Paul 1064081

Net ingestapt
Beste lezers,

Door een erfenis hebben wij de mogelijkheid om dit jaar een nieuwe auto aan te schaffen. We rijden nu naar volle tevredenheid al 7 jaar in een C4 picasso automaat (aller luxe uitvoering 2007), welke inmiddels 17 jaar oud is. We vinden dit een heerlijke reisauto en daar gebruiken we hem ook uitvoerig voor. 2 a 3x vertoeven wij in Zuid Frankrijk en incl de vakanties rijden we max tussen de 7000 en 10000km per jaar.
Onze voorkeur gaat daarom ook uit naar een soort gelijke fijne reisauto, oftewel wellicht een SUV.
Door de vele mogelijke keuzes, te weinig inhoudelijke kennis zie ik door de bomen het bos niet meer. Wel of geen elektrisch, hybride (wel of niet plug-in) etc etc, ik zou het inhoudelijk niet weten.
Nu gaat het mij niet direct door iemands uiterlijke voorkeur, maar meer om de ruimte in de auto icm met zeer fijne rijdynamiek voor de lange afstanden en luxe qua opties/uitvoering. Het budget wat willen uitgeven zal om en nabij de 50k zijn, paar duizendjes meer (of minder :p) is geen belemmering.
Hebben jullie tips/adviezen of wat dan ook, welke richting merk, model en uitvoering jullie me zouden willen duwen?
(ps. zelf ben ik best gecharmeerd van de DS7, welke ik "nieuw" net even buiten budget vind vallen helaas).

Vriendelijke groet,

Paul

Kan je makkelijk laden thuis?
Want qua ruimte is een Tesla model Y en reiscomfort is hij niet te evenaren.

Met dit budget kun je veel kanten op.

Ik zou zelf gaan voor volledig elektrisch, bijvoorbeeld de nieuwe Renault Scenic ( Auto van het Jaar), Tesla Model Y, of nieuwe Peugeot e-3008.

Ik zou ook gewoon bij een aantal merken in de showroom gaan kijken, om te kijken wat je aanspreekt.

Zeker gezien het beperkte aantal kilometers lijkt mij de instap Renault Scenic ook een prima keuze. Inclusief SEPP subsidie nog geen € 40k.

tk7vfbzha2l0pj_1200.jpg

Als alternatieven b.v. de instap Tesla Model Y of Toyota bZ4X met SEPP subsidie.

Als je voornaamste gebruik uit de ritjes Zuid Frankrijk bestaat zou ik juist niet voor volledig elektrisch gaan.
Dan wil je toch juist lekker door kunnen rijden zonder lang te laden.
Zou een mooie hybride uitzoeken.

DS7 lijkt me een mooie optie. Heb je die al in het echt goed bekeken?

Voor die Zuid-Frankrijk (vakantiehuis/camping) situatie zou ik ook niet elektrisch gaan. Liefst gewoon benzine maar bij sommige modellen ben je met hybride voordeliger uit. Een jong gebruikte X3, GLC of XC60 met dealergarantie van 2 jaar? Zomaar wat voorbeelden (niet op garantie gelet):

Je noemt wel SUV maar vergeet ook niet hoe absoluut briljant een mooie station kan zijn. E-klasse bijvoorbeeld of V90.
(waarom ik jong gebruikt adviseer: je kan bekijken wat je koopt, geen levertijd, minder afschrijving, minder risico als het om wat voor reden toch niet bevalt of eerder dan gedacht geruild moet worden, meer luxe/vermogen)

Wil je toch nieuw of een wat meer doorsnee merk kijk dan eens naar de ruime en doorgaans comfortabel geveerde Skoda Kodiaq (SUV) of Superb (station).

Die Pacifica vind ik een heel goede optie. Vorig jaar heb ik voor mensen met een C4 Grand Picasso een andere auto gekocht. Zij rijden ook regelmatig naar een tweede huis in Frankrijk. Het was erg lastig om net zo'n overzichtelijke en comfortabele auto te vinden als de C4 Picasso. Voor hen mocht ie overigens iets kleiner, en het budget was duidelijk anders dan hier. Uiteindelijk is het een Captur geworden, maar aan de stugheid moest men wel wennen.
Rond die tijd reed ik op vakantie in Canada met zo'n Pacifica en die deed me echt aan die C4 Picasso denken. Lekker lui auto rijden en erg comfortabel.
Je hebt 'm ook als hybride, ik reed er ongeveer 1:12 mee (met 7 man erin), dat viel me niet tegen.

