13 april 2025, Nationale Tweetaktdag, Moergestel

Roadracer

Administrator

Forumleiding
  • Aanvang van de activiteiten: vanaf 10.00 uur is de locatie open.
  • Van 10.00 tot 12.00 is er een kofferbak-verkoop.
  • Om 12:00 uur start de toerrit. Deze is 80 km à 90 km.Er is ook een verkorte route van ca 60km. Verder rijdt er een bezemwagen voor stilgevallen voertuigen. Deze brengt ze terug naar de locatie van het evenement
Met dit evenement willen we zo veel mogelijk voertuigen met een tweetaktmotor rijdend zien te houden. Het maakt niet uit wat het is. Verder willen we jaren doen herleven zoals het ooit geklonken heeft.

Alle geregistreerde voertuigen met een tweetaktmotor kunnen hieraan deelnemen ongeacht het bouwjaar. Er kunnen maximaal 200 voertuigen deelnemen. Betalende deelnemers (€12,50 bij inschrijving via de website en betaling voor 1 april 2025, €15,00 contant op de dag zelf) ontvangen een rallyschild en een tegoedbon voor een versnapering bij terugkomst.

Mensen hoeven zich alleen in te schrijven wanneer ze bestuurder zijn in de toertocht. Voor bijrijders en bezoekers is het evenement gratis.
Locatie: Partyboerderij 't Draaiboompje, Hild 1, 5066 CL Moergestel
Website: http://2taktdag.nl/

Voor bezoekers / toeschouwers dus aan te raden rond 10u te arriveren?
Want om 12u gaat de meute de rit rijden, en dan zal het gros niet meer terug komen naar het terrein me dunkt?

Ik kom uit de buurt en wil eventueel met mijn Honda motorfiets even nieuwsgierigen (geen 2-takt overigens)

Ik heb vorig jaar de laatste foto tegen 13.00 gemaakt en toen was er nog niets weggereden. Maar dat kan dit jaar allicht zomaar anders zijn.

Terug
Bovenaan