Škoda Peaq

camperfan

Kilometervreter
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-voorkant.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-rechtsvoor.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-neus.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-achterkant.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-zakelijk.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-interieur.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-neusje.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-sportline.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-achterkant-01.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-accu.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-range.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-carplay.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-ruimte.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-zijkant.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-prijs.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-laag.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-laden.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-bankje.jpg
Skoda-Peaq-Elektrische-Top-SUV-naast-elkaar.jpg

Na tig teasers en concepts geen verrassing natuurlijk. Netjes maar niet bijzonder.

Zie net in een filmpje dat het scherm handmatig is te draaien.

enkele videos op you tube gekeken. indrukwekkende auto en erg mooi van binnen! van buiten ook mooier dan op die gekke persafbeeldingen. dat lijkt allemaal met de computer gemaakt.

Ik vind hem eigenlijk geslaagder dan veel andere grote elektrische SUV's die de laatste tijd zijn verschenen. Op de eerste persfoto's had ik mijn twijfels, maar op video's en foto's van verschillende hoeken oogt hij een stuk beter. Vooral de voorkant is netjes gelukt zonder overdreven futuristische details.

Het interieur maakt misschien nog wel meer indruk. Skoda blijft slim omgaan met ruimte, maar het ziet er ondertussen ook behoorlijk premium uit. Dat was vroeger toch minder het geval. Als de praktijkactieradius in de buurt komt van wat er wordt beloofd en de prijs niet compleet uit de hand loopt, dan zie ik hier best veel potentie in. Voor gezinnen die veel ruimte nodig hebben lijkt dit een van de interessantere EV's die eraan komen.

Hoe hoor je die modelnaam nou eigenlijk uit te spreken? In de video hoor ik Jan "piek" zeggen, maar in lijn met Kodiaq en Enyaq zou je "pejak" verwachten. In geen van beide gevallen bekt het echt lekker, vind ik.

Het design is wel een beetje aan de Aziatische kant, niet helemaal mijn stijl. Maar denk wel dat dit een verkooptopper wordt. Qua prijsstelling en het feit dat Skoda het heel goed doet.

Die prijsstelling valt me nog wel wat tegen.
Een full-options Superb of Kodiaq komt rond de 60K uit.
Hier ben je dik 70K kwijt.
Da’s best veel voor een Skoda.:rolleyes:

Je hebt nog iets te veel pakketten nodig om er wat leuks van te maken.

Die prijsstelling valt me nog wel wat tegen.
Een full-options Superb of Kodiaq komt rond de 60K uit.
Hier ben je dik 70K kwijt.
Da’s best veel voor een Skoda.:rolleyes:

Je hebt nog iets te veel pakketten nodig om er wat leuks van te maken.
Ik kom op 68K, want geen 3e zitrij nodig :ROFLMAO:

Zonder dollen; veel auto! Maar inderdaad 70K is wel ernstig geld.
En helaas zoals nu blijkt geen open dak meer mogelijk. Dat kon altijd nog wel in de Enyaq maar nu dus niet meer in deze Peaq. Onbegrijpelijk.

Eindelijk nog eens een mooie grote SUV in de Benelux zonder belachelijke derde zitrij, snap niet waarom dit bij veel merken standaard is. Je levert belachelijk veel kofferruimte in, en veel mensen zoals ik gebruiken het toch niet en willen gewoon een zo groot mogelijke koffer.

Deze kan op termijn wel eens de vervanger worden van onze Kodiaq hier, als we toch verplicht naar een EV moeten gaan. Mooi exterieur en interieur, fysieke knoppen, en evenveel ruimte als onze huidige Kodiaq precies. En dat is echt een zeldzaamheid tegenwoordig.

Ik hoop eigenlijk dat een niet premium merk nog eens een echte MPV gaan uitbrengen, en dan bedoel ik geen veredelde werkbus. Momenteel is er alleen maar de Lucid Gravity, maar dat is al vrij onbetaalbaar

Maar hoeveel mensen zullen zo’n auto particulier kopen? De meeste zullen hem leasen en aangezien je tegenwoordig bijna alleen maar elektrisch mag gaan leasen, kan het wel een succes worden.

