Pjötr's Streetwise, Poloneza & een 45.

Mooie verzamelfoto van al je auto's die je hebt gehad.

Dat die groene Skoda 105L er zo mooi bij staat is wel te verklaren. Eerst 16 jaar bij de eerste eigenaar en daarna waarschijnlijk erg weinig gereden. De auto heet bij 3 autobedrijven in de voorraad gestaan respectievelijk 6 nog eens 6 en dan nog een keer 11 jaar. Jammer dat de laatste eigenaar er al weer na een paar maanden vanaf wil. Als ik een huis met een garage zou hebben had ik 'm gebeld....

Mooie woorden.

En je AI idee ga ik ook overnemen. Heb ooit met een app de foto's bij elkaar geplakt. Maar dan zie je dus alle overgangen.

Moet eens kijken...sinds 1998 mijn rijbewijs, mijn vrouw meen 2002 en zoon sinds 7 maanden....en hebben aangeschafte auto 17, 19 en 20 nog in bezit. Die van mijn zoon nummer 20 staat namelijk ook op mijn naam omdat hij pas 17 is ...

Van het weekend even mee stoeien

Mooie woorden omtrent je verlies. Sterkte.

Gaaf die oude Fso fotos. Leuke pagina zo ik zie.

Het was een mooie dag in Klazienaveen. Leuke opkomst en goed weer. :)
En geweldige foto gemaakt met Ai.
Bedankt vriend! , ja het was al met al leuk in Klazienaveen he? Sowieso is het altijd feest als wij zijn geweest! Ik denk dat ik deze leuker vind AS DAN die in het dorp, MAAR daar heb je loempia's!

Bedankt voor jullie woorden! De auto hobby is wel iets moois vind ik, wat wij hier op het Forum hebben is leuk, wij zijn (nouja de meeste) liefhebbers, maar ik vind het ook leuk dat je (of ik dan) gewone mensen ook kunt laten genieten van een hobby, die ze zelf niet zo hebben. En dat ze misschien ongevraagd er toch meer aanhadden dan ik ooit dacht.

Misschien is het wat te veel info, maar het topic loopt inmiddels bijna 100 bladzijdes, en is soms zoals als ik zal zei, een soort dagboekje. EN het is dan voor mij net logsich om er iets over te zeggen, als wanneer ik met Marc of de Fryske boy iets beleef.
Mooie verzamelfoto van al je auto's die je hebt gehad.

Dat die groene Skoda 105L er zo mooi bij staat is wel te verklaren. Eerst 16 jaar bij de eerste eigenaar en daarna waarschijnlijk erg weinig gereden. De auto heet bij 3 autobedrijven in de voorraad gestaan respectievelijk 6 nog eens 6 en dan nog een keer 11 jaar. Jammer dat de laatste eigenaar er al weer na een paar maanden vanaf wil. Als ik een huis met een garage zou hebben had ik 'm gebeld....
Ja die Skoda was echt heel mooi, ik vroeg me wel af wat de eigenaar hier mee wilde, ik had niet echt het idee de Skoda wat vond. Ik had het met Marc nog over de prijs, wel waard en niet perse veel geld (6k) maar voor een Skoda misschien wel.

En dan zijn we inmiddels op pagina 99, bijna bladzijde 100! Voor dat bericht moet ik maar even het AI-plaatje in het echt gaan maken ofzo, nouja ik heb nog even! ;)

Het AI overzicht vind ik mooi, best goed gelukt, ondanks de Steilheck fout. Ai doet het wel goed, maar soms lijkt het alsof de spanningsboog weg is, want dan luistert ie niet meer.

Leuk dat jullie het overgenomen hebben @R107 & @MarcusF1 . Ik ben ook nieuwsgierig naar die van jou @PascalD .

De volgende die ik ga maken is van mijn vader, die dacht eerst "Wat is dit voor poppenkast, daar doe ik niet aan. Ik ga toch niet betalen voor deze grappen." Maar ik keeg de lijst toch.

