gast 9969233
Startmotor
Hallo allemaal! Ik ben momenteel aan het orienteren voor een nieuwe auto (occasion). Nu rijd ik een Volkswagen UP (2021), maar voor mijn werk moet ik om de week (3-4 dagen maximaal) ongeveer 370km rijden. De ene week staat de auto dus nagenoeg stil, en de andere week gaat die 3x 370km rijden. Het gaat hierbij vooral om snelweg, ik zoek dus een auto waarmee ik comfortabel de lange ritten kan maken. Ik rijd eigenlijk bijna nooit tijdens de spits, meestal buitenom. Eventueel heb ik thuis de mogelijkheid om elektrisch te laden, op werk is geen laadmogelijkheid. Ik zou het erg fijn vinden als de auto zuiniger is dan mijn UP (ook al is deze al redelijk zuinig). Mocht ik gaan voor een benzine/diesel dan heeft mijn voorkeur wel een wat grotere tank zodat ik niet dagelijks aan de pomp sta. Een EV zou natuurlijk helemaal top zijn, maar ik weet niet of dit binnen mijn budget (en met de afstand) mogelijk is. Mijn budget ligt zo tegen de 16.000-18.000 euro.
Als het mogelijk is, zijn dit mijn wensen:
* Zuiniger dan mijn UP
* Fatsoenlijke infotainment (of Apple Carplay/Android Auto)
* Snellere acceleratie dan mijn UP
* Stil en comfortabel ook op hoge snelheid
Momenteel heb ik geen haast met een nieuwe auto, als het dus verstandiger is om te wachten tot bepaalde auto's zakken in waarde dan verneem ik het heel graag.
Ik heb zelf niet zo enorm veel verstand van auto's, vandaar dat ik hier terrecht ben gekomen. Als jullie meer informatie nodig hebben om goed advies te geven dan hoor ik het graag.
Als het mogelijk is, zijn dit mijn wensen:
* Zuiniger dan mijn UP
* Fatsoenlijke infotainment (of Apple Carplay/Android Auto)
* Snellere acceleratie dan mijn UP
* Stil en comfortabel ook op hoge snelheid
Momenteel heb ik geen haast met een nieuwe auto, als het dus verstandiger is om te wachten tot bepaalde auto's zakken in waarde dan verneem ik het heel graag.
Ik heb zelf niet zo enorm veel verstand van auto's, vandaar dat ik hier terrecht ben gekomen. Als jullie meer informatie nodig hebben om goed advies te geven dan hoor ik het graag.