Aanschaf Volkswagen ID3 kosten

Beste autoliefhebbers,

Ik en mijn vrouw overwegen om een Volkswagen ID3 aan te schaffen met bijbehorende laadpaal. Nou heb ik onderzoek gedaan naar de kosten van een dergelijke auto en enkele blogs geraadpleegd, waaronder dit blog op deze site: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-volkswagen-id3-is-goedkoper-dan-ooit-maar-ook-aantrekkelijker-back-to-basics/. En dit blog op Buurtje.nl. Wat is jullie ervaring met deze auto en de bijkomende kosten in het algemeen?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Anton

ID3 aan te schaffen met een bijbehorende laadpaal. Dus thuis opladen wat het goedkoopste is. Het liefst met een aantal zonnepanelen op het dak.

Ervaringen heb ik niet met deze auto maar alle kinderziektes zijn er gelukkig nu wel uit. En ja nu heel scherp in de markt gezet.

Je kan de keuze van de auteur nemen bij back to basic. Een mooi kek kleurtje en leuke velgen. De zwarte velgen kan je beter overslaan. =)

Laatst bewerkt:
Gewoon doen, ondanks het onzekere overheidsbeleid. Wegenbelasting is nog even een onzekerheid. zal nu rond de € 30 per maand zijn (25%), wordt volgende jaren rond € 90 per maand, maar wat je kan besparen op onderhoud en "brandstof" of energie en enorm. (Ik rij voor ongeveer € 0.06 per kilometer). Zonnenpanelen met overschot zijn leuk, maar alleen zinvol als de auto dan voor de deur kan staan om te laden.

Het ligt er een beetje aan wat je referentie is. Qua reparaties zit je ook wel goed met een vrij lange garantieperiode, zeker op de accu.

Ik denk dat je het voor je duurzame overtuiging moet doen of omdat je heel graag met 'de tijd mee wil'. Financieel is het waarschijnlijk een kwestie van erg veel goedkope kilometers kunnen maken. Iemand die dagelijks 200km wegrijdt zal de voordelige elektrakillometers waarderen. Ik durf niet te gokken of een heel zuinige diesel daar kan aan tippen.
ID3 aan te schaffen met een bijbehorende laadpaal. Dus thuis opladen wat het goedkoopste is. Het liefst met een aantal zonnepanelen op het dak.
ff

Met een dynamisch (bijvoorbeeld bij ANWB, Frank of Vandebron, Coolblue, Vattenval, Eneco etc) uurcontract ben je eigenlijk veel beter uit. Geen gedoe met terugleverkosten, terugverdientijd, installatie, aanschaf, onderhoud. Je laadt de auto op de voordelige uren, dat zijn doorgaans de 'zonne-uren' maar denk ook aan de weekenden en nachten met veel wind.

Hier bijvoorbeeld zondag 4 mei, ook om 3:00 uur 's nachts voordelig laden:

XsHdyd.png

Terug
Bovenaan