3x in 1 maand geregistreerde km-stand bij RDW logisch?

DutchArjo

Wegverkenner
Bij het zoeken naar een auto kwam ik langs een auto waarbij het RDW APK-rapport mij opviel. De auto heeft zowel in september '25 als in november '25 kort na elkaar km-stand registraties:
renault-grand-scenic-1-3-tce-business-zen-7-persoons-apk-09-2027-nl-auto-nap-1eig-navi-trekhaak-parkeersensore.jpg

Waarbij ik het ook vreemd vind dat er ineens 2000km gereden is in 3 weken tijd. is dit raar wat ik zie?

Dit is een officiëel RDW rapport, dus zie ik geen reden om eraan te twijfelen. Waarschijnlijk zijn er een paar extra garege bezoeken gedaan met deze auto. Bij elk werkplaats bezoek, wordt de kilometerstand doorgegeven aan de RDW.

2 september is de auto gekeurd met een aantal bevindingen. Mogelijk vlak daarna enkele garagebezoeken voor reparatie. 4 en 12 november is de auto van eigenaar gewisseld. Op zich ziet het er dus niet heel raar uit.

Ja hoor kan makkelijk. Bij mij gaat er 3-4x per jaar een melding : apk/beurt, wissel naar winterbanden, wissel naar zomer en vaak tussendoor nog wel beurt.

Bij ieder werkplaatsbezoek wordt de kilometerstand genoteerd, dus ook bijvoorbeeld bij wisselen naar winterbanden.
Kan dus gebeuren, hoeft niet vreemd te zijn.
Wat mij meer zorgen zou baren is dat de auto van 10-1-2022 tot 2-9-2025 nooit bij een bij de RdW geregistreerde garage is geweest (ruim 91.000 km). Dus ook niet in garantietijd voor een beurt bij de dealer of voor vervanging banden. Alles bij de beunhaas gedaan of de dorpsgarage?

Nou zijn meerdere garagebezoeken achter elkaar opzich wel te verklaren, kan een vervolgreparatie zijn of los de beurt/APK/bandenwissel etc.

Wat ik gek vind is wat @RAPIDO hierboven al zegt, het gemis aan garagebezoeken tussen 2022 en 2025 en wat een beetje gek is dat de kilometerstanden op bezoeken van 2-5/9-5 2025 en 4-11/12-11 2025 exact gelijk zijn.

Kan een administratieve slordigheid zijn maar het staat wel gek. De kilometerstand zou ik wel vetrouwen maar er lijkt of onvoldoende onderhoud gepleegd of er onzorgvuldig administratie bijgehouden waardoor ik ook direct twijfel aan het onderhoud.

Terug
Bovenaan