advies occasion automaat

hannie 4753012

Net ingestapt
Hoi, ik ben op zoek naar een betrouwbare automaat, gebruik de auto samen met mijn dochter. Zij; door de week voor woon-werkverkeer 30 km. Ik: in het weekend voor kleine afstanden. Voornamelijk met 2 personen (soms met 4 personen). Volautomaat, betrouwbaar, 6000-9000 euro, 5-deurs, zuinig in gebruik en het liefst weinig bijkomende kosten :) , omgeving Vlijmen. Heeft iemand een gedegen advies?.

Toyota Yaris? Betrouwbaar en superzuinig, alleen geen volautomaat.
Yaris Hybride
Omdat Leeuwarden niet echt in de buurt van Vlijmen ligt, hierbij een optie iets dichter bij de deur:

Hoewel ik de kn-stand vsn deze al wel vrij fors vind, eerlijk gezrgd

Nog wat opties niet te ver bij Vlijmen vandaan;

Ik nodig andere forummers uit voor een inhoudelijk oordeel over fijne automaat betrouwbare motor, etc. of niet:

Nissan Micra:

Volkswagen UP:

Opel Agila:

Toyota Yaris (minder km)

Suzuki Swift:

Mitsubishi Colt:

Honda Jazz:

Laatst bewerkt:
Ik schrok ook van leeftijd i.r.t. bedrag, maar blijkbaar is dit marktconform in deze tijd.
Ben het niet helemaal met je eens, de micra die jij gevonden heb vind ik op het eerste gezicht een hele goede deal, in je enthousiasme heb je ook wat half automaten er tussen staan, de honda jazz is heel kort ook geleverd met een half automaat, dat is echt een addertje onder de jazz, wat veel mensen niet weten.

Hoi, ik ben op zoek naar een betrouwbare automaat, gebruik de auto samen met mijn dochter. Zij; door de week voor woon-werkverkeer 30 km. Ik: in het weekend voor kleine afstanden. Voornamelijk met 2 personen (soms met 4 personen). Volautomaat, betrouwbaar, 6000-9000 euro, 5-deurs, zuinig in gebruik en het liefst weinig bijkomende kosten :) , omgeving Vlijmen. Heeft iemand een gedegen advies?.
Als je binnen jouw budget goed wil slagen kun je het beste zoeken in de zogenaamde vergeten hoek, de renaul modus, chevrolet aveo , nissan note enz enz. De aveo heeft 1 groot voordeel en dat is dat die binnen jouw budget een 6 traps automaat heeft. Kia venga en hyundai ix 20 kregen bij de facelift ook 2 trappen er bij, maar dan kom je qua budget te kort. Verder pas op voor alleen automaat fb pagina's, veel schimmige figuren o.a. autohandelaren die zich voordoen als particulier. In soest staat een rode aveo automaat, maar of dat zuivere koffie is, weet ik niet, lijkt gevalletje te mooi om waar te zijn. https://www.autowereld.nl/chevrolet/aveo/1-4-lt-automaat-cruisecontrol-airco-40043137/details.html maar gelukkig heb ik mede forumers hier

Laatst bewerkt:
In deze prijsklasse, en met automaat zou ik zeker ook kijken naar de Renault Clio, Fiat Panda en Fiat 500.

Voordeel is dat er veel van gemaakt zijn, en zijn technisch eenvoudig, en vaak relatief voordelig te repareren.
En zijn goed behandeld tegen roest.

De Renault Clio 1.6 heeft wel een volautomaat, en de motor is heel degelijk en betrouwbaar.

Ik heb vroeger gereden in een Fiat 500, met degelijke 1.2 Fire 4 cilinder motor en halfautomaat. Heel snel is die niet, maar er is wel veel aanbod in. Omdat deze uitvoering veel minder werdt belast dan de handbak.
Eigenlijk viel de automaat mij erg mee.

Succes.

Heb je ook de foto's van de Aveo gezien? Ik zou niet weten waarom het te mooi is om waar te zijn, zoals je zelf aangeeft is het een vergeten auto en op de laatste foto lijkt wel of er een blik verf ontploft is.

• Leuk
Waarderingen: rw54
Nissan Note erg praktische auto, Toyota Aygo, Suzuki Alto, Auris.

Ik zag bij jou id buurt een Auris te koop staan met 1,6 motor in de buurt van Vlijmen. Auris is wat grotere auto maar wel ontzettend degelijk. Zeker in die motorisering onverwoestbaar. Dat zou denk ik mijn keuze zijn. Ik ben geen fan van motoren met kleine motorvolume als 1,0, 1,2 of 1,4.

Ik zag ook een Honda insight waanzinnig zuinige auto mocht je dat willen ook ruim. Alleen zicht rondom is wat minder.

Welke auto het wordt ik zou ook altijd even de NCAP waardering van de auto bekijken en gaan voor het veiligste als het mijn geliefde of kroos betreft. Dat is soms wat minder met die hele kleintjes zoals de alto.

Overigens heb ik persoonlijk wat minder goede ervaring met 2004 Renault automaat. Die versnellingsbak bij mij ging hikken.

De VW Polo uit deze bouwjaren staat zeker niet bekend om de betrouwbaarheid, samen met de Seat Ibiza waren ze in hun klasse meestal het minst betrouwbaar.

Compacte auto's met automaat zijn duur geworden.
De Nissan Micra is een goede optie.

Is een volledig elektrische auto geen goede optie ?

Voor dit geld koop je ook bijvoorbeeld een volledig elektrische Renault Zoe uit 2017 of 2018 met € 2000 aankoopsubsidie en 41 KWh accu. De auto vind ik soepel, gemakkelijk en comfortabel rijden, en is een betrouwbare auto.

Je hebt auto's met accu huur en accu koop.
Renault wil eigenlijk van accu huur af, je kunt ook opvragen hoeveel het kost om de accu te kopen.

Laatst bewerkt:
Ford Fiesta?

Nissan Note (familie van de Micra)?

Nissan Micra?

Opel Corsa:

Terug
Bovenaan