Advies kleine bestelauto - €5000 tot €8500

Roald 1296756

Net ingestapt
Op zoek naar advies: Ik ben op zoek naar een kleine dieselbestelauto van het formaat van een Caddy, die zo betrouwbaar mogelijk is binnen een budget van €5000-€8500. Ik heb geen behoefte aan een grote auto, maar wil wel graag de mogelijkheid hebben voor een imperial of dakdrager in de toekomst. Kunnen jullie me adviseren welke specifieke modellen en motoren ik moet overwegen of juist vermijden binnen dit prijsbereik en mijn criteria?

De Fiat Doblo /opel combo voor de 1.6 gaan en niet voor de 1.3. Renault Kangoo Dacia Dokker zijn ook goed aanbiedingen en de 1.5 is een goed blok. Citroen Berlingo en Peugeot Partner zijn zwaar betreft wegenbelasting. Verder is er ook nog de Nissan NV 200 en zijn er ook veel MPV modellen die je ook als besteller hebt.

Ford Transit Courier of Transit Connect? Zie je veel met 1.5 TDCI motor. Weet niet hoe betrouwbaar die zijn.
De Caddy zelf zou ook kunnen. Krijg je wel vaak de 1.0 TSI motor. Dan is het even zoeken naar de juiste motorcode volgens mij voor wat betreft betrouwbaarheid / storingsgevoeligheid.

Maatje kleiner dan de Caddy heb je ook nog paar opties eventueel. Renault Kangoo Express, Peugeot Bipper, Fiat Fiorino. Die zijn kleiner en lichter. Scheelt in verbruik, wegenbelasting, verzekering.

Wat verder ook niet onbelangrijk is bij een bestelauto:
Wil je 1 of 2 schuifdeuren (de meeste hebben er 1). Achteraan deurtjes of een klep? Hecht je verder waarde aan bepaalde opties zoals cruise control of airco? Dat is bij bestelbusjes allemaal minder vanzelfsprekend. En is dit je budget inclusief of exclusief BTW (ga je particulier kopen of 'op de zaak')?

Budget is excl. BTW neem ik aan, je gaat hem zakelijk rijden? Wat wil je er precies mee vervoeren? Vaak zijn er prima alternatieven op grijs kenteken beschikbaar die verassend voordelig kunnen zijn.

Als je gewoon een jonge auto die betrouwbaar is zou ik voor een kangoo gaan of de dacia versie daarvan

zoiets dus, dacia dokker , ziet er netjes uit, tussenwand zit er al in, airco, 75PK, trekhaal, bluetooth. 7200 euro ex. Kun je geen buil aan vallen. maar zoals gezegd , wat wil je er mee. Ga je er 50.000 per jaar mee rijden zou ik weer een andere keuze maken. Ben je een schilder die hier in de buurt rondjes rijd is dit perfect.

Laatst bewerkt:
Als we een bestelwagen nodig hadden dan huurden we altijd een Dacia Dokker vanwege de grote en praktische laadruimte, en lage prijs. De 1.5 DCI motor is degelijk, zuinig en betrouwbaar . De zelfde motor vind je ook in de Renault Kangoo, en technisch identieke Mercedes Citan.

Ik moet wel zeggen dat bijvoorbeeld de Peugeot Partner en technisch identieke Citroën Berlingo meer comfort bieden, en luxer aanvoelen dan een Dacia Dokker. Maar bieden standaard ( L1) minder laadruimte. Ze zijn ook verkocht als 3 persoons bestelwagen, wat erg handig kan zijn. Beter kun je een 2012 exemplaar of later kiezen.

Belangrijk bij een tweedehands bestelwagen is dat er netjes mee om is gegaan.

Succes.

Terug
Bovenaan