9 - 18 Januari 2026: Autosalon Brussel

Alfista

Kilometervreter

Het Autosalon van Brussel 2026 (de 102e editie) vindt plaats van vrijdag 9 tot en met zondag 18 januari 2026 in Brussels Expo aan de Heizel, met deuren open voor het publiek van 10u tot 19u, nocturnes tot 22u op vrijdag 16, en een speciale openingsavond op 9 januari. Verwacht nieuwe auto's, motoren, bestelwagens en animaties, met de mogelijkheid om tickets te kopen op de officiële website.

Data & Tijd
Periode: 9 - 18 januari 2026
Opening (publiek): 10:00 - 19:00 uur (dagelijks)
Nocturnes: Vrijdag 9 januari (19:00 - 23:00) en vrijdag 16 januari (tot 22:00)

De wereldpremières
- Fiat Qubo L
- Hyundai Ioniq 2
- Kia EV2, EV3 GT, EV4 GT én EV5 GT
- Leapmotor B03X
- Mazda CX-6e
- Mercedes GLB
- Opel Astra facelift
- Peugeot 408 facelift

Europese premières
- Alfa Romeo Tonale facelift
- BYD Atto 2 DM-i
- Hyundai Ioniq 6 facelift
- KGM Actyon Hybrid
- Mazda CX-5
- MGS6 EV
- Toyota Hilux
- XPeng P7+
- Zeekr (nog niet duidelijk welk model)

Ik las net 2 nieuwtjes over “DE Salon” zoals jullie zeggen, HET Brusselse Autosalon dus :
- Hyundai stopt met de productie van de i10, maar Hyundai BEL heeft er nog 600 op de boot laten zetten richting ons land - prijs vanaf 16.199€ en een deel is al verkocht. Ik heb zo een vermoeden dat de overige snel zullen volgen en dat ze intussen al dik spijt hebben er “maar” 600 te hebben gekocht van de fabriek. Ik heb het direct doorgestuurd naar familie en vrienden die voor hunzelf of de kinderen een compacte auto zoeken.
- Dacia gaat stunten met de Spring : 12.990€!! Ik heb nog nooit met een Spring gereden, maar ik heb een collega met een Stromer ST7 speedpedelec die ongeveer evenveel kost :oops:

Vorige week een folder in de bus van Stellantis : eerst de 'gewone' merken, dan moest je het boekje 180 graden draaien en dan Alfa "De passie van erfgoed" Tonale en Junior / Lancia "Eleganza Italiana" Ypsilon / DS "De kunst van het reizen" NR4 en NR8. Fraaie folder en redelijk scherpe private lease bedragen / aanbiedingen, al heb ik de kleine lettertjes niet gelezen.
Geen spoor van de grotere Alfa's of de Mazzers...

Europese premières
- Alfa Romeo Tonale facelift
- BYD Atto 2 DM-i
- Hyundai Ioniq 6 facelift
- KGM Actyon Hybrid
- Mazda CX-5
- MGS6 EV
- Toyota Hilux
- XPeng P7+
- Zeekr (nog niet duidelijk welk model)
+ Suzuki e-Vitara
Ik hoop dat Subaru de e-Outback ook heeft staan. Kan ik (nog) nergens terugvinden.

Conceptauto's op het autosalon:

Citroën ELO
CL-25.016.010s.jpg

Audi concept C
audi-concept-c-2025.jpg

Dacia Hipster
Dacia-Hipster-Concept.jpg

Mercedes AMG GT-Xx
25C0224_013.jpg

Alpine Alpenglow
Alpenglow-Hy6.jpg

VW ID.every 1 en ID.Cross