Beginnen met Opel Olympia1954
Renault Dauphine
Volkswagen Kever 1300
FIAT 600
Austin Glider 1100
Morris Glider 1300
AlfaSud rood
AlfaSud grijs, Zweedse uitvoering
AlfaSud rood
GTV, oh nee groene Ascona
Jetta
Vento Grijs
Vento Bordeaux
Rover 45 blauw
(Lancia Y10)
Rover 45 lavendel
(FSO Polonez)

Ik ben benieuwd hoe dat lukt. Ik heb het pas geprobeerd met mijn auto's, maar was het al gauw zat omdat er verkeerde versies werden toegevoegd.

Ik ben benieuwd hoe dat lukt. Ik heb het pas geprobeerd met mijn auto's, maar was het al gauw zat omdat er verkeerde versies werden toegevoegd.
Ik denk dat ik weer foto's ga uploaden eerst, hoewel dat het bij mijn foto ook niet helemaal lekker ging. Ik vind het wel leuk om zo wat te spelen met AI.

Deze week heb ik een klein aandenken gemaakt van de Pride of Longbridge trip, vind ik ook leuk om te doen.
55318062721_d10706182a_h.jpg

Tegelijkertijd wil ik soms ook wat minder schermtijd, ik wil graag de hobby die mijn vader vroeger deed ook doen, Origami, maar digitaal dingen doen is toch makkelijker om even te doen.

Soms lastig om een goede balans te vinden.
Ja klopt, ik merk ook dat ik nog altijd last soms van mijn enkel heb, dus zeker 's avonds leg ik ook dingen weg, dan is het grote scherm (tv) aan de beurt. Ik ben al blij dat ik inmiddels elke avond in bed een paar bladzijden lees in een leesboek.

Maar ik klaag niet, ik doe het immers zelf! :)

Laatst bewerkt:
Blijkbaar zijn de AW-notificaties stuk, want ik heb ineens een hoop bij te lezen... wat belachelijk dat de SW ten eerste zo laag werd getaxeerd en meteen maar total loss werd verklaard. De eerste reparaties zien er in elk geval prima uit. (y)

Op de NAMAC-beurs zag ik een aantal setjes modellen van Oostblok-auto's. Schaal was ongeveer 1:64 denk ik.

Blijkbaar zijn de AW-notificaties stuk, want ik heb ineens een hoop bij te lezen... wat belachelijk dat de SW ten eerste zo laag werd getaxeerd en meteen maar total loss werd verklaard. De eerste reparaties zien er in elk geval prima uit. (y)

Op de NAMAC-beurs zag ik een aantal setjes modellen van Oostblok-auto's. Schaal was ongeveer 1:64 denk ik.

Ah wat tof! Ik moet echt een keer naar NAMAC, maar ik durf niet. Niet dat ik bang ben hoor, maar dat ik teveel koop dan!

Die lijn ken ik , ik heb zonder verpakking en info wat gekocht, ik heb een Trabbi met "klapfix"(vouwwagen), een Trabbi met Queck Junior en de Warburg met de moderne DDR-caravan.

Maar in die doosjes zijn ze veel toffer zeg!

En qua SW, ja stom he? Niet maandag, maar daarna gaat ie heen, ik ben benieuwd hoe het wordt, ik heb er goed gevoel bij wel, we zullen zien. Toen ik woensdag naar kantoor reed, dacht ik wel, wat is het een fijne auto toch.

Terug met het dak open, en ook de voorste ramen, Madonna(Bijna komt Confessions 2 uit, dus ik draai meer mijn oude favoriete albums) op standje hard en dan lekker uitwaaien en toen ik de parkeergarage inreed dacht ik wel, gelukkig is niet Total loss, ik zou nu nog niet een andere auto willen.

Laatst bewerkt:
Dat snap ik, is ook een rottige manier om van je auto af te komen.

Wat de NAMAC betreft: de meeste verkopers accepteren alleen cash dus je neemt niet meer mee dan je wilt uitgeven. Dan heb je soms spijt, maar in elk geval niet dat je teveel hebt uitgegeven.

