Advies keuze 1e elektrische leaseauto

Andrea 9922257

Net ingestapt
De overstap naar elektrisch moet dan toch gebeuren. Stiekem gehoopt om nog een keer naar Spanje te rijden met onze vouwwagen op benzine, maar helaas. Onze huidige auto Hyundai Tucson bevalt ons goed qua ruimte en opties. Hoge zit (SUV) heeft voorkeur.
Al diverse showrooms bezocht. E-3008 valt af ivm hoofdruimte achterin. Inmiddels gereden in Ford Capri, wat qua zit en ruimte prima was.
Gelet op huidige auto ook de ioniq 5 bekeken (nog niet proefgereden). Van buitenaf niet direct beeld bij dat deze toch ook ruim is .
Het zou dan waarschijnlijk om de ioniq 5 lounge gaan. Kofferruimte wat kleiner was mijn indruk, maar verder wel erg compleet en grotere snel laadcapaciteit.

Hebben jullie advies qua keuze, of evt nog alternatieven?

Volgens mij is dit het meest drukbezette ev segment.. (rond de 45k)

Model y, schijnen erg ruim te zijn
Byd atto 3 of sealion
XPENG g6 (serieus goede EV, zeker met snelladen)
Er is een nieuwe c5 aircross EV die ook ruim schijnt te zijn

Volgens mij pas richting de zomer leverbaar.

Waarom wel met een Capri maar niet met de Explorer gereden?

Kia EV5 lijkt een logische en rationele keus.
De Kia EV5 oogt groot, maar is zelfs qua lengte toch iets kleiner dan een EV6; 461cm om 468cm.
Afgelopen dinsdag bij de Kia dealer de EV5 voor het eerst echt kunnen bekijken. Mooie bak!
Maar misschien volstaat een EV4 ook wel met 4,43m lengte?

Voordeel van Kia, Hyundai en Toyota is dat ze 10 jaar garantie geven.
Daardoor schrijven die auto's minder af: over 5 jaar kun je je auto op marktplaats zetten met 5 jaar dealer garantie.
Peugeot zit ook op iets van 8 jaar.
Ford, Renault, daar moet je bijkopen.

Tesla heeft je nog steeds de beste EV voor het geld.
Er staat best wel wat jonge EV6 te koop, vooor 35000 rijd je al in een jonge long range met nog jaren garantie.

Ik zou geen nieuwe kopen als particulier. Zelfs eentje van een paar maanden oud kun je voor duizenden euros minder meenemen dan de prijs uit de folder. Wel afdingen, natuurlijk.

Skoda Enyaq, Smart #5, er is heel veel keus in dat deel van de markt.
Als het iets minder hoog mag (maar hij is nog steeds niet laag), kijk dan ook eens naar de Volkswagen ID.7.

Ik stond voor dezelfde keus, weliswaar zakelijk, maar toch.
Mijn huidige 2021 Tucson wordt maandag vervangen door een Ioniq 5.
Ik kan je nu al zeggen dat de Ionig 5 toch weer wat groter is dan een Tucson hoor

Terug
Bovenaan