2-4 oktober 2025: EV Experience, Zandvoort. We mogen kaarten weggeven!

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Tijdens de EV Experience verbinden, inspireren en enthousiasmeren we jou met het circuit als decor setting, waarbij beleving en ervaring met diverse mobiliteitsoplossingen centraal staat.

De EV Experience is hét event waar je zelf mag proeven, ruiken en ervaren! Neem zelf plaats achter het stuur voor een rondje over het legendarische circuit van Zandvoort en verduurzaam je wagenpark met alle kennis van onze partners.

Praktisch:
Open: 2-4 oktober 2025 (2 en 3 oktober voor business), 10.00 - 17.00 uur
Entree: 35,00 euro
Website: https://evexperience.nl/

We hebben enkele relatiekaarten die we ter beschikking kunnen stellen aan AutoWeek forummers! Ben je jezelf aan het oriënteren op een (elektrische) auto, wil je een (of meer) elektrische auto's op het circuitpark Zandvoort ervaren of heb je interesse? Geef dan in een reactie onder dit bericht aan dat je graag een kaart krijgt - en natuurlijk waarom we die aan juist jíj moeten geven! Doe dit uiterlijk 24 september 2025, dan kijken we wie de winnaars gaan zijn en zij krijgen dan een persoonlijk bericht.

Ik heb vorig jaar vrijkaarten van jullie gehad. Ik en een neef van mij hebben al een gekochte kaart. Dus anderen hebben eerder recht dan ik. Maar mijn broer en zijn jongste zoon hebben nog geen kaart en hebben wel interesse om te komen. Dus: ik hou me aanbevolen!

Lijstje van auto's waar ik wel een rondje wil maken zijn:
Byd Dolphin Surf
Dongfeng Box
Firefly
Hyundai Inster
Kia EV4 (als die er staat)
Mazda 6-e
Suzuki e-Vitara (ga ervan uit dat die er staat omdat Suzuki bij de deelnemers staat)

Jammer dat Renault niet op de deelnemerslijst staat. Ik had heel graag de Renault 4 willen rijden.

Ook ik ben vorig jaar geweest, met vrijkaarten van Autoweek. En ik zou dit jaar best graag nog eens willen, als dat kan. Ik heb nu een hybride Seat Leon, maar ik kijk al langer naar een iets grotere, volledig elektrische auto. Daarom zou ik graag de volgende auto's eens uitproberen:
Volvo EX90, Audi A6 e-tron, nieuwe Tesla Model Y en de Hyuandai Ioniq 9. De KIA EV9 heb ik vorig jaar gereden en ik ben benieuwd of er verschillen zijn (qua beleving/wegligging, etc) met de Ioniq 9. En tot slot misschien nog een rondje in de Mercedes CLA, omdat mijn schoonmoeder daar interesse in heeft. Kan ik hem alvast eens uitproberen..

Lijkt me erg leuk om weer te gaan! Ik doe graag mee met de winactie.

Top initiatief van Autoweek (y)
Ik heb zelf niks met EVs, maar duim voor de aanwezigen dat er nog een fraaie herfstperiode inzit - en dit initiatief vraagt - nee smeekt - uiteraard om een AW video verslag.

Vorig jaar ben ik aanwezig geweest (ondanks de harde regen en wind) en dat heeft er onder andere toe geleid dat ik een KIA EV9 heb aangeschaft. Sindsdien is het EV-virus echt toegeslagen.
Omdat onze tweede auto ook aan vervanging toe is, ben ik nu op zoek naar een wat kleinere EV, bijvoorbeeld de Renault 5. Het lijkt me leuk om me die dag verder te oriënteren en daarom doe ik graag mee met de winactie.

Wanneer maken jullie bekend wie de vrijkaarten krijgen? Dit in verband met planning van één van de zoons van mijn broer. Mocht het niet doorgaan dan kan hij namelijk door te werken geld verdienen.

Dit is nou tof.

Ik ben momenteel aan het oriënteren voor een andere auto.
Vandaag bij Wheels Mariënwaerdt Bij polestar, Lucid en Nio wezen kijken.
Zou wel mooi zijn om meerdere auto's te kunnen gaan rijden samen met een vriend van mij.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag een kaart winnen omdat ik benieuwd ben hoe het is om zelf met een elektrische auto over het circuit van Zandvoort te rijden.
De overstap naar elektrisch staat hoog op mijn lijst, maar ik vind het lastig kiezen. Wat is er beter dan een dag zelf proeven en ervaren? En dan ook nog eens op Zandvoort – dat klinkt als de ideale combinatie van nuttig én leuk!

Helemaal nieuw in de auto wereld, maar wel enthousiast. Lang bewust geen rijbewijs gehad, maar paar maanden geleden, op mijn 51e! alsnog mijn rijbewijs gehaald. Gelest in de Tesla model Y en nu regelmatig in een vw e up deelauto aan het rijden. Maar ik ben echt toe aan een eigen elektrische auto. Afgelopen maanden veel ingelezen, maar ik wil de diverse modellen nu ook graag live zien en ervaren. Dochter zal ook dit jaar nog haar rijbewijs gaan halen en is ook erg nieuwsgierig. We zouden het leuk vinden om er samen naar toe te kunnen gaan!

