Advies: hatchback occasion met automaat tot 10000

nikniessen f1212290

Net ingestapt
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een occasion, het liefst hatchback, met een automaat tot 10.000.
Gemiddeld rijd ik 10000-15000km per jaar voor woon-werk en weekendjes weg (belgie, duitsland). Er moet dus wag bagage inpassen voor mij en mijn vriendin.
Daarnaast ben ik opzoek naar een benzine of hybride auto. Mits mogelijk heeft de auto carplay of kan ik upgraden met carplay, maar dit is geen must.
Ik zoek vooral naar auto’s met maximaal 150.000km op de teller.
Momenteel staat op mijn lijst:
- renault clio gt 2015
- citroen c3 (2017)

Wat is jullie advies?

Met een c3 uit die periode begeef je in de gevarenzone, ze staan idd voo4 mooie prijsjes te koop, maar hou rekening met een enorme slangenkuil onder het gras. Tot €10.000 en automaat is geen makkelijke zoekopdracht meer. Dan shop je aan de onderkant als je voor zo nieuw mogelijk wil. Het veiligste is oldschool techniek met een 4 traps automaat

Zuinig, betrouwbaar, ruim, automaat en binnen budget en kilometerstand
Toyota Auris

0-ba52a6357432423d906a113c07106c85.jpg

Laatst bewerkt:
Suzuki Baleno 1.0 boosterjet met volautomaat of 1,2 met cvt automaat. Niet heel spannend om te zien, wel goed, ruim, zuinig en tot 10 jaar / 200dkm garantie. Staan er nooit veel te koop, dus goed de verkoopwebsites in de gaten houden en snel handelen als er een mooie voorbij komt.

Suzuki Baleno 1.0 boosterjet met volautomaat of 1,2 met cvt automaat. Niet heel spannend om te zien, wel goed, ruim, zuinig en tot 10 jaar / 200dkm garantie. Staan er nooit veel te koop, dus goed de verkoopwebsites in de gaten houden en snel handelen als er een mooie voorbij komt.
Leuke auto! Kom de boosterjet niet tegen voor 10.000, maar ga dit wel in mijn zoekopdracht meenemen en in de gate houden of er een beschikbaar komt.

Kun je lang wachten, Heb nog nooit een baleno boosterjet automaat onder de €10.000 te koop zien staan.
Ik ben niet op zoek dus ik kijk niet elke dag op Marktplaats. We hebben zelf een 2017 Swift Boosterjet automaat. Particulier gekocht in 2023 voor €10K precies. Toen al wel met 151.000km op de teller, maar daar word ik niet zenuwachtig van. In januari weer een jaar fabrieksgarantie en Suzuki pechhulp gekregen van de dealer :) Maar veel Baleno’s staan er niet te koop, en dan nog de meeste handgeschakelde 1,2’s. Patience pays.

Terug
Bovenaan