Achteraf ingebouwde parkeersensoren 208

1987

Net ingestapt
Ik heb in principe een optie op een peugeot 208.
Hier zitten parkeersensoren in achter,achteraf ingebouwd, maar nu piepen ze wel maar is er niets af te lezen op het mooie 7" display.
Is het niet mogelijk om achteraf ingebouwde sensoren te activeren oid zodat ze toch zichtbaar zijn op het display?

Dat kan alleen als je af-fabriek sensoren neemt. Of origineel Peugeot laat retrofitten. De universele maken geen contact met het systeem van je auto en werken stand-alone. Het zo ver krijgen dat je auto snapt wat die sensoren doen zal vele malen duurder zijn dan het systeem van Peugeot installeren. En dat is al duur, dus ik zou me neerleggen bij het feit dat je het display hier niet voor kan gebruiken.

Thanks voor je reactie...
Het is dus niet onmogelijk om het op het display te krijgen? Daar gaat het mij om.
Er zitten denk ik al originele peugeot sensors in, alleen niet gekoppeld aan de compu.
Naast mijn oprit, die vrij krap is, staan nml 2 palen, (beide kanten 1) het zou daarom ideaal zijn als je kan af lezen welke van de twee te dicht bij de auto komt zodat je een andere kant op kan sturen.

Maar is het een hele nieuwe 208? Want dan kan je ze beter meteen inlaten bouwen, zo niet zoek dan naar een exemplaar waar ze wel al inzitten of neem er 1 met achteruitrijcamera.

zombies zei:
Maar is het een hele nieuwe 208? Want dan kan je ze beter meteen inlaten bouwen, zo niet zoek dan naar een exemplaar waar ze wel al inzitten of neem er 1 met achteruitrijcamera.

Neen, occasion, maar rest is ok gaat puur om de sensoren die ik graag zichtbaar wil op het scherm.
Nu zag ik vanmorgen bij navinc.nl wel dat hun dat kunnen en een dergelijke kit hebben

Ik zou eerst eens kijken hoe het bevalt. Ik heb 360 graden rondom camera's maar de piepjes zijn het prettigst en meest doeltreffend, display kijk ik zelden naar. Ik kan me ook niet echt een situatie voorstellen dat je links iets dichtbij hebt, rechts niet, maar dat je toch nog achteruit kan sturen en dat je niet kan zien waar naar toe. In die opritsituatie heb je er ook niks aan. Je merkt immers welke hoek je auto maakt ten opzichte van de oprit/hek/weg/palen. Je spiegels gebruiken is veel veiliger.

Terug
Bovenaan