25k budget 2ehandse Tesla of wat anders?

Ezra 6089221

Startmotor
Ik heb een budget van 25k, ik wil graag een tesla model 3.

Echter voor 25k~ is het meeste aanbod tesla`s uit 2020~2022.

Dit is pre warmte pomp, lfp battery en de oudere versie 3 processor, plus blijkt 2021 een probleem jaar te zijn geweest en kun je beter geen Tesla uit 2021 nemen begrijp ik.

Ik wil er 8 tot 10 jaar mee doen, daarna ben ik pernament weg uit nederland.

Dus ik heb graag een auto die zoveel mogelijk zorgenloos is en weinig onderhouds kosten heeft, vandaar mijn oog voor een EV. Ik woon dicht op een Tesla Supercharging locatie en we hebben publieke laadpalen in de buurt (ik woon in een flat zonder vaste parkeer plaats)

Ik rij nu een 17 jaar oude Colt 1.3 die broodnodig onderhoudt nodig heeft, en ik klaar ben met het rijden van oude barrels van 12+ jaar oud.

Laatst bewerkt:
Je had in januari een soortgelijke vraag en toen was je budget 30k.... is er intussen iets veranderd?
Voor die 25 k vind je inderdaad Tesla's 3 maar ook (veel) nieuwere Cupra's Born, Volkswagen ID.3, Polestar 2 of Renault Megane E-TECH met lagere kilometers dan de Tesla's.

Schuif je de grens naar boven op (25 - 30k), dan worden de auto's nieuwer (leeftijd en kilometers, meestal ruim onder de 100.000 km) maar komt ook bijvoorbeeld een Renault 5 Comfort range met 'de kop eraf' al in beeld.

Kortom: als je wat rondsnuffelt kun je best wel aardige deals vinden - zeker als je niet per sé een Tesla 3 wilt hebben.

Met dit budget is er heel veel keus.

We kijken zelf naar o.a. de elektrische Citroën e C3, Citroën e C4,Fiat Grande Panda, Peugeot e 208, Renault Twingo en Renault 5.

Je koopt dan een nieuw voorraad model, of jong gebruikt met 8 jaar of 5 jaar garantie. Voor rond dit bedrag.

Uiteraard is er ook keus genoeg bij Hyundai, Kia, Cupra, BYD etc.

Een nieuw voorraadmodel!

Zou ik afraden, ondanks de naam van de uitvoering zijn het gewoon instap versies die ze verkopen met een zeer oninteressante standaarduitrusting.

Dit weekend heeft AW de Mazda MX-30 eens onder de loupe genomen (zie de hoofdpagina zo je wil); die EV zit een heel stuk onder je budget, maar heeft 2 nadelen afhankelijk van je gebruik, met name een krappe range en met kinder(stoelen) etc is het ook geen aanrader door de deurconstructie.

Hoeveel kilometers rij je per jaar / week, en hoe lang wil je / moet je (laadsnelheid) bij de lader staan om weer vooruit te kunnen. Je kan met iedere EV bij Tesla laden.............

Even de glazen bol op poetsen? 8 à 10 jaar met een (jong) gebruikte auto doen zonder problemen willen we allemaal wel!

Excuses, ja helaas is mijn budget wat lager uitgevallen.
25K is de limiet.

Hoewel ik nog twijfel over een EV, ik woon in een flat, toegang tot publieke laadpalen a 40 cent, en een tesla super charge station in de buurt.

Dus er is wel een stukje ongemak ivm ik niet kan thuis laden/geen zonnepanelen hebt.
Ik heb desondanks 2 buren met tesla`s in de wijk die ook in een flat wonen.

Reden tot aanschaf:

De auto is voornamelijk voor de weekenden (3 kinderen vervoeren/gescheiden)
en roadtrips door europa.

Huis/werk verkeer is via de fiets + een thuis werkdag, mogelijk verander ik nog van werkgever in de nabije toekomst zit hier nu 6 jaar.

Hoeveel km per jaar:
Ik wil de komende paar jaar veel korte/ weekend roadtrips doen in west europa.

Denk aan 2 weekenden per maand heen en weer naar belgie/frankrijk/duitsland en elk ander land dat te doen is binnen een weekend heen en weer rijden en de boel bezichtingen.

*over 10 jaar woon ik niet meer in europa dus wil er zoveel mogelijk van zien, meemaken, plus meer tijd met de kinderen spenderen op avonduur uitgaan vs thuis zitten te gamen met zn alle.

Plus een vriendin die overal en nergens naar musea wilt en kunst tentoonstellingen en haar kunst daar te presenteren.

Ik heb graag een EV ivm weinig onderhoud, ik rij nu een 17 jaar oude benzine auto en zit dagelijks in de stress of hij niet uitelkaar valt van ellende.

Daarnaast zitten veel vrienden van mij in amsterdam en ik woon omgeving rotterdam, dus veel social trips naar vrienden, ik ben er graag op uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan