Op Hemelvaartsdag was het tijd voor Hoornsterzwaag.
We gingen bijna met een knokploeg zo groot als die van Glenda Batta (Glennis Grace voor intimi) in de Jumbo heen, niet alleen waren mijn vader,
@Marc 827 3500 , de Fryske Boy en ik van de partij, ook Erin ging mee EN
@Rutger DC was ook van de partij. Het weer leek zozo te zijn, en onderweg regende het ook nog even, maar na aankomst viel mee en was het uiteindelijk een goede dag!
Meetingpoint was in Donkerbroek
De sloomste auto, die ook nog eens het volste was (Rita Verdonk zou echt roepen VOL IS VOL) was er als eerste.
Daarna was de Fryske Boy er!
En niet veel later kwam ook Marc aan.
We waren niet de enige die hier een meetingpoint hadden gemaakt. En ook in afwachting van onze vrienden, reden er echt heel veel oude auto's voorbij.
Ook deze had een afspraak met 'auto vrienden' , voor de mensen die Oldtimerdag Hoornsterzwaag niet kennen wat meer uitleg.
Hoornsterzwaag is een klein dorpje in Friesland, in de buurt van Jubbega, Drachten, Oosterwolde. Het is op een heel groot weiland, en bestaat inmiddels 20 of 25 jaar. Het is niet groot, het is ENORM, je hebt een trekkerhoek, dan heb je een rommer/onderdelenmarkt en dan veel, heel veel auto's. Honderden. Ook is er een grote brommer hoek. Elk jaar is een act, eerder was bijvoorbeeld "Indian Pete" er met zijn truck. Ook is er een kermisje EN zijn er brommer races. Het is echt gigantisch. Naast de (en ik zeg het nu even lelijk) Noordelijke standaard wagens (Import Duitsers en matzwarte Amerikanen) zijn er ook ontzettend veel unieke, toffe en gave auto's.
De vorige keer waren we iets later, en stonden we lang in de file, nu waren we vroeger. (we moesten ook nog omrijden omdat de brug op de route verbouwd wordt) Dit en omdat het eerste wat dreigde, zorgde voor dat we best snel het terrein op konden.
En daar stonden we mooi met z'n 3en naast elkaar!
Het is trouwens heel leuk dat al onze auto's een ander publiek aantrekken. De Fryske MX5 vooral jongeren.
De Rover van Marc vooral mensen die roepen "wat een mooie." En aangevuld met "Zie ook nooit meer en ik heb zelf ook een Rover gehad." Poloneza laat mensen vaak afvragen "Wat is dit, nog nooit gezien." En natuurlijk ook de "Och een FSO, dat is lang geleden."
BX 4wd
Taunus 2deurs.
Mijn oom en tante hadden vroeger een blauwe metallic Bravo, met een roodstreepje. Ik was kleuter, maar de trekhaak maakte veel indruk bij me. Mijn oom en tante zijn er niet meer, maar altijd als ik een Taunus zie denk ik aan ze.
Niet 1 maar 2 eerste generatie Civic's!
De binnenkomst is een soort show, er is een meneer die wat zegt en dan wat rook laat afgaan... Ik heb een tijdje daar wat foto's gemaakt, want er kwam veel tofs binnen:
Subaru Brat!
En nog 1.
Ik ben meer van de Suffe Sophie Amerikanen, maar deze generatie Seville vind ik heel erg tof.
Geweldige 2101, ook een verse import!
Bij de kraampjes stond deze oude Patrol, er waren dit jaar meerdere van dit model/generatie. Waaronder ook eentje die nog de naam Datsun droeg!
Trekkers.
Een echte Sunbeam Rapier. Heel tof exemplaar. Ik heb een tijd met de eigenaar gepraat, hij heeft ook een FSO gehad.
Dankzij de topic's van
@R107 &
@MarcusF1 ben ik nog meer Mercedes gaan waarderen. Hoewel ik altijd al deze S-Klasse mooi vind, kijk nu inmiddels met een iets beter oog naar oude Mercedes' de W116 blijft samen met de W123 mijn favoriet, dan de eerste SL, daarna komt de (sorry) eerste A-klasse, de 190, C-klasse (heb ik eens bereden, daardoor snap ik de liefde voor een Benz heel goed) en de W124, met de W126 op zelfde hoogte. Mijn opa had een Heckflosse gekocht toen hij met pensioen ging (hij kwam uit een Skoda) toen opa overleed, drukten mijn oom en tante die auto achterover (het was nog de jaren 70) en die auto stond in de enorme garage onder een kleed, ook een donkerblauwe, net als de de Taunus, of een zwarte dat wet ik niet meer)
Qua looks is dit vreselijk natuurlijk, maar stiekem vind ik een USDM wel cool, maar mein Gott wat zijn die bumpers groot zeg.
Dit is geen Lada, maar het origineel, de FIAT 125.
Tatra is natuurlijk episch, het bleek (later) dat de internationale Tatra club een samenzijn in Friesland had dit weekend.
Ik heb Marc inmiddels ook Oostblok-fan, vooral van de Tatra en deze GAZ.
Een hele mooie Ascona.
Bij het zien van deze dacht ik meteen aan
@Bhuddymahn , ik vind deze kleur heel tof, maar ik denk dat ik zijn auto wel mooier vind.
Een heuse Datsun 200 L Six Sedan. Wat een mooie auto!
Nog een Tatra:
Een hele charmante Charade
Een auto die je ook niet vaak ziet, een 604!
Ik sluit dit bericht af met deze 2 oude Corolla's.
Er was zoveel te zien, dus ik maak een deel 2.