RoyR
Wegverkenner
Hey!
Na cancellen van de plannen van het ombouwen van een bestelwagen naar camper, opzoek gegaan naar een vervangvoertuig, terug een Caddy zoals voor de Vito of toch meer comfort in het dagelijks gebruik en terug een "gewone auto"
Het plan van camperen blijft maar gaar meer verschuiven richting een opblaasbare tent of een daktent.
Goed terug naar de zoektocht naar een auto.
Enige eisen dat ik had;
-VAG of Mercedes
-Groot kofferbak
-De hoogst noodzakelijke opties, cruise control, airco, android auto,
-Liefst een diesel Euro6
Een Mercedes c180d of c200d station van ongeveer 2017 stond hoog op het lijstje, enige bijsmaakje was het blok, van Renault.
Mits deftig onderhoud geen probleem maar blijft niet 100% probleemloos.
Verder Tiguans, Fabia station Monte Carlo, ... op het lijstje
Toen kwam er een auto te koop, 1km van mijn deur, wat ouder dan ik naar opzoek was maar voor een heel goede prijs.
Van de 2de eigenaar die de wagen had van 35 000km tot nu, altijd onderhouden in de garage waar mijn broer technieker is. Recent nieuwe remblokken en schijven rondom, distributieriem en waterpomp, al de grote kosten gedaan dus.
2015 Skoda Octavia Combi Greenline
-1.6 TDI 110pk handgeschakeld euro 6
-Opties: Cruisecontrol, Navigatie, Smartlink, stoelverwarming, Automatische airco, Automatische ruitwissers, parkeersensoren voor en achter, mistlampen,...
Greenline dus, lekker zuinig en slechts 90gram co2, goedkoop in wegenbelasting voor een diesel, ook standaard 15mm verlaagd, actieve kleppen in de grill, spoilertje, lelijke velgen,..
Niet de meeste spannende wagen maar in mijn ogen wel een tijdloos design.
Bij aanschaf;
Direct een setje OEM 18" Alaris velgen aangeschaft;
Gisteren een afneembare trekhaak laten plaatsen, zodat ik mijn mountainbike mee kan nemen, stekker kan nog verder weg gestopt worden.
Direct een fietsendrager aangeschaft, volledig inklapbaar.
Plannen:
-OEM 18" velgen (done)
-Afneembare trekhaak (done)
-Achterruiten tinten (OEM look, niet te donker)
-OEM alu pedalen
-OEM alu instaplijsten
-OEM led nrplaat verlichting
-OSRAM nightbreaker led verlichting in koplampen en mistlampen
-Spoorverbreders
Na cancellen van de plannen van het ombouwen van een bestelwagen naar camper, opzoek gegaan naar een vervangvoertuig, terug een Caddy zoals voor de Vito of toch meer comfort in het dagelijks gebruik en terug een "gewone auto"
Het plan van camperen blijft maar gaar meer verschuiven richting een opblaasbare tent of een daktent.
Goed terug naar de zoektocht naar een auto.
Enige eisen dat ik had;
-VAG of Mercedes
-Groot kofferbak
-De hoogst noodzakelijke opties, cruise control, airco, android auto,
-Liefst een diesel Euro6
Een Mercedes c180d of c200d station van ongeveer 2017 stond hoog op het lijstje, enige bijsmaakje was het blok, van Renault.
Mits deftig onderhoud geen probleem maar blijft niet 100% probleemloos.
Verder Tiguans, Fabia station Monte Carlo, ... op het lijstje
Toen kwam er een auto te koop, 1km van mijn deur, wat ouder dan ik naar opzoek was maar voor een heel goede prijs.
Van de 2de eigenaar die de wagen had van 35 000km tot nu, altijd onderhouden in de garage waar mijn broer technieker is. Recent nieuwe remblokken en schijven rondom, distributieriem en waterpomp, al de grote kosten gedaan dus.
2015 Skoda Octavia Combi Greenline
-1.6 TDI 110pk handgeschakeld euro 6
-Opties: Cruisecontrol, Navigatie, Smartlink, stoelverwarming, Automatische airco, Automatische ruitwissers, parkeersensoren voor en achter, mistlampen,...
Greenline dus, lekker zuinig en slechts 90gram co2, goedkoop in wegenbelasting voor een diesel, ook standaard 15mm verlaagd, actieve kleppen in de grill, spoilertje, lelijke velgen,..
Niet de meeste spannende wagen maar in mijn ogen wel een tijdloos design.
Bij aanschaf;
Direct een setje OEM 18" Alaris velgen aangeschaft;
Gisteren een afneembare trekhaak laten plaatsen, zodat ik mijn mountainbike mee kan nemen, stekker kan nog verder weg gestopt worden.
Direct een fietsendrager aangeschaft, volledig inklapbaar.
Plannen:
-OEM 18" velgen (done)
-Afneembare trekhaak (done)
-Achterruiten tinten (OEM look, niet te donker)
-OEM alu pedalen
-OEM alu instaplijsten
-OEM led nrplaat verlichting
-OSRAM nightbreaker led verlichting in koplampen en mistlampen
-Spoorverbreders
Laatst bewerkt: