Advies aanschaf station

othrs 6355601

Net ingestapt
Hoi,

Ik rijd al 5 jaar in mijn toyota yaris 1.3 2010, maar in verband met gezinsuitbreiding zijn wij op zoek naar een stationwagen. Dit zijn onze wensen:

- stationwagen van maximale budget van 15k
- benzine in verband met weinig aantal km per jaar
- km stand liefst max 130k tenzij oude bekend staat om betrouwbaarheid
- voorkeur wat nieuwere bouwjaar

Ik heb zelf het een en ander onderzocht en kwam zelf op drie auto:

- mazda 6 wel wat oudere bouwjaar:

-hyundai i30 1.0, zie bv

-seat leon mk4 1.5, zie bv:

Ik hoor graag hoe jullie denken over bovenstaande drie opties. Of misschien dat jullie betere en betrouwbaardere opties kennen

Van deze 3 zou ik voor de Hyundai gaan. De Mazda is erg fraai maar de kosten kunnen fors zijn als er een keer iets is. Mogelijk dat er ook nog een Octavia is te vinden binnen dat budget? Of wellicht een Focus? Beide fijne auto's.

Ik vraag mij altijd af waar mensen het vandaan halen dat de kosten hoog kunnen zijn van een Mazda. Lees het al jaren, maar heb jaren Mazda gereden en niks was duurder dan de concurrentie.
De Mazda is in dit geval wel een slag groter dan de andere 2.
Renault Megane
49683211-22.jpg

Skoda Octavia
skoda-octavia-combi-1-0-tsi-word-afgeleverd-met-6-maanden-garantie-nieuwe-apk-en-aflevering-beurt-compleet-ger.jpg

Alle drie auto’s staan goed bekend.

(De Hyundai en Seat zijn C segment, dat zijn de Renault Megane en Skoda Octavia ook, de Mazda 6 is groter en D segment.)

De door Frits79 genoemde Renault Megane en en Octavia zijn ook hele goede opties. De Skoda Octavia van dit model kende in het begin veel elektronica problemen, vooral software matig. Ik ga er van uit dat door updates nu wel alles werkt, maar controleer dat (zoals bij elke auto) wel goed. Is wel heel ruim en praktisch.
De Renault Megane staat bekend als goede, comfortabele en betrouwbare auto.