Dat snap ik, is ook een rottige manier om van je auto af te komen.

Wat de NAMAC betreft: de meeste verkopers accepteren alleen cash dus je neemt niet meer mee dan je wilt uitgeven. Dan heb je soms spijt, maar in elk geval niet dat je teveel hebt uitgegeven.
Ah ja, misschien wil ik eens gaan,, bepaald bedrag mee en dan op is op.

Ja schade is altijd k*t, ook bij de Lancia destijds. Toen was ik niet voorbereid, maar wat een ellende was dat . De meneer met wie ik nu sprak, herkende me nog van destijds. Ik ben blij dat mevrouw toch wat van me aannam inderdaad, om nu een auto voor een deuk zo groot als een voetbal Total loss te verklaren is natuurlijk absurd. Gelukkig vond zij dit ook!

Op Hemelvaartsdag was het tijd voor Hoornsterzwaag.

We gingen bijna met een knokploeg zo groot als die van Glenda Batta (Glennis Grace voor intimi) in de Jumbo heen, niet alleen waren mijn vader, @Marc 827 3500 , de Fryske Boy en ik van de partij, ook Erin ging mee EN @Rutger DC was ook van de partij. Het weer leek zozo te zijn, en onderweg regende het ook nog even, maar na aankomst viel mee en was het uiteindelijk een goede dag!

Meetingpoint was in Donkerbroek
55318517785_b2afee764f_h.jpg

De sloomste auto, die ook nog eens het volste was (Rita Verdonk zou echt roepen VOL IS VOL) was er als eerste.
55318108386_632fc19464_h.jpg

Daarna was de Fryske Boy er!
55318517730_964cd195a2_h.jpg

En niet veel later kwam ook Marc aan.
55318517695_b34c74789b_h.jpg

We waren niet de enige die hier een meetingpoint hadden gemaakt. En ook in afwachting van onze vrienden, reden er echt heel veel oude auto's voorbij.

55317198997_7f88f3a94d_h.jpg

Ook deze had een afspraak met 'auto vrienden' , voor de mensen die Oldtimerdag Hoornsterzwaag niet kennen wat meer uitleg.

Hoornsterzwaag is een klein dorpje in Friesland, in de buurt van Jubbega, Drachten, Oosterwolde. Het is op een heel groot weiland, en bestaat inmiddels 20 of 25 jaar. Het is niet groot, het is ENORM, je hebt een trekkerhoek, dan heb je een rommer/onderdelenmarkt en dan veel, heel veel auto's. Honderden. Ook is er een grote brommer hoek. Elk jaar is een act, eerder was bijvoorbeeld "Indian Pete" er met zijn truck. Ook is er een kermisje EN zijn er brommer races. Het is echt gigantisch. Naast de (en ik zeg het nu even lelijk) Noordelijke standaard wagens (Import Duitsers en matzwarte Amerikanen) zijn er ook ontzettend veel unieke, toffe en gave auto's.

De vorige keer waren we iets later, en stonden we lang in de file, nu waren we vroeger. (we moesten ook nog omrijden omdat de brug op de route verbouwd wordt) Dit en omdat het eerste wat dreigde, zorgde voor dat we best snel het terrein op konden.

55318518940_7349908245_h.jpg

En daar stonden we mooi met z'n 3en naast elkaar!

55318347214_1310b9b9e5_h.jpg

Het is trouwens heel leuk dat al onze auto's een ander publiek aantrekken. De Fryske MX5 vooral jongeren.
De Rover van Marc vooral mensen die roepen "wat een mooie." En aangevuld met "Zie ook nooit meer en ik heb zelf ook een Rover gehad." Poloneza laat mensen vaak afvragen "Wat is dit, nog nooit gezien." En natuurlijk ook de "Och een FSO, dat is lang geleden."

55317214562_e209c618a0_h.jpg

BX 4wd

55317199022_528f80b7f9_h.jpg

Taunus 2deurs.
Mijn oom en tante hadden vroeger een blauwe metallic Bravo, met een roodstreepje. Ik was kleuter, maar de trekhaak maakte veel indruk bij me. Mijn oom en tante zijn er niet meer, maar altijd als ik een Taunus zie denk ik aan ze.

