Advies occasion budget €7000

Goedemiddag,

Samen met mijn vriendin ben ik opzoek naar een betrouwbare auto. Af en toe van Utrecht naar familie in Brabant en verder enkel naar voetbal. Zal dus geen mega kilometer vreter zijn na aanschaf. O.a. kijk ik naar een Opel Astra 2012 (90.000 km) want wil eigenlijk wel net een maatje groter dan Hyundai i10 of een Yaris.

Budget is +- €7000, en het liefst wel iets van onder de 100.000 km omdat we hier zeker een jaartje of 5 nog mee willen rijden.

Met vriendelijke groet,
Tycho

Km of bouwjaar zeggen niet alles over de staat van een auto.

De i10 is een A segment
Yaris B segment
Astra is C segment

Met een auto die nu 140dkm op de teller heeft staan kan ook nog makkelijk 5 jaar mee. Je hebt dan vaak ern iets nieuwere voor je budget
Ik zou me inderdaad ook niet blindstaren op perse onder de 100.000km.

De suggesties van S J 1001 zijn allemaal al zo'n 18-20 jaar oud. Vaak wel nog met conventionele blokken, maar ook een stuk minder voorzien van moderne autogemakken.

De kilometerstand zegt heel weinig over de staat, mijn vorige auto heb ik ingeruild met 180.000 km, en was toen nog in ((bijna) nieuwstaat.
Een van onze auto’s heeft inmiddels 255.000 km gereden en is nog steeds in goede staat.

Vaak koop je auto’s met een wat hogere kilometerstand veel nieuwer, belangrijk is dat er goed voor gezorgd is, en netjes mee om is gegaan.
Voor auto’s met een hele lage kilometerstand betaal je vaak de hoofdprijs.

Goede opties in het C segment, of B segment station zijn bijvoorbeeld:

Alfa Giulietta, Lancia Delta, Hyundai I30, Dacia Logan MCV, Renault Clio Estate, Skoda Fabia Combi. Er zijn ook al goede opties gegeven.

ik heb hem even door mijn tooltje gehaald en kom uit op een Honda Jazz. En ik denk dat dit ook een hele goede optie is; enorm praktisch, comfortabel, betrouwbaar. (mijn zus heeft er 2, en is er al jaren enthousiast over). Er is ook best wat aanbod en ze zijn ook prima geprijsd.

Terug
Bovenaan