ACC afstand instellen Seat Leon 2021 FR

frank 7590349

Startmotor
Beste mede-forumleden,

Hoe stel ik de afstand van de ACC in? Ik kom er gewoon niet uit in het menu, en het irriteert mij mateloos dat de auto al op 100 meter afstand tot de voorganger, voluit in de ankers gaat.

Als je het weet, wil je me dan even stap voor stap meenemen in het menu? Het gaat om een 2021 Seat Leon FR.

Alvast bedankt!

Alle VAG-producten die ik heb gereden of nu nog rijdt, hebben op de stengel van de ACC een 'kantelwieltje' aan de bovenkant of onderkant. Daarmee kun je de afstand in vier stapjes regelen.
De meest recente is mijn A8 van 2022, maar ontwerp daarvan is al uit 2018. Dus geen idee of dit in recentere jaren ten prooi is gevallen aan de ongewenste trend naar digitalisering op een scherm in plaats van fysieke knopjes...

Standaard start de auto altijd op in afstand 3, meen ik. In het menu op het scherm kun je dan vaak instellen "laatste afstand bewaren". Als je dat aanvinkt, daarna de afstand op 1 zet, start de auto de volgende keer in die afstand 1 weer op.

Bij mijn Golf heb ik een knopje midden in het linker knoppencluster op het stuur, daarmee kan je dat instellen. Let op: in het menu kan je instellen of ie altijd naar een default waarde terugspringt als je de auto start, of dat ie je laatste instelling onthoudt.

Bedankt voor jullie reacties!

Helaas is de Leon 2021 wat afwijkend dus als er zich ook een collega-rijder aandient hoor ik het graag!

OffTop : de link van Barri die TS hopelijk verder helpt (!) -> wel een goede auto-advertentie, daar is dus echt tijd en moeite in gestoken, zeker voor de prijsklasse van die auto.
Kunnen collega autobedrijven die veel duurdere auto’s proberen te verkopen nog iets van leren…

Beste mede-forumleden,

Hoe stel ik de afstand van de ACC in? Ik kom er gewoon niet uit in het menu, en het irriteert mij mateloos dat de auto al op 100 meter afstand tot de voorganger, voluit in de ankers gaat.

Als je het weet, wil je me dan even stap voor stap meenemen in het menu? Het gaat om een 2021 Seat Leon FR.

Alvast bedankt!

Bij elke auto die ik heb gereden met acc kun je dat vanaf het stuur bedienen. Elk merk en model . Meestal op het stuur.
Barri heeft het laten zien of anders de handleiding raadplegen?

Terug
Bovenaan