55317199067_fcd383204a_h.jpg

Niet 1 maar 2 eerste generatie Civic's!

De binnenkomst is een soort show, er is een meneer die wat zegt en dan wat rook laat afgaan... Ik heb een tijdje daar wat foto's gemaakt, want er kwam veel tofs binnen:
55318517595_ae84f3a245_h.jpg

Subaru Brat!
55319266924_7514db285c_h.jpg

En nog 1.

55317198812_82e8c4a2a3_h.jpg

Ik ben meer van de Suffe Sophie Amerikanen, maar deze generatie Seville vind ik heel erg tof.

55317198832_2da1b57c54_h.jpg

Geweldige 2101, ook een verse import!

55319206363_9f8d75eae9_h.jpg

Bij de kraampjes stond deze oude Patrol, er waren dit jaar meerdere van dit model/generatie. Waaronder ook eentje die nog de naam Datsun droeg!

55318134677_9dd7014eb0_h.jpg

Trekkers.

55319206348_cf48f86d19_h.jpg

Een echte Sunbeam Rapier. Heel tof exemplaar. Ik heb een tijd met de eigenaar gepraat, hij heeft ook een FSO gehad.

55317198767_86a909fed7_h.jpg

Dankzij de topic's van @R107 & @MarcusF1 ben ik nog meer Mercedes gaan waarderen. Hoewel ik altijd al deze S-Klasse mooi vind, kijk nu inmiddels met een iets beter oog naar oude Mercedes' de W116 blijft samen met de W123 mijn favoriet, dan de eerste SL, daarna komt de (sorry) eerste A-klasse, de 190, C-klasse (heb ik eens bereden, daardoor snap ik de liefde voor een Benz heel goed) en de W124, met de W126 op zelfde hoogte. Mijn opa had een Heckflosse gekocht toen hij met pensioen ging (hij kwam uit een Skoda) toen opa overleed, drukten mijn oom en tante die auto achterover (het was nog de jaren 70) en die auto stond in de enorme garage onder een kleed, ook een donkerblauwe, net als de de Taunus, of een zwarte dat wet ik niet meer)

55319453335_1e60f53268_h.jpg

Qua looks is dit vreselijk natuurlijk, maar stiekem vind ik een USDM wel cool, maar mein Gott wat zijn die bumpers groot zeg.

55318269258_7b1c24cbc5_h.jpg

Dit is geen Lada, maar het origineel, de FIAT 125.

55318270758_fcf53fbcad_h.jpg

Tatra is natuurlijk episch, het bleek (later) dat de internationale Tatra club een samenzijn in Friesland had dit weekend.

55318518935_f74b99bd05_h.jpg

Ik heb Marc inmiddels ook Oostblok-fan, vooral van de Tatra en deze GAZ.

55319453380_5b9668a94c_h.jpg

Een hele mooie Ascona.

55317200217_3cc23279ce_h.jpg

Bij het zien van deze dacht ik meteen aan @Bhuddymahn , ik vind deze kleur heel tof, maar ik denk dat ik zijn auto wel mooier vind.

55318333044_4485635ead_h.jpg

Een heuse Datsun 200 L Six Sedan. Wat een mooie auto!

Nog een Tatra:
55317200122_48e6ec8adc_h.jpg

55317200052_c2cf86f4bd_h.jpg

Een hele charmante Charade

55318134557_5d9cc45042_h.jpg

Een auto die je ook niet vaak ziet, een 604!

55318109231_6abaf695bf_h.jpg

Ik sluit dit bericht af met deze 2 oude Corolla's.

Er was zoveel te zien, dus ik maak een deel 2.

"MEID, we moeten doorrrrrr." zou Martien Meiland gillen, dus hier is deel 2:

55318270473_dd0c7ce548_h.jpg

Prachtige 127!

