Advies over Skoda Superb occasion aanschaffen

ZS80085

Wegverkenner
Dag allen,

Recentelijk goede reacties op m'n post gehad over welke auto te kopen. Uiteindelijk heb ik mijn budget voor auto iets naar beneden geschaald omdat we eigenlijk ook nog wat willen verbouwen thuis. Zo het idee van een Mercedes C300e laten vallen en meer vanuit logica gaan nadenken, zo uitgekomen op de Skoda Superb. Proefgereden in eentje uit 2020 in sportline business uitvoering, merkbaar minder comfort/luxe gevoel als in de C klasse maar daar is het prijsverschil ook voor. Nu heb ik liever de Laurin & Klement uitvoering en ben ik daar naar opzoek gegaan, ik ga komende week deze proberen:

Als ik deze auto opzoek is het volgens mij een vers geïmporteerde na dat ie in het buitenland uit de lease komt. Ik ben benieuwd waar verder op moet letten als ik ga kijken, naast onderhoudgeschiedenis en zichtbare slijtage? Ben ook wel op zoek naar wat Skoda specifieke zaken waar ik extra alert op moet zijn of naar kan vragen?

alvast bedankt voor het meedenken!

Let op als je een trekhaak wil monteren, want ze hebben niet allemaal een trekgewicht op kenteken.

Zo’n L&K uitvoering heeft als grootse voordeel dat het dynamic chassis control standaard gemonteerd zit. Maakt een wereld van verschil en is echt een goede optie te hebben. Daarnaast zijn het vooral optische verschillen. Kan geen kommentaar geven op de techniek of auto, volgens mij zijn de latere 3V Superb’s (het model dat je linkt) behoorlijk degelijk gebouwd.

Waarom niet zelf importeren?
Bij een Skoda-dealer in Duitsland (met Skoda-Plus garantie en alle zekerheden) betaal je voor een L&K 2020 met meer km's €19.990 of voor eentje van eind 2021 met ook weinig km's €24.990. BPM zit er dan amper meer op.
Heb je dezelfde zekerheden maar hou je wel geld in je zak en/of rij je een nieuwer exemplaar.

Waarom niet zelf importeren?
Bij een Skoda-dealer in Duitsland (met Skoda-Plus garantie en alle zekerheden) betaal je voor een L&K 2020 met meer km's €19.990 of voor eentje van eind 2021 met ook weinig km's €24.990. BPM zit er dan amper meer op.
Heb je dezelfde zekerheden maar hou je wel geld in je zak en/of rij je een nieuwer exemplaar.
Ik heb dus net lopen kijken, en wellicht kijk ik verkeerd, maar ik vind voor onder 25k geen L&K modellen uit 2020. Kijk je op de duitse skoda website?

Op Autoscout24.de vind ik er genoeg.
Als ik daar doorheen blader vind ik de prijs helemaal niet zoveel verschillen tov nederland. De wat lagere geprijsde zitten ook al snel op 100k+ kilometers, die ik morgen in NL ga bekijken staat er voor 27k met 64k kilometers. Stel ik zou hier wat korting op krijgen, en die uit duitsland komt nog import kosten etc over heen dan zit het aardig bij elkaar.

De echte duitse auto's zoals mercedes en VW zijn dan wel echt een stuk goedkoper vanuit duitsland

Het probleem is dat deze uitvoering niet in Nederland geleverd is en dus de keuze beperkt is. Voldoet de auto die je morgen gaat bekijken dan is dat mooi meegenomen.

Vandaag bij de Superb wezen kijken die ik in de OP gelinkt heb, is hem niet geworden. Op zich prima auto en reed goed echter hing er echt een naar luchtje in de auto, ik weet niet of er in de auto gerookt is en daarna een poging gedaan tot reinigen om het weg te krijgen of dat het door iets anders kwam. De verkoper vond dat het absoluut niet zo was en dat het naar nieuwe auto rook, en dat er verder niks aan te doen was. Vriendelijk bedankt en afscheid genomen.

Wel zonde van de 2 uur rijden. Maar ben er wel achter dat ik de L&K uitvoering niet per se beter vind aanvoelen als een sportline business bijvoorbeeld.

Denk dat ik in de buurt nog eens rond zoek door alle uitvoeringen en even goed naar de opties kijken. Wellicht dat ik de Passat ook even mee neem in de zoektocht, is iets beter verkrijgbaar hier in de buurt en in duitsland ook wel wat goede aanbiedingen, heb alleen niet zo veel vertrouwen in het kopen zonder kijken dan.

Goed dat je 'm hebt laten staan. Verkopers vinden dat soort zaken vaak onzin, tot je een auto met een luchtje komt inruilen. Dan beginnen ze te zeuren en gaat de inruilwaarde ineens naar beneden.
En je weet nu hoe het rijdt. Dus ja, je bent wat tijd kwijtgeweest, maar er wel wijzer van geworden.

Terug
Bovenaan