17 inch velgen Clio 4 onder één Clio 5 mogenlijk?

Arj

Net ingestapt

17 inch velgen van clio 4 onder een clio

auto
Clio 5 1.0 tce90 2021 met 16 inch velgen.
De ET-waarde is 37.
Steekmaat: 4x100
Naafdiameter: 60,1 mm.
Banden 195/55/16

Ik zag mooie 2e handen velgen van een clio 4.
17 inch van een Clio 4
Steek 4x100
205/45/17
Naafdiameter 60,1 mm
ET44

16 inch van een
195/55/16
Steek 4x100
Naafdiameter 60,1 mm
ET44

benieuwd of hier ervaringen zijn met clio 4 velgen onder een clio 5 irt die grotere ET waarde en deze kans heeft dat de boel aanlopen.
Ik kan op www geen echte ervaringen vinden. Zie wel een en ander met chatgpt maar dat klopt ook niet altijd

Laatst bewerkt:
De 17 inch met et44 komen wat verder naar binnen te staan dan de et37. Voor het oog iets minder mooi, dit kun je wel oplossen met spacers van 5 mm breed.

Hoi dank voor je reactie. Ik wil niet direct met spaces gaan werken. Het past goed of niet. Ben ook nieuwsgierig of er hier Clio bezitters zijn die een dergelijke ervaring hebben met zo’n velgens switch

De 17 inch met et44 komen wat verder naar binnen te staan dan de et37. Voor het oog iets minder mooi, dit kun je wel oplossen met spacers van 5 mm breed.
Als de velg ook wat breder is, komen ze wellicht even ver naar buiten. Je zou moeten zoeken of er iemand met een Clio met 17 inch velgen rijdt met dezelfde breedte en ET waarde.

Hoi dank voor je reactie. Ik wil niet direct met spaces gaan werken. Het past goed of niet. Ben ook nieuwsgierig of er hier Clio bezitters zijn die een dergelijke ervaring hebben met zo’n velgens switch

zoals haarr zegt, het past wel, maar het ziet er niet mooi uit aangezien ze wat meer naar binnen komen te staan met een hogere ET waarde.

Dát zou je kunnen oplossen met spacers, maar hoeft niet. liever een paar spacers zodat je weer op fabrieks afstelling komt dan zonder en dan met afwijkende spoorbreedte rijden.

als je er in staat van, 'het pas goed of het past niet' dan gewoon niet doen, je gaat hoe dan ook iets afwijken van zoals de fabrikant het bedacht heeft.

benieuwd of hier ervaringen zijn met clio 4 velgen onder een clio 5 irt die grotere ET waarde en deze kans heeft dat de boel aanlopen.

hogere ET waarde is dus niet dat ze meer naar buiten komen te staan

Laatst bewerkt:
ik zou inderdaad ook met spacers werken zodat spoorbreedte hetzelfde blijft (afstand van de 2 wielen tov elkaar gemeten vanaf het midden van het loopvlak).

Je ophanging en eigenlijk ook de hele auto is ontworpen met die gegevens dus dat gaat ook het beste rijden.

Wielen die te ver naar buiten komen zijn een grotere 'hefboom' voor de vering dus gaat je auto dieper inveren, bij wielen die te ver naar binnen staan krijg je het omgekeerde effect.

Terug
Bovenaan