15 - 18 januari 2026: InterClassics Maastricht

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Meer dan 300 exposanten presenteren hier zo’n 800 prewars, classics, youngtimers en hedendaagse sport- en luxewagens, waarmee het klassiekerjaar traditiegetrouw in stijl wordt geopend.

Het thema van dit jaar is Japanse sport- en racewagens, iconen die wereldwijd een legendarische status hebben bereikt. Van de verfijnde Toyota 2000GT tot de brute kracht van de Mazda 787B, InterClassics eert de Japanse autowereld waar geavanceerde technologie en rijke tradities hand in hand gaan.

Openingstijden:
Donderdag 15 januari: 12:00 – 20:00
Vrijdag 16 januari: 10:00 – 22:00
Zaterdag 17 en zondag 18 januari: 09:00 – 18:00

Website

Voor de liefhebbers die graag een extra dimensie willen geven aan de Interclassics in Maastricht is er dit jaar een rally aan het evenement gekoppeld. Je start op woensdagavond met een diner en overnachting in het nieuwe 5* hotel Van Oys in de Limburgse hoofdstad. Donderdag rijd je een dagrally door het Limburgse landschap en wordt afgesloten met een diner tijdens de exclusieve Preview Night van InterClassics. Vrijdag volgt nog een kort rallydeel en heeft je vanaf de middag toegang tot de beurs. Haal je daarvoor in januari je klassieker of youngtimer onder de cover vandaan?

Ik hoop dat het promotieteam van de Autoweek-stand bezoekers wat minder agressief abonnementen probeert aan te smeren dan de vorige editie.

Het was een uitgebreide beurs, Interclassics. Ik had er uiteraard veel te veel foto's genomen, dus hierbij een paar die er voor mij uitsprongen.

Natuurlijk waren we er als AutoWeek weer bij, samen met Visschers Classique die enkele auto's had meegenomen. Een ervan was de SIMCA 1500 stationwagon, waarvan een deel van de vloer van de bagageruimte een klaptafeltje is. Handig voor kamperen (of om in andere situaties als werktafeltje te gebruiken).

IMG_4036.jpg

En natuurlijk stal de hond Dirkje (weer) de show:

IMG_4058.jpg

Uit de thema-expositie van Japanse sportauto's vond ik deze wel leuk/eruit springen...
IMG_4039.jpg

IMG_4043.jpg

Kevers waren uiteraard ook van de partij:
IMG_4048.jpg

Net als hun duurdere evolutie, mét een klein schaalmodel in kleur onder de bumper:

IMG_4085.jpg

Een Range Rover uit de eerste serie, voor meer dan 2 ton...

IMG_4049.jpg

Deze Abarth is dan wat meer bij de tijd. Mooi kleurtje overigens.

IMG_4053.jpg

En deze zou je ook nog dagelijks kunnen gebruiken. Leuk dat ze er nog zijn en rondrijden. Denk je een Mini te zien: nee, dit is een Innocenti, die Mini's in licentie had geproduceerd #weerwatgeleerd !

IMG_4054.jpg

IMG_4061.jpg

Wat recentere en nog zeer bruikbare auto's. Is de prijs nu in euro's wat die (voor de Justy) ooit in guldens is geweest?

IMG_4062.jpg

Deze was in mijn jongere jaren al bijzonder. Leuk die nu ook hier al te zien.

IMG_4065.jpg

Ook de 2CV-varianten troffen we uiteraard aan.

IMG_4066.jpg

Auto in auto-principe.

IMG_4068.jpg

Auto's van vroeger hadden nog toegankelijke techniek. Lekker groot uitgevoerd ook. En die kreeg de nodige aandacht.

IMG_4083.jpg

Het hoefde in Maastricht niet allemaal te glanzen en te blinken.

IMG_4090.jpg

Terug
Bovenaan