Aanpassen sportstoelen BMW 330E: kanteling stoelen en zachtere vulling

A

Anoniem

Guest
Ik heb sinds kort een mooie BMW 330E gekocht. Het eerste half uur had ik veel rijplezier, maar daarna begon er in mijn onderrug stevige rugpijn te ontstaan. Dit komt omdat de bijbehorende sportstoelen licht gekanteld naar achteren zijn, waardoor er te veel druk op de onderrug komt te staan. Ik heb alle standen al geprobeerd maar de rugpijn gaat niet weg. Ook mag de achterkant van de stoel wel wat zachter. Ik ben dus op zoek naar een bedrijf die de kanteling van de stoelen ongedaan kan maken en kan helpen met zachte vulling voor de rug. Heeft iemand hier goede ervaringen met een soortgelijk bedrijf? Alvast bedankt en warme groet, Michel

Vorq zei:
Dat kantelen kan je toch ook instellen?
Dat zou je wel verwachten, dit is nu niet echt een auto in de budget categorie. Niet ergens een knopje of handel over het hoofd gezien? Als het goed is geeft de handleiding daar uitsluitsel over.

EVV zei:
Vorq zei:
Dat kantelen kan je toch ook instellen?
Dat zou je wel verwachten, dit is nu niet echt een auto in de budget categorie. Niet ergens een knopje of handel over het hoofd gezien? Als het goed is geeft de handleiding daar uitsluitsel over.

Ik wilde dit niet aangeven, ervan uitgaande dat TS dat wel zou weten. Maar inderdaad, deze stoel kan je gewoon vlak zetten. Als dat niet kan met de auto terug naar de verkopende partij.

Inderdaad, zitvlak is met een hendel prima te kantelen. Zitten links twee hendels, eentje voor de leuning en eentje voor de zitting. Maar kan me ook niet voorstellen dat je dit zelf niet ontdekt. Mochten je stoelen niet voorzien zijn van een lendesteun, dan is dit naderhand redelijk eenvoudig in te bouwen met originele onderdelen. Kun je wat spelen met de druk op de rug.

Vorige week ook een 330e gekocht en zelfde probleem met de sportstoelen: onderin de rug ontbreekt een (instelbare) lendesteun

Eerst gekeken naar originele BMW opblaasbare balg, maar deze is nogal kostbaar.
Vandaag de kunststof plaat van de rugleuning losgenomen en 2 oppompbare "wercknann stelkussen 150kg 15x16cm" gemonteerd tussen het metalen net en de rugleuning. Slangetjes naar beneden doorgevoerd, zodat beide stelkussens zijn op te pompen terwijl je zit. Uiteraard hebben ze ook een ventiel om weer leeg te laten lopen.
Inbouwtijd 5 minuten per stoel.
Kosten 4x €1,99 plus 2 tierips om de kussens vast te zetten zodat ze niet verschuiven.
We zijn er superblij mee.
Ik heb foto's gemaakt en wil die graag delen.

Eerst gekeken naar originele BMW opblaasbare balg, maar deze is nogal kostbaar.
Vandaag de kunststof plaat van de rugleuning losgenomen en 2 oppompbare "wercknann stelkussen 150kg 15x16cm" gemonteerd tussen het metalen net en de rugleuning. Slangetjes naar beneden doorgevoerd, zodat beide stelkussens zijn op te pompen terwijl je zit. Uiteraard hebben ze ook een ventiel om weer leeg te laten lopen.
Inbouwtijd 5 minuten per stoel.
Kosten 4x €1,99 plus 2 tierips om de kussens vast te zetten zodat ze niet verschuiven.
We zijn er superblij mee.
Ik heb foto's gemaakt en wil die graag delen.
ik ben benieuwd naar deze oplossing en zou graag de foto's ontvangen, alvast bedankt

Inderdaad, zitvlak is met een hendel prima te kantelen. Zitten links twee hendels, eentje voor de leuning en eentje voor de zitting. Maar kan me ook niet voorstellen dat je dit zelf niet ontdekt. Mochten je stoelen niet voorzien zijn van een lendesteun, dan is dit naderhand redelijk eenvoudig in te bouwen met originele onderdelen. Kun je wat spelen met de druk op de rug.

Voor het kantelen gebruik je de hendel aan de voorkant in de linkerhoek van de stoel en niet zo zeer de hendels links. De hendels links zijn voor de leuning en de hoogte verstelling.

Terug
Bovenaan