Allereerst allen bedankt voor jullie snelle reacties.
Als je voornaamste gebruik uit de ritjes Zuid Frankrijk bestaat zou ik juist niet voor volledig elektrisch gaan.
Dan wil je toch juist lekker door kunnen rijden zonder lang te laden.
Zou een mooie hybride uitzoeken.

DS7 lijkt me een mooie optie. Heb je die al in het echt goed bekeken?
Dit is wel iets wat me tegen houdt idd bij volledig elektrisch, ga dan liever voor een zuinige hybride.
De DS7 heb ik nog niet in het echt bekeken, maar online prikkelt die me wel echt. Gezien ik al gauw voor de meest luxe uitvoerig zou willen gaan, vind ik 75k toch wel teveel.

Zeker gezien het beperkte aantal kilometers lijkt mij de instap Renault Scenic ook een prima keuze. Inclusief SEPP subsidie nog geen € 40k.

tk7vfbzha2l0pj_1200.jpg

Als alternatieven b.v. de instap Tesla Model Y of Toyota bZ4X met SEPP subsidie.

Kan het uiterlijk van deze wagen echt waarderen, vandaar jammer dat het nieuwe model niet als hybride wordt aangeboden (toch?).

Van een Tesla krijg ik de kriebels, wellicht omdat juist deze zo gehyped wordt bij het grote publiek. Ik ben daarentegen altijd in mijn leven tegendraads aan de mainstream geweest, daar valt bij mij een Tesla qua auto's dus ook onder .
Voor die Zuid-Frankrijk (vakantiehuis/camping) situatie zou ik ook niet elektrisch gaan. Liefst gewoon benzine maar bij sommige modellen ben je met hybride voordeliger uit. Een jong gebruikte X3, GLC of XC60 met dealergarantie van 2 jaar? Zomaar wat voorbeelden (niet op garantie gelet):

Je noemt wel SUV maar vergeet ook niet hoe absoluut briljant een mooie station kan zijn. E-klasse bijvoorbeeld of V90.
(waarom ik jong gebruikt adviseer: je kan bekijken wat je koopt, geen levertijd, minder afschrijving, minder risico als het om wat voor reden toch niet bevalt of eerder dan gedacht geruild moet worden, meer luxe/vermogen)

Wil je toch nieuw of een wat meer doorsnee merk kijk dan eens naar de ruime en doorgaans comfortabel geveerde Skoda Kodiaq (SUV) of Superb (station).
Heb in het verleden een Omega station 2,5 V6 gehad, wat een heerlijke reisauto was dat ook, dus een station kan ook zeker mooi zijn, echter geniet nu een SUV de voorkeur vanwege de hoge instap (beide 55+er ;)) en het ruimtelijke gevoel.

Een 2e hands heb ik ook zeker aan zitten denken, (die XC60 is echt een prachtauto zeg) maar dit is voor mij wellicht een 1time chance om een keer helemaal nieuw te rijden. Gezien onze leeftijd en de aantal kilometers per jaar zal het een auto zijn die 10+ jaren aan boord zal blijven.

Geen SUV die deze ruimte biedt.

Inderdaad heel veel ruimte en een luxe gevoel wellicht, maar 45k voor een 7 jaar oude auto vind ik behoorlijk stevig, plus is deze misschien net even te kolossaal om tussendoor thuis ook gewoon de boodschapjes te halen.

Nogmaals allen dank tot zover, meer reacties zeer welkom natuurlijk.

ps. kan iemand juist uitleggen waarom wel of niet volledig elektrisch? Voordelen wellicht SEPP-subsidie. Maar wat is het verschil met gebruik en kostprijs daarvan per bijv. 100km t.o.v. een hybride?
Ik lees dat er hybrides zijn die zelf opladen, maar ook plug-in hybrides zijn, wat is daar het verschil tussen?

Tot dusver neigt de voorkeur juist doordat je lange ritten (Zuid Frankrijk) wellicht in bijna 1 x door kan rijden naar een hybride vorm SUV.

.

Ik zou eens kijken naar een Renault Austral of Espace full hybrid. Voor 50-55k stel je een hele knappe auto naar eigen wens samen.

Met EV moet alles kloppen. Oprit, vakantie, wekelijkse ritten, verrassingen, geduld, wijzigingen in de toekomst.

