Wij zijn aan het overwegen een peugeot 308sw plug in hybride te kopen.
Deze staat te koop in een Peugeot garage. Alleen zeggen ze dat de wagen nog maar 3 maand te koop staat en voordien steeds gebruikt is.
Maar als je de carpass bekijkt zie je dat hij een jaar geleden evenveel km heeft dan zoals hij nu in de showroom staat.
Nu vind ik dit het grootste struikelblok om deze wagen te kopen.
Ik veronderstel als zo'n wagen met al deze accu's zo lang stil staat dat dit toch ook niet goed zal zijn voor de wagen of het zou moeten zijn dat ze hem steeds op het gewenste percentage zouden houden.
Dat is ook een vraag dat ik niet aan de garage wil stellen want daar zullen ze uiteraard zeggen dat er niets mis is met de accu.

Iemand hier ook ervaring mee of nuttige tips?

Groeten

Ik heb geen ervaringen met hybride autos. Maar ik weet wel dat lang stilstaan voor accu's meestal nooit gewenst is.
Je kan altijd kijken wanneer die voor het laatst is overgeschreven dan weet je in ieder geval of het klopt wat de garage zegt dat die pas 3 maanden te koop staat.
Maar als de teller al een jaar op de zelfde km stand staat dan is dat meestal met een reden.

Startaccu is het probleem niet, deze kosten vallen erg mee en garages hebben in een showroom vaak een roulatieschema om accu's bij te laden.
Je wil immers niet dat er iemand voor een auto komt kijken en dat de deuren dan niet eens open gaan. Vaak moet er ook wat verzet worden en daar moet de auto ook voor starten.

De hybride accu is bij mijn weten Lithium en dat heeft weinig last van leeg lopen en stil staan.

Ziekte, overlijden, ontslag zijn wel voorkomende zaken waarbij familie niet een week later de auto heeft verkocht, zo kan zo'n auto best even stil staan.

Ik zou een flink deel van die maximale actieradius volledige elektrisch rijden tijdens de proefrit, dan heb je toch wel een aardig idee of die accu nog goed is.

zolang hij niet op 100% al die tijd heeft stil gestaan of onder de 10% zie ik geen probleem hoor van het lange stil staan. Het is meer dat als hij echt stil heeft gestaan, buiten, dat zaken als remmen vast kunnen zitten

Terug
Bovenaan