Advies gevraagd aanschaf andere auto

MiniMan

Startmotor
Hallo allemaal,
Advies gevraagd voor de volgende keuze

De keuze is gevallen op een Renault Megane 1.6 Grand Tour uit 2005 of een Peugeot 307 1.6 break ook uit 2005, kilometerstand van beiden zijn rond de 200.000

Wat is jullie ervaring, keuze of advies.

Mvg Rogier

Ik word van beide niet blij.
Maar je zoekt een station, maar wat is je budget, waar ga je hem voor gebruiken

Beide auto's zijn natuurlijk al erg oud, en kennen wel aardig wat aandachtspunten. Kijk gewoon welke auto nog in de beste staat is. Ik zou zelf bij de Renault Megane wat nieuwe gaan, of kies dan de Laguna 2 fase 2 vanaf 2005, dus het faceliftmodel.

Bij de Renault Megane 2 kun je veel beter het faceliftmodel kiezen die in 2006 op de markt kwam, die is elektrisch veel beter, of nog beter de Megane 3 vanaf 2009.
De 1.6 is wel een hele goede en betrouwbare motor.

Mitsubishi Lancer 1.6 of 2.0 liter. Met dit soort auto's op leeftijd is onderhoudshistorie verreweg het belangrijkste.

Mod edit: zie PB

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik word van beide niet blij.
Maar je zoekt een station, maar wat is je budget, waar ga je hem voor gebruiken
Max €2000 hoeft niet perse een station, zolang het maar 4/5 deuren heeft deze 2 auto's staan hier in de omgeving zo doende

Ben wel heel benieuwd wat je nu rijdt en waarom je iets anders wilt of is het je eerste auto.
Probleem met dit budget is dat je aan de onderkant van de markt zit.

Het probleem met dit soort goedkope auto's is, dat het uiteindelijk dure auto's kunnen worden. Maar goed als je niet van plan bent er jaren mee te doen kan je een gokje wagen, ik adviseer wel een aankoopkeuring.

Ben wel heel benieuwd wat je nu rijdt en waarom je iets anders wilt of is het je eerste auto.
Probleem met dit budget is dat je aan de onderkant van de markt zit.
Op dit moment niets, zoek iets ivm scheiding. Wil 4/5 deuren, trekhaak, airco en cruisecontrol

Mwah.

Deze staat ook niet ver van je af denk ik?

Of een betere Peus dan de 307

Terug
Bovenaan