Aankoopadvies gevraagd voor verblind persoon.

MS 6259791

Net ingestapt
Beste lezers,

Wij zijn sinds enige tijd op zoek naar een vervanger van onze huidige auto. Klinkt simpel, maar in alle eerlijkheid zien we door de bomen het bos niet meer en hopen we hier een "blik van buitenaf" te krijgen die ons misschien op iets wijst waar wij nog niet aan gedacht hebben.

Kleine lijst met omstandigheden:
- Auto is voor mijn partner en mij al zal mijn partner verreweg de meeste kilometers rijden omdat ik een werkbus van de zaak heb. Beide +- 35 jaar oud.
- 30.000 km per jaar.
- Geen mogelijkheid om thuis te laden.
- Niet persee een voorkeur voor een hatch/sedan/SUV al ben met name ik verliefd op het uiterlijk van een 2020+ A5.
- Tot op heden eigenlijk naar een kleine selectie gekeken; Audi A3, Audi A5, Audi Q3, VW Arteon (geen shooting break) en VW Tiguan.
- Met name het interieur/design van Audi spreekt ons aan. Hierdoor niet naar andere merken gekeken en dus ook geen flauw idee wat deze eventuuel te bieden hebben.
- Budget tot 35.000.
- liefst van na 2020 en met minder dan een ton gelopen.
- We proberen elke auto een jaar of 5 te rijden.

Aangezien we thuis niet kunnen laden blijft zoals het er nu naar uit ziet alleen de optie EV / 100% benzine over.
Probleem is dat ik bij een netbeheerder werk en in alle eerlijkheid voorlopig ver weg zou willen blijven van dingen als EVs en warmtepompen. Blijkt dat een EV misschien toch de slimste optie is dan ben ik bereid mijn bias aan de kant te schuiven.

Wenslijst qua opties is niet heel breed.
trekhaak zou fijn zijn maar is geen must. Liefste leren bekleding ivm honden. Verder gewoon een modern interieur en een vlotte buitenkant. We voelen ons nog niet oud dus een hoge instap en dergelijke is ook geen vereiste.

De Lexus IS heeft een zuinige hybride aandrijflijn en een luxe interieur!

Een elektrische BMW?

Een nieuwe elektrische Renault Mégane E-TECH 220pk

Laatst bewerkt:
Ik vind het een wat vreemde warrige opsomming aan voorkeuren qua auto's. 'Al ben met name ik verliefd op het uiterlijk van een 2020+ A5'. Tja, die dan doen?

Liefst heb ik zelf geen honden op de achterbank van een sedan met leren bekleding, of eigenlijk alle bekleding. Er zijn wel van die autohangmatten enzo voor sporadisch gebruik, die gebruik ik wel eens eens, maar permanente hangplek?

Terug
Bovenaan