15 juni 2025: Nationale Oldtimer Dag, Lelystad

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De Nationale Oldtimerdag in Lelystad belooft weer een prachtig evenement te worden met dit jaar een speciale oud en nieuw-viering met de Renault 4 en 5: zowel de oer- als de retroversies zijn er te zien. Ook krijgt de Volkswagen Karmann Ghia een ere plek. Het is dit jaar zeventig jaar geleden dat deze sportief gelijnde Volkswagen in productie ging. Met meer dan 400 klassieke auto’s is de Nationale Oldtimerdag een feest voor de liefhebbers en het ultieme Vaderdagcadeau: met de hele familie een dagje Lelystad. Wie genoeg heeft van de oude auto’s kan lekker gaan shoppen in Batavia Stad of het museum gaan bezoeken. Ook voor kinderen is er van alles te beleven.

Openingstijden: van 09.30 - 17.00 uur
Entree: gratis
Meer informatie: oldtimerdaglelystad.nl

Ga zeker kijken en daarnaast kom ik met mijn eigen oldtimer, al zal die niet aan het officiële gedeelte meedoen.

Het is dat ik komende Zondag al iets anders heb, anders was ik er waarschijnlijk wel even gaan kijken misschien.

Ik zou graag gaan, maar ik heb afgelopen twee weken al twee evenementen gehad. Ik moet echt even een weekendje rust houden. :cry:

Oke, ik was er...

Het positieve: Prachtige auto's en een goede sfeer. Ik kon jammer genoeg niet veel foto's maken, omdat ik achter de rolstoel van mijn vader liep. Ik heb dan ook alleen een paar foto's van een Plymouth Fury gemaakt. Een zak patat kostte 6 euro. Toch is er daarbij mogelijk iets fout gegaan, want we hadden 2 zakken patat Speciaal en betaalde daar 12 euro voor. Dus.. of ik heb verkeerd gelezen, of we hadden de speciaal voor niets. Ook nog een hoop geld uitgegeven aan drie auto. Die staan in een andere topic.
20250615-130701.jpg

20250615-130753.jpg

20250615-130800.jpg

Het negatieve: De verkeersregelaars: die kregen het voor elkaar om de rotonde volledig in het honderd te laten lopen. Toen we naar de uitgang wilde, kreeg ik, met de uitgang in het zicht, de aanwijzing dat ik linksaf moest. Maar daar was geen uitgang. Daar was alleen maar meer parkeerplaatsen. Vervolgens moesten we weer lang wachten om naar de uitgang te kunnen. De rotonde was nog steeds een zooitje en er stond een file van zeker 2 km op de dijk voor de sluis.

Laatst bewerkt:
Haha LOL, idd die verkeerd(ont)regelaars waren een ramp voor de doorstroom van vertrekkende bezoekers.
Heb lekker een rondje gelopen en een tijdje staan kijken naar vertrekkende auto’s voor hun rondritje. Gezin was mee, één van de dames week niet van mijn zijde, die vindt auto’s leuk en wil een projectauto oid, en de andere ging met moeders kleding winkelen in Bataviastad. Prima qua lokatie en voor ons een kwartiertje rijden, gaan dus elk jaar weer.
Heb deze Plymouth Fury ook gezien (net te oranje om een goede Christine te zijn…), de nieuwe Renault 4 uitgebreid van buiten kunnen bekijken, en gewoon genoten van het weer en de auto’s.

Terug
Bovenaan