55318270463_8bdba80fe6_h.jpg

Ontzettend tof, deze Datsun Laurel. Ik heb trouwens nog nooit zoveel Laurels gezien, naast deze en de groene uit het vorige bericht.
55319453345_cc8dd4e4ce_h.jpg

En deze.
55319453340_abe3aa40bb_h.jpg

En deze, en er was er nog 1 of 2 zelfs.

55318109111_1685cd9ae9_h.jpg

De Niva komt uit de DDR.

55318518535_0c7be72530_h.jpg

Zo vind ik een W123 heel erg leuk, en ik kan me van vroeger herinneren dat veel mensen reden met een hoefijzer in de grille.
55317199767_043ef216b5_h.jpg

Geweldig dat dit bewaard is gebleven!

55318108906_ec655b595c_h.jpg

Dit is geen Tupperware,maar aanpassingen gemaakt door een bedrijf in England, een zogenaamde Coachbuilder. Ik kom natuurlijk niet op de naam nu.

55318108886_72243d59b4_h.jpg

Ook tof, deze Toyota, ook USDM.

55317199547_0ea6988c62_h.jpg

En nog een Tatra, deze vooroorlogse 57 Sport, uit (ongeveer) 1934.

55318108836_8846044501_h.jpg

Ik ben dol op oude campers, dus ik zie mezelf dan ook wel hierin op vakantie gaan. Ayo, aka der Mausenfanger zou dan de hele dag op de camping liggen gluren door de keine bovenste raampje naar het voetvolk wat voorbij komt.

55318108786_57aaa63ecc_h.jpg

Nog meer Oostblok!

55318269838_4c4e3b6aa9_h.jpg

Ik zou zelf nooit een oude truck of bus of trekker willen. Maar ik vind het altijd super tof dat er mensen zijn die in zulke grote ondingen (ik bedoel, ze passen niet in een normale garage natuurlijk qua formaat) bewaren en hun ziel en zaligheid er in stoppen. Wat was is deze Ford mooi zeg!

55318108711_a4988154cf_h.jpg

Prachtig is ook deze mooie oude Pontiac Star Chief.

55318332444_797759d6fc_h.jpg

Gelukkig was er ook deze Suffe Sophie Pontiac, hoewel 100 keer minder mooi, wel een model die me iets meer aanspreekt. Dat mag ik niet te hard zeggen natuurlijk.

55318269713_94aedfa019_h.jpg

Koortdansen op hoge hoogte en motoren, werkelijk iets aparts!

55318517875_84d65651a2_h.jpg

Langzaam naderde het event zich tot een einde, dus we gingen ook weer richting huis. Omdat het een dikke file was, konden we mooi nog wat plaatjes maken van de vertrekkende auto's, zoals deze fraaie GSA. We moesten van Erin de bestuurder uit de auto trekken en dan nam hij de auto over. Waarom we dat nu niet hebben gedaan is me natuurlijk een raadsel, want het is een goed idee natuurlijk. Maar deze GSA Club is werkelijk prachtig!

55318108541_5c1fe860ef_h.jpg
[
Nog een nieuwkomer zagen we ineens, deze maagdelijke Colt, Rutger en ik samen onze camera op draf heen. Die wilden we niet missen natuurlijk!

55318108476_a98c9b4670_h.jpg

En nog een Suffe Sophie Pontiac, De rangorde voor me is wel de Dodge Aries, Chevy Corsica, Chrysler Saratoga, Chevy Citation,en dan deze J-car-serie. Voor USA-kenners zijn het waardeloze bakken, maar ik vind ze het leukste.

55318108496_b3a20cb851_h.jpg

Toffe UAZ, bij mijn ouders in de straat "woont" een camper, maar echter altijd als ik langs ga zie ik de eigenaar met de auto bezig, reparaties en andere klussen. En ook Erin heeft al meerdere malen er aan gesleuteld.