Een succes zal hij zeker worden. Jammer genoeg wordt Skoda steeds duurder. Daardoor komen ze meer en meer in het vaarwater van Volkswagen.

Ja eigenlijk is Skoda nu wat Volkswagen een tijd geleden was. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik bijna altijd voor een Skoda gaan ipv Volkswagen. Ze zien er beter uit, rijden ook beter en veel materialen in het interieur zijn van een betere kwaliteit.

Best een strakke Skoda maar voor mij duidelijk een maat te goot. Met een Elroq ben ik al heel content.

Ja en daardoor concurreert het met Volkswagen. Ik denk dat als Skoda zich wat meer budget zou positioneren, dat VW en Skoda tesamen meer zouden verkopen.

Ja en daardoor concurreert het met Volkswagen. Ik denk dat als Skoda zich wat meer budget zou positioneren, dat VW en Skoda tesamen meer zouden verkopen.
volkswagen verkocht de meeste autos in europa in 2025.ook beduidend meer dan skoda.

1. Productiekost in Tsjechië is lager dan in Duitsland (lagere lonen en goedkopere energie).
2. Skoda kan techniek van VW gebruiken.
3. Focus op rendabele segmenten en hogere prijzen (bijna VW niveau)

1. Productiekost in Tsjechië is lager dan in Duitsland (lagere lonen en goedkopere energie).
2. Skoda kan techniek van VW gebruiken.
3. Focus op rendabele segmenten en hogere prijzen (bijna VW niveau)

Goed zo. (y)

Om 'm echt te zien rijden:

Leuk zo'n derde zitrij, maar de kinderen die daar zitten kunnen nauwelijks naar buiten kijken door de belachelijk dikke C-stijl. Welke idioot bedenkt zo iets?

De Peaq Business Edition in het zwart met Relaxpakket komt op €55.310 cataloguswaarde.
Wij hebben zakelijk het beleid dat de auto maximaal dit bedrag aan cataloguswaarde mag hebben.

Dat is toch een zeer nette prijs? Daarmee concurreert hij heel goed met de andere auto's in deze prijsklasse.
Ik twijfel tussen de Peaq en de ID.7 Tourer. Beide zitten rondom de €55.000 cataloguswaarde. ID.7 heb je iets meer opties, maar de Skoda weer een stuk grotere auto en dat is met 2 kinderen toch wel lekker.

Ik twijfel tussen de Peaq en de ID.7 Tourer. Beide zitten rondom de €55.000 cataloguswaarde. ID.7 heb je iets meer opties, maar de Skoda weer een stuk grotere auto en dat is met 2 kinderen toch wel lekker.
Waarom geen enyaq voor minder geld, of voor hetzelfde geld met meer spulletjes erop? Ook wel groot genoeg, toch?

Vandaag stond de auto voor een dag bij mij op het werk en er even omheen gelopen / ingezeten. Ik ben wel positief verrast. Het is wel een lel van een auto, bijna een landjacht :p Maar het interieur voelde wel mooi kwalitatief goed aan en was mooi ruim. Ook met een omhoog geklapte 3e zitrij had je nog een redelijke ‘grote’ kofferbak over. De auto was ook voorzien van een glazen panoramadak, die niet open kon. Wel kan er met ‘animaties’ in het glas de helderheid worden aangepast. Vond ik wel grappig.

In het echt vond ik hem er beter uitzien dan op de foto’s.

Jawel, maar vind het interieur wel minder en verouderd tov de Peaq en de ID.7.
Dus een auto is een modeproduct voor jou? Wat voor essentiële dingen heeft een nieuwe auto nu echt t.o.v. een ontwerp van 5...8 jaar geleden? Hoogstens een andere patroontje in de bekleding.

Terug
Bovenaan