Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dealer geeft aan dat de aansturing van de Halogeenlampen anders is dan die van de LED-variant. Waar kan ik dit dan het beste doen?Gewoon de standaard gloeilampjes allemaal vervangen door LED uitvoeringen? De goedkoopste oplossing!
Wat schat je hier de kosten van?De lichtunit in zijn geheel vervangen zal niet altijd zomaar kunnen. Soms is het in de SW te coderen maar vaak ook niet. De halogeen lampen zelf kan je echter ook daar LED vervangen en dan hoeft er niet gecodeerd te worden.
dat kost de wereld niet. een paar tientjes en kun je zelf uitwisselen. zorg wel dat je en canbus geschikt lampje koopt , dan is het zo 1 op 1 uit te wisselen.Wat schat je hier de kosten van?
De lamp die jij laat zien gaat hem dus niet worden? Dat is wel precies wat ik zoek.dat kost de wereld niet. een paar tientjes en kun je zelf uitwisselen. zorg wel dat je en canbus geschikt lampje koopt , dan is het zo 1 op 1 uit te wisselen.
Maar wat wil je er mee bereiken, qua looks gaat het er dan ook niet heel veel anders uit zien. Bij een knipperlicht kan ik het nog begrijpen (knippert iets directer) een achteruit rij lamp ook nog wel (feller), maar als je een halogeenlamp achter verlichting vervangt door LED in de originele behuizing is het verschil niet groot en met wat pech veel minder dan origineel.
Daarnaast; een lamp en remlicht (geen idee of dat bij een Fabia gecombineerd is) moet ook aan bepaalde eisen voldoen, niet te vel en niet te zwak. Bij die goedkope lampjes uit china is het altijd wel een beetje een verassing wat je treft.
Verbaast mij overigens dat een wat luxere uitvoering van een fabria nog halogeenlampjes achter heeft. zelfs onze twingo uit 2020 heeft af fabriek gewoon LED achterlampen standaard ongeacht de uitvoering.
Mijn collega rijd ook een fabia, ook een jaartje of 3/4 oud, geen luxe uitvoering volgens mij en heeft ook gewoon LED achter.
Je hebt dus niet deze achterlichten?
![]()
EDIT; even wat afbeeldingen van een fabia gezocht van 2022-2024, en alle plaatjes die ik zie van de auto's zijn ze allemaal voorzien van led achterlichten. Dus bijzonder als jij dat jou op monte carlo niet hebt
Is zeker mogelijk. Heb ik ook gedaan bij mijn Ford Puma. Gewoon via Aliexpress besteld. Prima kwaliteit. (koop echter niet de goedkoopste).Ik zou graag de achterlichten van mijn Skoda Fabia Monte Carlo uit 2023 willen vervangen voor de LED-variant. Bij de Skoda-dealer krijg ik echter nul op rekest. Zijn hier toch mogelijkheden voor?