Aansluiten versterker van Alpine (head-unit) of eentje los in de achterbak

Stephan Engels

Wegverkenner
Beste leden,

Qua mechanica en auto techniek weet ik best wat, maar auto-audio is voor mij een klein beetje chinees.
Ik heb een Alpin KDC-730BT 1-din head unit maar het geluid is me wat te zwak. Overal in de auto zitten al audison speakers en er zijn kabels getrokken voor de versterker (+ & - en de remote kabel en een RCA-TULPEN stekker).

Zelf zit ik voor dit te kijken: https://www.alpine-electronics.nl/p/Products/SingleView/ktp-445a want lekker simpel.
Maar het beste is wellicht een versterker achter in de kofferbak ruimte, draden liggen er al immers.

Mijn radio heeft rca aansluitingen, kan ik de voorspeakers versterken zonder externe draden naar deze speakers te trekken via de deur en hoe werkt dit? Of hoe werkt een versterker uberhaupt.

Als iemand mij verder kan helpen graag!

De versterker zal output geven naar de speakers. Daarvoor moet je de speaker bekabeling tussen de speakers en de huidige headunit verbreken. Dat kan bij de speaker of achter de headunit. Dus toch wel wat bekabeling werk maar je moet even kijken wat makkelijker is.

Je spreekt over een 1-din unit en dus ga ik er vanuit dat het een iets oudere of simpelere auto is. Een versterker kan bij wat complexere auto's een hoop vage storingen geven (kan bv de dynamo regeling in de war brengen) maar dat lijkt hier niet het geval.

De versterker zal output geven naar de speakers. Daarvoor moet je de speaker bekabeling tussen de speakers en de huidige headunit verbreken. Dat kan bij de speaker of achter de headunit. Dus toch wel wat bekabeling werk maar je moet even kijken wat makkelijker is.

Je spreekt over een 1-din unit en dus ga ik er vanuit dat het een iets oudere of simpelere auto is. Een versterker kan bij wat complexere auto's een hoop vage storingen geven (kan bv de dynamo regeling in de war brengen) maar dat lijkt hier niet het geval.
Dank voor u antwoord. Het betreft wel een wat oudere auto ja (Punto HGT uit 2002) maar er heeft ooit een versterker ingezeten dus lijkt me geen probleem (Voor de subwoofer). In kabeltjes knippen en dergelijke zie ik niet zo zitten. Wil de auto, welke zeldzaam begint te worden graag in orginele staat houden.

Denk dan dat ik voor zo'n unit ga van ALPINE, 4x100w amp die je tussen de radio en orginele kabels zet.
Dan kan ik mooi de huidige kabels voor de subwoofer gebruiken.

Terug
Bovenaan