Advies zoektocht naar een sportieve overstap

mathis 7245319

Net ingestapt
Ik ben een jonge chauffeur die alle mogelijke advies kan gebruiken!
Ik ben eigenaar van een gechipte bmw 116d (f20 uit 2018) van 140 pk. Ik ben opzoek naar iets nieuws en vooral uitdagender maar weet niet waar te beginnen. Ik heb een budget van 10k (mag uiteraard een beetje afwijken) en ik vroeg me af wat voor sportievere modellen ik hiermee kon vinden en welke aan te raden of af te raden zijn. Een auto met hoger vermogen en een niet al te hoog verbruik is waar ik naar opzoek ben.
Alle suggesties en hulp worden enorm geapprecieerd!

Als je een beetje in de Occasionzoeker bladert en met opties speelt krijg je al snel een aardige selectie. Hierbij viel me deze Giulietta op, relatief jong en redelijke kilometers. Verruim je de selectie (bijvoorbeeld door hogere kilometers toe te staan), dan vind je ook de nodige Mini's en Mercedes-Benz A-klasses. Zijn dat modellen waar je naar wilt kijken? O zoek je een andere richting op? De zoekvraag is redelijk ruim. Veel plezier met het vinden van je nieuwe auto en houd ons op de hoogte!

De Alfa Giulietta is inderdaad een hele goede keus.
Of kijk naar snelle modellen van Abarth, een 595 of 500, een snelle Alfa Mito, een Renault Clio RS, snelle Honda Civic etc.

Mijn eerste gedachte was ook een Giulietta. Ik heb er zelf ook één, de 170pk versie. Zeker in de sportstand rijdt het best sportief. Zuinig is ie niet echt, maar zuipen doet ie ook niet.
Civic is ook al genoemd, Focus ST, of doe eens gek: een Mazda 3 MPS.

Zoals genoemd een giulietta, wellicht als je goed zoekt kan je de QV versie bemachtigen. Opel corsa/astra opc, of een fiat punto abarth. Deze blokjes kan je serieus tunen, veel waar voor je geld. 230 pk is makkelijk te doen, kijk maar is naar h&s corse.

Terug
Bovenaan