A
Anoniem_1738404004
Guest
weg
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Verbaasd mij dan wel weer, dat het accupakket van die plugin hybride so warm wordt van 3.6kW laden? Daar heeft de Leaf echt geen last van.
een brandstof auto komt er bij mij niet meer in, want ook daar wordt ik onrustig van. Een schakelbak welke al bij 120.000km, merkbaar slechter schakelt. Dat is een van de redenen, waarom ik de Celerio ingeruild heb. Het rijden moet ook een beetje leuk blijven.
Een ding is voor mij wel duidelijk: een Nissan wordt het waarschijnlijk niet meer, mocht ik besluiten de auto in te ruilen.
Alleen jammer dat de trein naar Oostenrijk zo duur is en onpraktisch, want dan moet er 5x overgestapt worden.
De enige hoop voor de Leaf is @muxsan die is een aftermarket accupakket van 45kWh aan het ontwikkelen, welke voorzien zal zijn van koeling. Het is alleen niet duidelijk op welke manier hij dit wilt doen. Echter zo'n aftermarket accupakket is enkel interessant, als de prijs onder de € 10.000 blijft. Althans vind ik persoonlijk dan.
Dat is wat ik eigenlijk ook wel zou willen doen: alleen als ik dat nu zou doen, dan moet ik circa de helft van de SEPP subsidie terugbetalen. Voorlopig heb ik sowieso niet het geld, want dat zit allemaal in deposito's met 4% rente hehe.
Dit is feitelijk mijn tweede ( Leaf ) EV: dus ik heb al gebruik gemaakt van die regeling en stel, je koopt een tweedehands Tesla Model 3. Zo duur zijn inderdaad niet meer.... net even gekeken, met een km-stand van plusminus 100.000km kost een model 3 uit 2020 € 22.000Ken de SEPP regels niet exact, maar als je een nieuwe EV weer koopt hoef je die eerder ontvangen SEPP subsidie toch niet terug te betalen?
Maar als ik nu was zou ik gewoon nog rustig door karren. Nu is de leaf goed, inruilen kost alleen maar veel geld. De occasionmarkt ziet er over een jaar of 2 heel anders uit als je echt per se een EV weer wil hebben. Vrees alleen wel voor de restwaarde van de leaf. Maar niets is zo onduidelijk als de EV markt. (kijk maar naar de leaf) Niemand weet hoe we er over 2 jaar voor staan.
Dat gaat natuurlijk enkel op als de batterij betrouwbaar is en dat blijkt bij de Leaf niet het geval te zijn. Tel er 15.000€ voor een nieuwe batterij bij en je winst is eraan.. Want met € 0,045 per km aan stroom, heb ik momenteel een stuk minder kosten voor de auto dan voorheen. Toegeven het geld is wel al uitgegeven...
Dat gaat natuurlijk enkel op als de batterij betrouwbaar is en dat blijkt bij de Leaf niet het geval te zijn. Tel er 15.000€ voor een nieuwe batterij bij en je winst is eraan.
tel daar de afschrijving bij op
Financieel is het gewoon niet heel aantrekkelijk als je kijkt wat ze doormaken qua afschrijving , MRB, verzekering premie, etc.. Zeker bij auto's uit het C e D segment en als je niet al te veel kilometers maakt is benzine onder aan de streep altijd goedkoper. Voordeel van EV is wel dat je altijd een fijne 'automaat' hebt, gelijk koppel, lekker soepel , en dat is ook wat waard.
Het gaat om een gekochte auto. Mijn werkgever koopt auto's en laat ze 10 jaar meegaan. Aangezien ze ze in loten aankopen zijn ze uiteraard een stuk goedkoper. Veel voertuigen worden bij ons aangepast aan de noden (lampen inbouwen, meetinstrumenten,...) en een leasingfirma ziet nu eenmaal niet graag gaten in hun auto's.moet ik dan boos op @BartF7P worden? Wanneer ik jouw leaseauto koop ( is een lease toch ) en die blijkt door jouw normale rijstijl ook zo'n problematisch accupakket te hebben?
Is dat ook de bedoeling voor de Leaf's? Want ze kunnen zeker weten meer dan 10 jaar mee gaan, alleen als buiten de garantie die accupakketen kapot gaan. Dan wordt het een duur grapje voor je werkgever. De meeste bedrijven leasen zo'n auto vijf jaar en dan gaat ie terug naar de leasemaatschappij.Feit, de Leaf is een heel goed rijdende auto, daar kan ik niets op aanmerken, maar de voordelen wegen niet op tegenover de nadelen.
In de eerste weken van mijn testperiode reed ik vooral van thuis naar kantoor, en dan voldoet deze meer dan prima. Echter van zodra ik terug ik terug van bouwplaats naar bouwplaats aan het rijden was voor mijn werk zat ik 3x per week aan de snellader. Aangezien ik ook vaak 's nachts moest gaan kijken had de Leaf simpelweg nooit de tijd om deftig opgeladen te geraken. Als ik het verhaal hier lees zou dat betekenen dat ik de auto aan het slopen ben.
Het gaat om een gekochte auto. Mijn werkgever koopt auto's en laat ze 10 jaar meegaan.
Dat is inderdaad ook het geval voor de Leaf.Is dat ook de bedoeling voor de Leaf's? Want ze kunnen zeker weten meer dan 10 jaar mee gaan, alleen als buiten de garantie die accupakketen kapot gaan. Dan wordt het een duur grapje voor je werkgever. De meeste bedrijven leasen zo'n auto vijf jaar en dan gaat ie terug naar de leasemaatschappij.
Na 10 jaar heeft die auto ook de nodige degradatie: mijn auto heeft nu na 5 jaar circa 10% degradatie, hoe dat over 5 jaar uit ziet? Als de auto 10 jaar oud is, dat is een mysterie. Want de grootste degradatie heb je de eerste paar jaar, daarna gaat het een stuk langzamer.
De 2e in korte tijd in de USA. Hier zijn beelden van.Op het hoofdkantoor van Nissan Amerika is prima dit gebeurd: terwijl de Leaf aan snellader hing, is het accupakket in brand gevlogen. Nissan houdt dit natuurlijk ook stil, want ze hebben al genoeg slechte publiciteit gehad. Wie weet over een paar jaar plotseling een terugroepactie, vanwege de accupakketen.
mynissanleaf.com
Op het hoofdkantoor van Nissan Amerika is prima dit gebeurd: terwijl de Leaf aan snellader hing, is het accupakket in brand gevlogen. Nissan houdt dit natuurlijk ook stil, want ze hebben al genoeg slechte publiciteit gehad. Wie weet over een paar jaar plotseling een terugroepactie, vanwege de accupakketen.
De tijd zal het leren.