Als je bijvoorbeeld de ideeën van Utrecht met laadpalen uitzetten ziet of je verhuist weg van je oprit met eigen laadpaal, dan moet je wel zin hebben om 's avonds laat je auto bij de laadpaal weg te halen of neer te zetten. Als je vakantiebestemming geen laadpaal heeft of er staan er twee veel bezet of defect op 2km lopen dan wordt het ook weer een stukje vervelender. Mensen doen een paar uur extra met laden naar Zuid-Frankrijk en zijn nog steeds lovend en vinden alles heel relaxed, dat moeten jij of je partner natuurlijk ook vinden.

Het verschil tussen plugin en hybrides moet je zelf maar even googlen.

Kun je thuis opladen? Overweeg dan een EV. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld een BMW X3 plugin uit 2021, maar je gaat dan wel iets meer wegenbelasting betalen in de toekomst.
Gaan er 2 of 3 kinderen mee op vakantie?
Met 3 kinderen kun je een hoop auto's overslaan ivm de tunnel en halve zetel in het midden.

Een Hyundai Ioniq 5 of KIA EV6 kunnen supersnel laden (sneller dan Tesla) en zijn 'echte autos' ipv een tablet op wielen.
Bovendien kun je ze jong gebruikt vinden (va 2021), hebben ze 7 jaar garantie en hebben meer ruimte dan je zou vermoeden.

Je kunt de EV-kat ook uit de boom kijken en een Ford S-Max nemen: rijdt heerlijk, veel ruimte en ziet er goed uit.
Je meeste kosten zit in afschrijving, dus die 1:18 of 1:14 verbruik maakt niet veel uit op jaarbasis.

Een Toyota RAV4 (10 jaar garantie) of Honda CRV hybrids zijn groot, betrouwbaar en zuipen niet veel.

Mijn volgende auto wordt sowieso een EV, ook omdat ik een huis heb met zonnepanelen en een dynamisch energiecontract. De nieuwe generatie EV kun je steeds beter inzetten als thuisaccu. In de lente is de stroomprijs vaak negatief, bijverdienen aan load balancing etc...

Tip: maak een afspraak voor een proefrit met een Tesla of een andere EV. Geloof me, het is echt anders en je moet het beleven voordat je een keuze maak.

En luister niet naar adviezen van mensen die géén EV hebben. Op tweakers.net en facebook kun je hele forums doorlezen van eigenaren van EV's, op youtube heeft AutoWeek filmpjes staan met de Tesla en Volvo EV op vakantie in Frankrijk met caravan. Maar ook video's van anderen die met een EV6 in de winter naar Zuid Frankrijk afdalen.

ps. kan iemand juist uitleggen waarom wel of niet volledig elektrisch? Voordelen wellicht SEPP-subsidie. Maar wat is het verschil met gebruik en kostprijs daarvan per bijv. 100km t.o.v. een hybride?
Ik lees dat er hybrides zijn die zelf opladen, maar ook plug-in hybrides zijn, wat is daar het verschil tussen?

Tot dusver neigt de voorkeur juist doordat je lange ritten (Zuid Frankrijk) wellicht in bijna 1 x door kan rijden naar een hybride vorm SUV.

.

Voordeel van volledig elektrisch is o.a. dat het een minder complex systeem is dan een (plug-in) hybride waar brandstofmotor en elektromotor (vloeiend) moeten samenwerken. Niet elke fabrikant heeft dat samenwerken even goed onder de knie. Nadeel van volledig elektrisch is dat je een grote dure accu nodig hebt waar je voorzichtig mee moet omgaan voor de maximale levensduur. Het meest optimale voor veel accu's is bijvoorbeeld laden tussen 40-60 procent, zeker niet van 0-100 procent.

Hybrides zijn altijd zelfopladend b.v. bij remmen, uitrollen of gewoon rijden kan de kleine accu worden geladen. De opgeladen accu wordt vervolgens gebruikt voor enkele kilometers wanneer de brandstofmotor een laag rendement zou hebben voornamelijk start/stop verkeer op lage snelheid, filerijden, in- en uitparkeren etc.

Een plug-in hybride kun je opladen met een stekker, b.v. op groene stroom, waarna je tientallen kilometers volledig elektrisch kunt rijden. Bij 'lege' accu rij je verder als een hybride. Plug-in hybrides zijn vooral interessant als je een flink percentage volledig elektrisch kan rijden. Bijvoorbeeld als je dagelijks naar je werk volledig elektrisch rijdt en af en toe een langere rit maakt.

