Aankoop mini SUV

Maarten 6857279

Net ingestapt
Dag allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een mini SUV. Ikzelf rijd in een Peugeot 308 uit 2022 in de lease, en mijn vrouw heeft een FIAT 500.
De FIAT 500 willen we in gaan wisselen voor een mini SUV gezien die wat hoger op de weg ligt en 5 deur heeft (we verwachten ons eerste kindje). Mijn vrouw kwam zelf met een Renault Captur. Echter was ik benieuwd naar andere auto's in deze categorie, maar kom ik er niet helemaal uit.

We zoeken eigenlijk een auto welk ongeveer 150.000 km heeft gereden, of minder, in de prijscategorie onder de €7.000,-. Dit moet een benzine zijn gezien het niet heel veel kilometers zal gaan rijden (andere auto is lease in de bijtelling). Automaat/handbak maakt niet uit. Een trekhaak moet deze auto ook bezitten, of makkelijk bij te bouwen.

Ik ben erg benieuwd of jullie ervaringen/ tips hebben!

Misschien een Fiat 600.

261162129

261162123

Ik zie net je eisen. Dus de fiat is te nieuw.

Maar je kan nog denken aan een 500X of een 500L

Laatst bewerkt:
Je zoekt een auto van een segment dat in de tijd aan het ontwikkelen was. Met de eisen kom je naast de Captur ook aan de Hyundai Tucson, Fiat Sedici (zou je naar kunnen kijken), Fiat 500L. Als ik naar de ervaringen kijk zou je bij de 500L beter kunnen kijken naar de 1.4 T-Jet dan de TwinAir. De Sedici is in feite een 'verfiate' Suzuki SX4. Kijk naar de verschillende praktijkervaringen en gebruikersreviews - er is best wel wat leuks te vinden. En je zoekt in de tijd voor de downsizing van de motoren, dat is ergens een voordeel - maar kijk zeker naar de onderhoudshistorie van de auto die je op het oog hebt.

Toyota urbain cruiser, maar dan rij je wel in oudere bouwjaren. Mini suv modellen kwamen wat later op de markt dan bijvoorbeeld het segment van de nissan qq mitsubishi asx of c4 aircross. In het b-segment had je ook modellen met cros versiering als de fabia scout of de cross polo. Een slagje kleiner heb je de karl rocks.

Iedereen bedankt voor de reacties. Ik vind de 500L toch wel verassend praktisch voor een goede prijs. Dat had ik van tevoren niet gedacht. Veel beter uitgerust dan een Renauls Caput mijn inziens. Gelukkig zal mijn vrouw er veel in rijden, want ik vind het geen mooie auto. Maar dat ik voornamelijk praktisch ingesteld ben doet mijn hart toch wel een beetje openen voor deze auto

Let er wel op dat het onderhoud goed is gedaan met de juiste olie, dat is wel belangrijk met de twinair. Ik ben tevreden met de 500l.

Een 500L is erg ruim, maar ook wel wat suf. Een 500X is krapper, maar net ietsjes hipper.
Maar dit beeld kan ook komen doordat ik een witte 500L diesel als huurauto gehad heb tijdens een vakantie :ROFLMAO:

Een gele 500L Trekking oogt wel wat leuker:

Laatst bewerkt:
Een 500L is erg ruim, maar ook wel wat suf. Een 500X is krapper, maar net ietsjes hipper.
Maar dit beeld kan ook komen doordat ik een witte 500L diesel als huurauto gehad heb tijdens een vakantie :ROFLMAO:

Een gele 500L Trekking oogt wel wat leuker:
Ga je een 500X vinden dan voor dit budget?

In het geel in de Trekking-trim vind ik hem persoonlijk best leuk om te zien. (y)

In ieder geval ver weg blijven van een TwinAir zonder complete onderhoudshistorie, want het zijn echt geen goeie motoren.

En ook met complete onderhoudshistorie zou ik nooit adviseren er eentje te kopen. Motorkarakter schijnt niet best te zijn.

De Dacia Duster is ook een prima alternatief,ik ken iemand die er zelfs zware aanhangers mee trekt.
Super betrouwbaar.

Eigenlijk is een SUV gewoon meer gewicht, minder ruimte en minder goede rij-eigenschappen voor een hogere prijs. Een mpv-achtige is dan vaak een betere keuze in mijn ogen.

In het budget rond 7k is er dan echt wel eea te shoppen.

Terug
Bovenaan