Advies occasion budget 20-25k

Janneke 2440465

Net ingestapt
Ik heb veel pech gehad met mijn Peugeot 208 uit 2014 (zowat alles stuk gegaan, terwijl km nog maar 118k is, altijd onderhoudsbeurten gehad) en zoek nu een 2ehands auto dat een maatje groter is, kleur zwart, cruisecontrol en Android Auto heeft, budget €20-€25K en fijn betrouwbaar is, waar ik weinig gedoe mee zal hebben.
Mazda 2 is te compact. VW golf misschien? Vanaf welk bouwjaar dan? Toyota yaris of corolla?

Bijvoorbeeld

Zoek je fijn en betrouwbaar met dit budget, dan zijn er meerdere opties, maar is er maar eentje denk ik dé optie:

Dit is een voorbeeld. Er is meer aanbod. Eventueel ook in 5-deurs, als je een stationwagon niet ziet zitten.

De 2 is te compact maar een 208 is wel ruim genoeg?
Dan kies je voor zijn grotere broer de 3.
Mazda 3
J541BR_4_1.jpg

en zoek nu een 2ehands auto dat een maatje groter is, kleur zwart, cruisecontrol en Android Auto heeft, budget €20-€25K en fijn betrouwbaar is, waar ik weinig gedoe mee zal hebben.
Mazda 2 is te compact. VW golf misschien? Vanaf welk bouwjaar dan? Toyota yaris of corolla?
Als ik je (vrij beperkte) wensenlijstje zo hoor dan is de Toyota Corolla veruit de beste kandidaat. Ook als hatchback verkrijgbaar als je de station te groot vindt.

Bekijk deze maar eens en laat je overtuigen:

Voor 20 tot 25 k zou ik weigeren om naar een plastic fantastic / boring interieur te kijken.

Dus geen Toyota, VW, Seat, Skoda of Opel.

Tips:

Lexus CT200h, Volvo V40 uit de laatste bouwjaren, Mazda 3, Mercedes a klasse, BMW 1 serie.

Met jouw budget heb je een hele fijne jonge occasion.

Maar om eerlijk te zijn is je zoekopdracht wel heel royaal...

Laatst bewerkt:
Als je tevreden bent van Mazda, kan je ook een CX-30 overwegen. Praktischer dan een 3 maar wel een tandje duurder, echter nog steeds binnen je budget.
Andere eerder voorgestelde keuzes zal je je wellicht ook geen buil aan vallen. Succes en laat nog weten wat het geworden is.

Terug
Bovenaan