Als de meeste kilometers de lange reizen naar Zuid Frankrijk zijn en je haast hebt om daar te komen kan een degelijke hybride een prima keuze zijn, ook een gewone benzineauto zou kunnen maar daar betaal je weer meer BPM voor.

Of de accu van de gemiddelde EV of plug-in hybride 10+ jaar meegaat is nog maar de vraag. Tweedehands zou ik daar al helemaal voorzichtig mee zijn.

Laatst bewerkt:
Voor elke aandrijflijn valt wat te zeggen.

Het grote voordeel van volledig elektrisch is de efficiënte en soepele aandrijving. Een elektrische auto heeft een rendement van 95%, een gewone brandstof auto van rond de 30%. En je hebt geen uitstoot, en relatief eenvoudige techniek, die weinig onderhoud vergt.

Elektrische auto's hebben om deze redenen hele lage kosten per kilometer. Fabrikanten geven hele lange garanties op de accu.
De accutechnologie is sterk verbeterd t.o.v. van een aantal jaren geleden.

Ik heb zeer moderne elektrische auto's voorgesteld, omdat de ontwikkelingen snel gaan. Goed alternatief voor de Scenic is de minder grote Megane. De Scenic vind ik zelf echter een hele goede aanbieding.

Een hybride aandrijving is een goede manier om relatief zuinig op benzine te rijden. Fabrikanten hebben tegenwoordig deze techniek goed onder de knie. De keuze is enorm.

Een plugin hybride is een mix, nadeel is wel dat dit vaak vrij complexe auto's zijn. Alles is dubbel, er kan dus meer kapot.
Je kunt volledig elektrische rijden, maar ook over grotere afstanden op benzine.

Bij de aanschaf van een nieuwe auto is het ook leuk om een vrij nieuw model te kiezen, de ontwikkelingen in Multimedia en hulpsystemen gaan snel. Ga ook gewoon in wat auto's rijden,
om te kijken welke auto het beste past bij de wensen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vorq
Een C-HR is niet mainstream, alleen kan je allebei 2 onderbroeken een paar sokken en zwemkleding meenemen en dan is de kofferbak vol.
Dat is waar en ik zag dat de plug-in ook nog ruim 50 liter minder bagageruimte heeft. Nog een nadeel van veel plug-ins de grotere accu gaat vaak ten koste van de bagageruimte.

Inlcusief 2 of 3 keer naar Z-Frankrijk kom je aan 10.000km per jaar. Dan doe je hier niet veel kms. Dan zou ik vooral focussen op het reizen. Zelf heb ik sinds juni 22 een X3. Heel erg fijne reisauto. Genoeg plaats om comfortabel te zitten, genoeg kofferruimte en op de snelweg is het heel rustig rijden. In 2022 naar Marseille gereden. De rit heen en terug voelde eigenlijk niet vermoeiend aan en ook bij einde rit zat ik nog comfortabel. Dat kon bij mijn vorige (VW Tiguan) wel eens tegenvallen. Toen ik daarmee in Grimaud aankwam zat ik toch echt niet aangenaam meer. Dan merk je toch dat stapje hoger op de ladder. Hoeft niet perse een X3 te zijn, maar ik zou wel kijken voor een degelijke reisauto en, jammer genoeg voor alle haters, is dat toch een suv :p

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Met 10.000km per jaar maakt het ook geen donder uit of het een dikke v6 is of een 1.3 hybride.

Op dat stuk naar zuid Frankrijk heb je veel liever de v6 en is ie vaak nog best zuinig.

Vanuit een c4 Picasso is veel wat er genoemd wordt gewoon een stuk kleiner.

Maar goed, sommige mensen worden blij van ingeblikt 20 uur in de auto zitten.

Denk dat een rav4 de beste optie is. Ruim zat, super zuinig, 10 jaar garantie, nieuw.