55317199327_ba7175f57c_h.jpg

Nog een foto van de gang, of posse moet ik misschien zeggen. Het was heel erg leuk, en gemoedelijk zo met zijn allen. Vooral Rutger keek zijn ogen uit, want hoewel hij ook wel een event-ganger is natuurlijk, zag hij nu heel heel veel auto's die hij niet kende (wel qua model natuurlijk) dus onze camera's maakten enorme overuren. Gelukkig konden we 's avonds onder het genot van een glaasje prik van het songfestival genieten. Rutger mocht van Ayo logeren.

Dit was mijn hoogtepunt denk ik en sluit ik mijn bericht mee af:
55318109006_4b6dacf0f8_h.jpg

een SEAT Fura! Ik heb dit model wel bewust meegemaakt, maar toen was het al een zeldzaamheid. Mijn ouders hadden kennissen. Kees kocht altijd 250 gulden auto's, dat leverde de meest briljante auto's op, die ik alleen kende uit de autoboeken. En soms hadden ze elke week een andere auto, omdat het barrel kapot ging. Een van de wagens was ook een Fura.

Laatst bewerkt:
Ja ook dit was een leuke dag! Gave foto's! En ik ben heel benieuwd naar je foto boek! :)
Jaaaa, ik denk dat ik dit het leukste event van NL vind, ook omdat ik met Ruinerwold bijna altijd op vakantie ben. (ook nu weer geloof ik)

We moeten even kijken hoe we dat met het boekje doen, ik hoop dat ie af is net voor we naar Bockhorn gaan, dan neem ik het mee, en anders moeten we maar een Get together doen, misschien een BBQ ofzo, waar Thomas en Pim ook bij kunnen zijn. Dat moeten we maar uitwerken en bedenken he?

Mooie reportage Pjotr! Hoornsterzwaag is gezellig, ben er ook eens geweest. Feesttent erbij met bier en hambugers, doen ze goed daar.

Mooie W116’s, die lichtgroene USA uitvoering ziet er top uit. Bijzonder ook dat het een diesel is (300SD), in Europa nooit geleverd maar gek genoeg wel in de VS.

De Fiat 125 is ook bijzonder, zie je bijna nooit meer en iedereen ziet hem aan voor een Lada. En een gave ONK 604, altijd een prachtige auto gevonden. Had de ruitenwissers ongeveer net zo geplaatst als de Mercedes W116 en R107. Tijdloos model, maar helaas weinig succesvol geweest in tegenstelling tot z’n kleine broer 504 waarmee hij de voorpotieren deelde.

Laatst bewerkt:
Mooie reportage Pjotr! Hoornsterzwaag is gezellig, ben er ook eens geweest. Feesttent erbij met bier en hambugers, doen ze goed daar.

Mooie W116’s, die lichtgroene USA uitvoering ziet er top uit. Bijzonder ook dat het een diesel is (300SD), in Europa nooit geleverd maar gek genoeg wel in de VS.

De Fiat 125 is ook bijzonder, zie je bijna nooit meer en iedereen ziet hem aan voor een Lada. En een gave ONK 604, altijd een prachtige auto gevonden. Had de ruitenwissers ongeveer net zo geplaatst als de Mercedes W116 en R107. Tijdloos model, maar helaas weinig succesvol geweest in tegenstelling tot z’n kleine broer 504 waarmee hij de voorpotieren deelde.
Wat leuk, dat van de 604 wist ik niet. Nouja wel dat het een flop was natuurlijk, maar de voorportieren.

De diesel W116 viel me ook op inderdaad, ik wist wel dat in USA er diesels waren, maar dat die niet daarbuiten geleverd waren wist ik niet. Gold dat ook voor de W126? Ik zag vorige week een USDM W123 Coupé, dat was ook een diesel. Die had mijn "verslag" niet gehaald zie ik, dat was deze:
55318282157_4338687208_h.jpg

Is die ook als Diesel hier verkocht eigenlijk?

Meid! Wat een leuke fotos. Ook de foto van the gang! Ik ben er weg van! ;)

Het is idd een heel leuk evenement! Oh ja dat zou zeker mooi uitkomen. Een bbq oid moeten we gewoon sowieso doen. Altijd leuk!! :)

Terug
Bovenaan