Het valt mij wel op dat er weinig 'oude' forummers interesse in dit evenement hebben. Loopt er echt alleen benzine door het bloed heen? :)

Het valt mij wel op dat er weinig 'oude' forummers interesse in dit evenement hebben. Loopt er echt alleen benzine door het bloed heen? :)
Ik heb al een EV :cool:

Maar laat onverlet dat ik wel benieuwd ben naar de vooruitgang die er geboekt is. Ware het niet dat mijn vrije weekenden spaarzaam zijn evenals deze waar de agenda al weer vol is. Dus niet aan mij besteedt. Wel een leuk initiatief.

Kregen vandaag een brief in de bus van de gemeente Almere sat er een proef wordt uitgerold over twee wijken verdeeld. Daarbij moet je geen eigen oplaadpunt aan huis hebben maar er kabelgoottegels worden gelegd waardoor je vanuit je eigen huis toch je elektrische auto kunt opladen. Dat is een stap in de goede richting. Na het jaar dat de proef duurt kijkt de gemeente of ze het over de stad kunnen uitrollen.

Dat zou mijn vrouw mogelijk kunnen overhalen om toch elektrisch te gaan rijden. Die heeft nu nog het standpunt: "ik ga pas elektrisch rijden als het verplicht wordt"....

Ik zal al een KGM Musso EV met daktent rijden. Vast naar Zandvoort op weg. En iets er achter een trailer met Kia's. Oa de EV4 en PV5.

Het was weer goed georganiseerd dit jaar. Het leek iets minder druk op de baan gelukkig. Er zit wel veel verschil in de bijrijders, de ene wil een Max Verstappen van je maken, een ander heeft er minder plezier in en daar merk je aan dat het zijn honderste ritje van de dag is en hij er bij ritje 2 al klaar mee was.

Grote afwezigen waren BMW, Renault en Stellantis (alleen Leapmotor stond er).
Leuk om de auto's te voelen en ervaren en ook veel bekenden te spreken.
Gereden met: Smart #3, Dongfeng Box, Subaru Solterra, Kia PV5 Cargo, Kia EV4.
Slechte auto's zijn er niet meer, het zijn allemaal fijne EV's. De Dongfeng Box vond ik wel wat lastig sturen (en een hikje hebben rond middenstand), maar daar is de prijs ook naar.
Zo'n PV5 is niet populair voor een rondje, maar dat soort auto's zijn eigenlijk het leukst. Wanneer rij je nou met zoiets!
De Firefly heb ik wel in gezeten, maar die komt deze week op m'n werk langs dus dan rij ik er al mee. Een auto die er qua afwerking echt top uit ziet. Jammer dat ie 0 trekgewicht heeft, want verder is ie top. Oja, behalve de niet automatisch dimmende binnenspiegel ;)

Leuk dat er nieuwe modellen stonden als de eerder genoemde EV4, PV5. Maar ook de Farizon Cargo, Toyota BZ4X Touring, Suzuki eVitara, Volvo ES60 en de Subaru Uncharted: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/subaru-uncharted-nieuwe-cross-over-komt-ons-bekend-voor/

Laatst bewerkt:
Ik heb gereden in
1. Leapmotor B10. Valt beter op het netvlies dan ook de plaatjes. Het rijden? Heel comfortabel maar beetje een doods ding. Geen gevoel met het onderstel. Maar zeer ruime auto voor de prijs
2. Suzuki e-Vitara. Deze auto was na de B10 een verademing als je van een communicatief onderstel houd. Je voelt wat de auto doet. Het interieur is wat traditionele dan de Chinese concurrentie die alles in een scherm wil wegstoppen.
3. Firefly. Deze auto zoet er echt leuk uit en rijdt ook prettig. Hij verliest het in de dubbeltest van de R5 maar ik vind het een prima mix van comfort en toch een vleugje dynamiek.
4. BYD Dolphin Surf. Een knettergele. Iets minder in het rijden dan de Firefly maar zeker niet verkeerd.Denk zelf dat het uiterlijk snel verveelt.
5. KIA EV-4: dit is een auto waar Nederland van gaat houden. De auto's waren van de meest dure spec: grootste accupakket en de GT-plusline. Ruimte prima, kofferruimte niet heel groot, mooi stil, goed krachtig en een prima rijcomfort, ligt strak op de weg.
6. De Mazda 6-e. In mijn ogen de mooiste EV van dit moment onder de 50 mille. Ik kan me niet geheel vinden dat de auto niet zou rijden als een Mazda. Vond het een fijn rijdende, comfortabele stille auto.
7. Als laatste gereden met de Hyundai Inster. Gewoon omdat ik het een sympathiek ding vind. De auto oogt en is smal maar ligt toch zeker op de weg en stuurt fijn. Mijn neef die mee was die verbaasde zich over de ruimte op de achterbank.
Verder nog meegereden in de Kia PV5, het busje en de Hyundai Ioniq5.

Volgende editie van de EV Experience: 24 - 25 september 2026 kun je in de agenda schrijven.

Terug
Bovenaan