24 - 26 september 2026, Zandvoort: EV Experience

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Hét evenement voor iemand die kijkt naar elektrisch rijden. Bezoekers kunnen verschillende elektrische auto’s testen en zo direct ervaren hoe modellen van elkaar verschillen op het gebied van comfort, acceleratie, geluidsniveau en bediening. Daarnaast zijn er aparte onderdelen voor elektrische bedrijfswagens, e-trucks, lichte elektrische voertuigen en offroad-modellen. In het EV-paviljoen is ruimte voor onder meer elektrische fietsen, cargobikes, motorfietsen en andere lichte voertuigen. Voor bedrijfswagens en onderhoud is onder meer de Paddock Club ingericht.

Dat maakt EV Experience vooral interessant voor bezoekers die meerdere auto’s op één dag willen vergelijken. Waar een reguliere proefrit meestal rond één specifiek model draait, staan in Zandvoort tientallen merken en voertuigtypen dicht bij elkaar.

Donderdag en vrijdag zijn B2B days en gericht op zakelijke bezoekers, de zaterdag is ook ingericht met workshops voor particuliere rijders.

Locatie: Circuitpark Zandvoort, Burgemeester van Alphenstraat 108, Zandvoort
Openingstijden: 24 - 26 september, 10.00 - 17..00 uur
Website

Worden er dit jaar ook weer vrijkaarten gegeven? Ik wil dit jaar ook weer gaan, er is genoeg interessants wasr ik een rondje circuit mee wil doen, de Id Polo en de Leapmotor B5 en nog wat nieuwkomers.
Ik heb al twee jaar achter elkaar vrijkaarten gekregen, anderen hebben voorrang op mij.

Ik ga zeker. Sterker nog, samen met mijn ouders en Marvant gaan we een paar dagen in het bungalowpark zitten. Marvant gaat met mijn moeder ergens stadten en met mijn vader ga ik twee dagen naar de Experience. De Spring loopt volgend jaar uit de Private Lease en er moet een opvolger komen. De lijst met auto's die ik wil rijden is wel lang en ik weet niet of ze er allemaal zullen zijn:

Alpine A290 (geen Springopvolger)
Alfa Romeo Junior (geen Springopvolger)
BYD Dolphin
Citroën ë-C3
Dacia Sandero Electric (als deze er is/überhaupt komt)
Dacia Spring (op Twingo basis)
Dacia Spring (de huidige 100 pk versie, maar die zal waarschijnlijk niet zijn en is al niet meer leverbaar dus geen potentiële opvolger van mijn Spring)
Dongfeng Box
Fiat 500 (Cabrio)
Fiat Grande Panda
Ford Fiësta EV (als deze er is/überhaupt komt)
Hyundai Inster (nummer 1 kandidaat!)
Kia EV2
Lancia Ypsilon (geen Springopvolger)
Leapmotor T03
Lotus Eletra en Emeya (gewoon omdat het kan)
Nissan Micra
Renault 4 (omdat het kan)
Renault 5 (nummer 2 kandidaat)
Renault Twingo Electric
Volkswagen ID.Polo

Afgezien van de Leapmotor ontbreekt nog elk signaal dat Stellantis aanwezig zal zijn.

Terug
Bovenaan