Snap echt niet dat velen hier toch een EV aanprijzen voor dit gebruik.
Buiten de vakanties wordt er dus heel weinig gereden..
Laat je de EV dan altijd aan de lader staan thuis?
Mijn collega zegt dat zijn Tesla na een nacht thuis zonder stroom al 50km bereik kwijt is (auto is van 2023)

Ik heb niets tegen elektrisch rijden, maar in dit geval lijkt het mij een heel onpraktische keuze

Snap echt niet dat velen hier toch een EV aanprijzen voor dit gebruik.
Buiten de vakanties wordt er dus heel weinig gereden..
Laat je de EV dan altijd aan de lader staan thuis?
Mijn collega zegt dat zijn Tesla na een nacht thuis zonder stroom al 50km bereik kwijt is (auto is van 2023)

Ik heb niets tegen elektrisch rijden, maar in dit geval lijkt het mij een heel onpraktische keuze
Je snapt het niet, omdat je geen EV hebt, nooit in hebt gereden en niet hebt uitgezocht hoe dat werkt met snelladen.
Ook heb je geen reviews gelezen over EV's en niet de moeite genomen om verschillende forums op te zoeken.
Je collega heeft waarschijnlijk Sentry aanstaan en zit wellicht te pielen met de Tesla App die de auto steeds wakker maakt.

Met de Tesla naar Zuid Frankrijk moet je 4 keer 20 minuten aan de snellader staan. Oh wat een ellende, nooit aan beginnen: dat is anders en anders is eng.

Veel kilometers door lange reizen en verder niet al te veel kilometers klinkt inderdaad niet als het ideale scenario voor een elektrische auto. Aan de andere kant als je een leuke ruime kan vinden voor minder dan 45k met SEPP subsidie en een WLTP actieradius van 400-500 km, b.v. een Scenic, Model Y of bZ4X kan ik mij er toch iets bij voorstellen. Het hangt er ook een beetje van af of je vakantie begint in Zuid Frankrijk of al op de reis er naar toe. Maar misschien moet ik mij maar stilhouden want ik rij (nog) niet in een EV. ;)

Laatst bewerkt:
Je moet gewoon eens wat uitersten gaan bekijken. Een Tesla Model Y, Volkswagen ID Buzz en iets als de Chrysler Pacifica.
Is die je te groot, kijk dan naar bijvoorbeeld een vorige generatie Renault Scenic. Eén van de laatste der MPV’s.
En je hoeft ook niet heel je budget stuk te slaan op een auto: https://link.marktplaats.nl/m2092403185

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik gaan voor een Citroen C5X Hypnos.
Wel iets boven budget... (55K)

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen bedankt voor zijn mening.
Gezien ik hem niet voor woon-werk ga gebruiken, dus zie het nut niet in voor een volledige of een plug-in. Korte afstandjes binnen de eigen gemeente afgewisseld met heel soms hele lange ritten, zal me wellicht richting een gewone hybride bewegen.
Al veel modellen onder de loep genomen, en daarbij springt vooral de Renaults en de Kia's in het oog. Echter kwam ik net de Dacia Bigster tegen, welke wellicht eind dit jaar al op planken komt te staan, die me echt een heel enthousiast gevoel gaf. Wellicht nog even wachten tot daar wat meer over bekend gaat worden.

Update:

Afgelopen maanden heel veel gelezen over auto's, ook veel hier op Autoweek.
Begin september heel wat dealers bezocht (Kia (sportage), Citroen (c5 aircross), Renault (austral, espace), Seat (ateca, terraco), Hyundai (tucson), Mazda (cx5), Nissan (quasqai, x-trail) om al wat gevoel te krijgen bij een auto. Half september even 2 weken vakantie Spanje om te ontspannen, de indrukken en het gevoel een plekje te geven, nog meer te lezen en om uiteindelijk een keuze te maken voor een serie testritten.

Eerste afvallers, maken we dus geen testrit mee:
- Alle Renaults, uitzicht vanuit de cockpit naar voren was voor het gevoel erg belabberd (beetje verwend met de ruimte en zicht van onze huidige C4 picasso)
- Mazda cx5, de looks van model gaat al TE lang mee en geen full hybrid.
- Seat, beetje idem als de Mazda
- Hyundai tucson, ondanks veel gelijkenissen met de Kia, vind ik de uitstraling niet mooi genoeg.

Blijven er 3 over, dus besluiten deze volgorde van testritten af te leggen:
c5 aircross (vanwege dat we heel fijn rijden in de C4p), sportage (modern, 4 cilinder) , x-trail (hoge korting op voorraadmodellen).

