9 Mei 2026 - EMWalhalla Raamsdonksveer

Engineer2

Asfaltkampioen

Header-EMWalhalla_2026.jpg

Net als in eerdere jaren is er begin mei weer het EMWalhalla, een gratis toegankelijk evenement voor miskende of onbekende auto's. En heb je nu een auto die daar niet onder valt dan is er ook gewoon een bezoekersparkeerplaats en kan je ook rondkijken op het terrein en in het Toyota museum. De locatie is namelijk Louwman Raamsdonksveer, en het Toyota museum zal ook geopend zijn.

Header-EMWalhalla_2026.jpg

Net als in eerdere jaren is er begin mei weer het EMWalhalla, een gratis toegankelijk evenement voor miskende of onbekende auto's. En heb je nu een auto die daar niet onder valt dan is er ook gewoon een bezoekersparkeerplaats en kan je ook rondkijken op het terrein en in het Toyota museum. De locatie is namelijk Louwman Raamsdonksveer, en het Toyota museum zal ook geopend zijn.
Bedankt voor het delen. Lijkt mij super leuk event om te bezoeken.

Gaaf! Ik zet het in mijn agenda. Lijkt me leuk weer naar toe te gaan. Ik heb nog even de tijd na te denken met welke auto ik ga!

Leuk evenement en zet ik op de kalender!
Misschien kan ik mijn auto inschrijven als de minst-gewilde AE86: iedereen wil liever de 3 deurs uitvoering of de tweedeurs Corolla, maar nooit de tweedeurs Trueno. :LOL:

In NL stond ie ook heel even op de prijslijst, maar bijna niemand bestelde 'm. Toch is het ene, groene, exemplaar bij mijn weten wel origineel Nederlands. In Zuid Europa kan ie iets gewilder geweest zijn om belastingtechnische redenen. Maar 45pk houdt niet echt over natuurlijk dus een succes is het niet geworden.

Een vroege paarse Ka vind ik ook wel leuk. Tegenwoordig is een vroege Ka met zwarte bumpers wel een beetje EMW toch? Net als een vroege Twingo.

Ah leuk, ik zal het in de agenda zetten. Hopelijk heeft de FSO ditmaal wel zin om te komen kijken.

In NL stond ie ook heel even op de prijslijst, maar bijna niemand bestelde 'm. Toch is het ene, groene, exemplaar bij mijn weten wel origineel Nederlands. In Zuid Europa kan ie iets gewilder geweest zijn om belastingtechnische redenen. Maar 45pk houdt niet echt over natuurlijk dus een succes is het niet geworden.

Een vroege paarse Ka vind ik ook wel leuk. Tegenwoordig is een vroege Ka met zwarte bumpers wel een beetje EMW toch? Net als een vroege Twingo.
Een vroege Ka is zeer zeker EMW, die laat ik gewoon door hoor

Die moet er zeker bij zijn!
Ik ga het proberen, ik vind het een leuk event, en anders neem ik de SW wel mee.

Vorig jaar hebben we heerlijk in de zon gezeten bij Strand Nulde, maar nee laten we er vanuit gaan dat ie volgend jaar wel zin heeft ;)

Over een goede 5 weken is het weer zover !!!!

Ons mooie evenement - 9 mei - EMWalhalla 2026

Zoals jullie van ons gewend zijn is het weer een gratis evenement met de meest miskende en onbekende automobielen van deze aardkloot.

Selectie vindt aan de ingang plaats door ondergetekende en een collega.
We selecteren op 3 groepen:
  • EMWaardige automobielen, denk bijvoorbeeld aan een Fisker Ocean, VW Vento, Fiat Multipla, Lancia Kappa, Toyota IQ, Bitter of een Iso Fidia
  • Youngtimerveld, denk bijvoorbeeld aan een BMW e39, Volvo 940/960, VW Golf 2 of Audi 80
  • Bezoekersparkeerplaats
Nuances en onderbuikgevoel spelen een grote rol hierin!
Bij discussie hebben ondergetekende en collega altijd gelijk ;) en we zijn niet gevoelig voor steekpenningen :p

Verder is er uiteraard:
  • gratis toegang tot het Louwman Museum,
  • Is er mogelijkheid tot proefritten in diverse auto's
  • zijn er stands met miniaturen en boeken,
  • is er verschillende horeca
  • en volgen er leuke en ludieke presentaties van auto's.
  • Ook zijn er 2 boekpresentaties, te weten een naslagwerk over de Volvo 300 en eentje over de MAX

Poort open: 10 uur
Sluiting: 15 uur
Waar: Louwman te Raamsdonksveer

Heb je vragen?
Stel ze gerust hier, ik ben elke dag wel even online om te antwoorden

Tot zaterdag de 9e !!!!

Guus
Evenementen-coördinator
Elk Merk Waardig

Terug
Bovenaan