Škoda Peaq - configuratie

Rembrandt

Asfaltkampioen
Natuurlijk moet ik dan wel even een Peaq configureren.
Op het eerste gezicht een geslaagde elektrische zevenzitter, die waarschijnlijk populair zal worden onder de lease-rijders.

Persoonlijk hoop ik op een luxe zes-zitter. Al laat mijn configuratie zien dat de prijs nu ook al aardig oploopt.
Veel zit er in paketten, die elkaar in de huidige configurator ook nog bijten.
Skoda Peaq

ZEEep8q.png

Olibo Green
Suite Ceramique
21" lichtmetalen velgen "Javan" zwart gepolijst
Convenience Pakket met stoelventilatie (+ Relaxpakket, want gratis icm Convenience volgens de prijslijst)
Tech pakket
Assist pakket
Trekhaak wegklapbaar
Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij
Winter pakket

€ 67.600,- :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Wat gaat er mis?
- Ik heb alles aangevinkt wat ik kon aanvinken, maar volgens mij heb ik dan nog steeds geen glazen dak.:unsure:
- Als ik Sonos sound en massage stoelen wil, kies ik het Relax pakket. Echter, dat kan niet samen met het Convenience pakket, al zitten daar Sonos en massage niet in.

Wellicht is het een foutje in de configurator (wat VAG wel vaker overkomt), maar echt full-options lukt nu dus niet.

Dat dak kan ik dus in de Nederlandse config niet vinden. Maar dan gaat de mijne dus ook richting 70K.
Dan zou ik liever weer een CX-80 nemen. :rolleyes:

Dat groen twijfel ik ook nog over. Denk dat het uiteindelijk zwart wordt dan…..:oops:

Da's scherp en jij hebt ervaring met elektrisch rijden en laden, maar ik vond die "60"-versie wat krap qua range bij zo'n grote auto. En als we dan toch aan het strepen waren meteen de 4x4 ook maar aangevinkt ;)

@Rembrandt, ik heb de config van BE genomen omdat voor EVs de prijzen amper uiteen lopen, maar misschien is dat panoramadak een 90X dingetje, ik weet het niet. Zelf zou ik het toch niet snel nemen als het niet open kan. In een ver verleden gehad op een C4 Grand Picasso en vond het weinig toevoegen.

Dat dak kan ik dus in de Nederlandse config niet vinden. Maar dan gaat de mijne dus ook richting 70K.
Dan zou ik liever weer een CX-80 nemen. :rolleyes:

Dat groen twijfel ik ook nog over. Denk dat het uiteindelijk zwart wordt dan…..:oops:

Glazen dak in wel maar alleen op de Sportline, was zelf ook wel druk bezig met het samenstellen maar kwam ook al richting de 67K dus de prijs word al flink

Tot nu toe de shortlist
1) Skoda Peaq
2) Kia EV9
3) Hyundai Ionic9

Blijft zo lastig had zo gehoopt dat hij toch wat goedkoper was dan de EV9
Ga ik dan toch voor een Enyaq die dan 57K is

Na ja straks eerst in alles rijden

Da's scherp en jij hebt ervaring met elektrisch rijden en laden, maar ik vond die "60"-versie wat krap qua range bij zo'n grote auto. En als we dan toch aan het strepen waren meteen de 4x4 ook maar aangevinkt ;)

@Rembrandt, ik heb de config van BE genomen omdat voor EVs de prijzen amper uiteen lopen, maar misschien is dat panoramadak een 90X dingetje, ik weet het niet. Zelf zou ik het toch niet snel nemen als het niet open kan. In een ver verleden gehad op een C4 Grand Picasso en vond het weinig toevoegen.

Mwah mijn visie is: Skoda, dus moet functioneel zijn. Redt het met 470km WLTP ook nu altijd dus 450 is ook prima. De ruimte krijg je er altijd gratis bij. Vermogen zat voor een daily driver.

Dakje kan niet open dus hoeft er niet op. Oké misschien een losse audio upgrade optie nog, als dat kan.

Ik zou een 60 accu prima vinden, maar ik ken wat gebruikers die het bij een Enyaq iets te krap vinden. Zeker voor gebruik met een gezin en vakanties. In de Peaq voelt de 60 daarom helemaal wat te krap aan denk ik zo.

Vakantie heb je vliegtuigen voor, veel ruimer en gaan een stuk harder :p

[gezien wij dus niet met de auto op vakantie gaan is 400km range prima]

Wat gaat er mis?
- Ik heb alles aangevinkt wat ik kon aanvinken, maar volgens mij heb ik dan nog steeds geen glazen dak.:unsure:
- Als ik Sonos sound en massage stoelen wil, kies ik het Relax pakket. Echter, dat kan niet samen met het Convenience pakket, al zitten daar Sonos en massage niet in.

Wellicht is het een foutje in de configurator (wat VAG wel vaker overkomt), maar echt full-options lukt nu dus niet.
De prijslijst bevat een speciale prijs voor Convenience + Relax, dus dat kan wel.
Sterker nog, het Relax-pakket is volgens de prijslijst gratis icm het Convenience pakket (en sowieso een gratis toevoeging voor de Sportline). Ik heb mijn configuratie daarop aangepast.
Het glazen dak kan alleen op de Sportline, wat een rare keuze lijkt.

Nu zou ik vanwege de uitrusting wellicht voor een Sportline kiezen, maar dan mis ik het lichte interieur. Ik gok dus nog op een luxe tegenhanger van de Sportline (L&K) en dan als zeszitter.:cool:

Laatst bewerkt:
Iedereen in NL wil een zwarte auto met zwarte wielen en een zwart interieur, dus iets smaakvols als een L&K uitvoering gaat hier niet geleverd worden vrees ik.

Terug
Bovenaan