- C5 Aircross plus;
vrij stoer uiterlijk, ruimte binnenin krap voor wat we gewend zijn, 3 pitter welke best hoorbaar is in de stad bij optrekken, op rijksweg wel vrij stil, helaas m-hybrid. Teveel - punten bij het eerste gevoel.
- Kia Sportage GT-plus line;
wat een luxe (alle mogelijke opties), wat een rust vergeleken met de C5a, mede vanwege cilinder meer, grotere motorinhoud en full hybrid, best pittig bij het accelereren, stuk ruimer gevoel ook. Erg tevreden, dus offerte laten maken en daarna door naar collega van Nissan. Alleen de X-trail kon nog roet in het eten gooien.
- Nissan X-trail e-power N-connecta;
1e indruk, stoer robuust uiterlijk. De interesse ging uit naar een e-power tekna, maar hadden alleen de N-connecta als demowagen. De e-power is een hybride die niet door de benzinemotor, maar door de elektromotor wordt aangedreven, waardoor je het idee hebt dat je elektrisch rijdt. Eenmaal ingestapt, voelde het direct goed aan, stuk meer ruimte dan de Sportage, ook op de achterbank heb je een zee van ruimte voor je benen. Het rijden was echt zooo stil, dat ik er zelf helemaal stil van werd. De power is ook best indrukwekkend en met de e-pedal actief hoef er nauwelijk geremd te worden.
Dus de Nissan is de roet in het eten geworden voor de Kia.

Nu nog kijken of ze een Nissan X-trail tekna hebben staan in 1 van hun 4 dealers. Die zou dan met de aanbieding van 10k korting uitkomen op de prijs van de Kia Sportage.
Uit gekkigheid zegt de verkoper, wijzen naar de X-trail in de showroom, heb die net 2 dagen binnen, is nog luxer (tekna plus) en een 4wielaandrijving (e-4orce). Toch maar even van heel dichtbij bekeken, de verschillen doorgenomen, nog een keer kijken (aparte kleur, creamic grey), en hoe meer we naar de auto keken, hoe mooier we hem gingen vinden. Dus we waren verkocht. Vandaag handtekening gezet en de 31e staat die klaar om opgehaald te worden.

Ik zal wanneer die in het bezit is zeker een review schrijven en deze ook bij te gaan houden.
We hebben al besloten om er van de zomer mee naar Griekenland te gaan (beste vriendin van dochter gaat daar trouwen en wij hebben beloofd om dan op onze 2 kleindochters te passen daar. We trekken er 4 weken voor uit, gaan via de Kroatische kust heen en via de hak van Italië terug.

ps, hoe kan ik een foto toevoegen :unsure:

Laatst bewerkt:
... Vandaar handtekening gezet en de 31e staat die klaar om opgehaald te worden.
...

ps, hoe kan ik een foto toevoegen :unsure:
Gefeliciteerd! Mooie auto's..

Foto uploaden bij imgur.com of één van de vele andere foto upload sites en dan 'grab/copy URL' en die hier plakken.
(optioneel control-P en dan de URL link daarin plakken).

Gefeliciteerd! Klinkt als een goede keuze, hoop dat je veel plezierige (en veilige) kilometers gaat afleggen en ben benieuwd naar je review.

Bedankt voor de update veel plezier, vergeet niet je groene kaart , in montenegro zijn de grenswachten niet altijd even vriendelijk. Bij de 516 was er toen ik er was maar 1 grenswacht die zowel in als uit montenegro deed en dit was qua vriendelijkheid Oostblok in het kwadraat.

Leuk dat je hier met de update komt. Gefeliciteerd met de Nissan!
Gaaf ook om naar Griekenland te rijden.

De onvriendelijkheid in Montenegro en omgeving heb ik een maand terug overigens niets van gemerkt. Vriendelijke mensen.
Ik zou niet langs Dubrovnik Montenegro in rijden want die overgang is vaak erg druk. Wij gingen via Bosnië, langs Trebinje. Maar daar gaat dit topic niet over :p

een 4wielaandrijving (e-4orce). Toch maar even van heel dichtbij bekeken, de verschillen doorgenomen, nog een keer kijken (aparte kleur, creamic grey), en hoe meer we naar de auto keken, hoe mooier we hem gingen vinden. Dus we waren verkocht. Vandaag handtekening gezet en de 31e staat die klaar om opgehaald te worden.
(y)goed proces voorafgaand aan beslissing en leidend tot juiste keuze (met de kennis van dat moment) toegesneden op de beoogde toepassing die je beoogd.

Terug
Bovenaan