Advies nieuwe familieauto (drie kinderzitjes naast elkaar)

Frits Dennentak

Net ingestapt
Beste forumleden,

Wij weten sinds kort dat er een tweeling onderweg is. Daardoor hebben we straks drie kinderstoeltjes in de auto. Echter rijd ik liever niet in een zevenzitten. (Maar als het moet dan kan het) Onze prius 3 is gewoonweg te klein voor drie kinderen en kan geen aanhanger trekken.

Eisen:
-Drie volwaardige zitplaatsen op de achterbank.
-Ruimte om nog bagage mee te nemen
-Mogelijkheid tot trekken aanhanger.
-Benzine.
-Niet Frans
-Liever geen TSI blokken.
-Budget max 10k

Mijn zoektocht is inmiddels begonnen en hieronder een aantal van mijn overwegingen.

Prius Wagon,>Kan geen aanhanger trekken.
Mazda 5> Roest te snel
Mitsubishi Grandis>kan een goede optie zijn.
Volvo v70>te krap op de achterbank?
Opel Zafira> ?

Hebben jullie nog briljante tips voor auto's waarmee ik mijn zoektocht kan vervolgen?

Wessel 2150646 zei:
Beste forumleden,

Wij weten sinds kort dat er een tweeling onderweg is. Daardoor hebben we straks drie kinderstoeltjes in de auto. Echter rijd ik liever niet in een zevenzitten. (Maar als het moet dan kan het) Onze prius 3 is gewoonweg te klein voor drie kinderen en kan geen aanhanger trekken.

Eisen:
-Drie volwaardige zitplaatsen op de achterbank.
-Ruimte om nog bagage mee te nemen
-Mogelijkheid tot trekken aanhanger.
-Benzine.
-Niet Frans
-Liever geen TSI blokken.
-Budget max 10k

Mijn zoektocht is inmiddels begonnen en hieronder een aantal van mijn overwegingen.

Prius Wagon,>Kan geen aanhanger trekken.
Mazda 5> Roest te snel
Mitsubishi Grandis>kan een goede optie zijn.
Volvo v70>te krap op de achterbank?
Opel Zafira> ?

Hebben jullie nog briljante tips voor auto's waarmee ik mijn zoektocht kan vervolgen?

Kijk anders eens naar een Kia Carens. Veel auto voor relatief weinig geld.

Overigens is het niet heel handig om alle Franse auto's uit te sluiten.
Ze hebben erg interessante auto's gemaakt. Even als voorbeeld de Renault (Grand) Scenic 3 1.4 TCe, 1.6 16V en 2.0 16V scoorde aanzienlijk hoger op betrouwbaarheid dan de Duitse concurentie, en maar iets minder dan de Mazda 5 en beter dan de Volvo V70. ( volgens de Reliability Index)

Total Loss zei:
Zie hier alvast een min of meer soortgelijke zoektocht.

en hier nog een soort gelijke zoekopdracht waar het uiteindelijk een toyota verso is geworden.https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,6012970

Maar je rijdt nu een prius moet je volgende auto weer een automaat worden ?

Een Honda Fr-v nog een idee, deze beschikt over 6 losse stoelen. https://www.gaspedaal.nl/honda/fr-v?srt=bj-d

chevrolet orlando nog iets , hier een automaat https://www.autowereld.nl/chevrolet.../details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

kia Carens https://www.gaspedaal.nl/kia/carens/benzine?pmax=10000&srt=bj-d , voor de laatste generatie shop je dan aan de onderkant van de markt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Prius 3 is niet te klein voor 3 kinderzitjes, wij hebben er zelf zonder problemen altijd 3 kinderen op de achterbank mee vervoerd maar wellicht is het wel extra uitdagend omdat je straks 2 x een maxicosi moet plaatsen en die nemen meer ruimte in dan een gewone stoel, vooral wanneer je ze achterstevoren plaatst.

Bij ons was de combinatie 2 x Britax Adventure + 1 x Maxicosi cabriofix geen probleem in elk geval.

Honda FR-V en Mitsubishi Grandis vallen ruim binnen je budget. Houdt je geld over voor onverwachte zaken. De Laatste is zwaarder en onzuiniger maar groter. Beiden staan als erg betrouwbaar bekend en je kunt de beste exemplaren uitzoeken voor 10k. Verder heb je nog een Ford S-max of Galaxy om wat te noemen. Opel Zafira vind ik een beetje zo zo.. Er waren goede maar ook niet zulke goede motoren in dat tijdperk, en betrouwbaarheid wisselde erg.

Op de FP is er een artikel met een recenter overzicht van auto's waarbij drie kinderzitjes naast elkaar kunnen worden geplaatst op de achterbank. Het aantal zal door de grotere SUV's die op de markt komen alleen maar ruimer worden. Heeft iemand recente praktijktips? Laat die gerust hieronder achter. Het niet te verslaan advies is wel: als je een auto gaat kopen, neeem de stoeltjes mee en probeer het 'live' uit. Ook omdat stoeltjes verschillend van maat zijn. En na de eigen test weet je zeker of het gaat of niet.

Terug
Bovenaan