Achterlichten Skoda

Val

Startmotor
Hoi,

Een beetje onzinnig maar ik vroeg het me af en kan het nergens vinden.
De ene Skoda heeft de gehele achterlichten branden en de ander alleen een klein deel aan de buitenste zijde.
Zowel beide gezien bij een nieuwe Fabia, Octavia, Kodiaq.

Is dit een instelling of optie? Of accessoire? Dag rijverlichting lijkt mij niet want heb het ook weleens in het donker gezien.
Ik vind het één geheel brandend veel mooier, nu lijkt het net alsof er een lampje stuk is.

Wie weet hoe dit zit of heeft zelf een nieuwer model Skoda?

Inderdaad afhankelijk van de opties. Bij de Enyaq krijg je bredere achterlichten met de dure matrix-koplamapen.

Je moet bij Skoda het prijzige "light & view" pakket bestellen, voor uitgebreide achter verlichting. Standaard krijg je basis ledverlichting zowel voor als achter. Toch wel een nadeeltje van Skoda, vind ik.
Overigens, zie je zoiets óók bij sommige Toyota modellen ( o.a. Corolla Cross) waarbij de basis versie(s) slechts een miniscuul pitje hebben, en de duudere modellen ledverlichting hebben, over de gehele breedte van de lamp-unit.

Prachtige marketing! Het zit lekker in het zicht, zelfs in het donker. Elke keer als je de auto's ziet die het wel hebben denk je "ah ik heb dat niet". Het zal me niet verbazen als het verschil wat software-instellingen zijn of anders enkele leds van €0,03 per stuk. Natuurlijk ook achteraf te wisselen voor slechts €1999,-

Terug
Bovenaan