Afeela 1 (Sony Honda Mobility)

MCW 4885632

Wegverkenner
On January 6th (local time), Sony unveiled the AFEELA 1, the latest model of the battery EV "AFEELA" developed by Sony Honda Mobility, at the CES 2025 press conference, and announced that reservations will begin on a dedicated website after the press conference. There are two grades, with the "Origin" priced at $89,900 and the "Signature" priced at $102,900.

However, this pre-order is limited to California residents only, and the area will be expanded in the future. The reservation deposit is $200 (refundable). - Slechts drie kleuren:

1_AFEELA_Signature_3colors.webp

99sPVtR.jpeg

OTkl1pY.jpeg

Cwnrg1y.jpeg

LHVLrcK.jpeg

BggueFz.jpeg

RHVeZSQ.jpeg

FOmzO8q.jpeg

cFy2Xmc.jpeg

fIFbzlV.jpeg

RBo1QF4.jpeg

BE1Z5Ri.jpeg

1UThjaE.jpeg

Laatst bewerkt:
Een ev met een zoveelste nietszeggende typische ev koets en interieur. Daar ga je de race niet mee winnen

Een gekke stuur heeft deze ook weer, want ik heb tijdens de rijles geleerd, heel ver in het verleden, dat je de handen 10 voor 2 op de stuurwiel moet houden.
Dus hoe doe je dat met deze stuur??:rolleyes::rolleyes:
Ik weet ook niet of het veilig is, zo'n halve stuurtje.

Laatst bewerkt:
Bepaald niet origineel, maar wel een net ontwerp. Maar die 100 duizend dollar zie ik er echt niet aan af...

Een gekke stuur heeft deze ook weer, want ik heb tijdens de rijles geleerd, heel ver in het verleden, dat je de handen 10 voor 2 op de stuurwiel moet houden.
Dus hoe doe je dat met deze stuur??:rolleyes::rolleyes:
Ik weet ook niet of het veilig is, zo'n halve stuurtje.
Dit is een drive by wire stuur, dacht ik begrepen. Je gaat hier dus helemaal niet mee ronddraaien,

Dit is een auto geboren uit frustratie.

Jarenlang was er regelmatig ophef over de aanstaande Apple iCar. Toen gingen Huawei, Xiaomi en Baidu zich ook op de automarkt richten. In Japan, bij Sony dachten ze: "de automarkt is lucratief, we willen meedoen. We hebben hier 6 of 7 grote, internationaal opererende fabrikanten, maar het zijn allemaal achterhaalde kneuzen zonder toekomstvisie en lef. Hoe komen we er tussen?"

Een manager zei "dat doen we het toch zelf" en dat werd de Vision S concept. Goed ontvangen, enthousiasme intern bij Sony, dus de ontwikkeling ging door. Maar Sony is geen autofabrikant en dus kwamen die kneuzen weer in beeld. Gelukkig vond Honda ergens diep in een la, onder een dikke laag stof, toch nog een beetje lef. Dus mochten zij voor Sony oninteressante dingen doen als een onderstel maken en een productielijn opzetten.

Maar Honda heeft nu niet bepaald een rechtlijnig EV-beleid of een brede EV supply chain met toonaangevende productontwikkelaars en dus zijn de mechanische specs van de auto niet heel opvallend en de prijs niet heel betaalbaar.

Maar voor Sony is het doel bereikt. Zij krijgen een auto op de markt, die hun technologie in de spotlights brengt. Indrukwekkend schermoppervlak, snelle UI, toegang tot hun grote entertainment collectie (via een abonnementje?) en een PS5 standaard. Dit is hun ingang tot de autoindustrie, hun uithangbord. Ik weet niet of ze verwachten veel Sony Afeela's te verkopen. Ik denk dat het voor hen belangrijker is om bijvoorbeeld een Stellantis te overtuigen hun derdewereld technologie in te ruilen voor Sony-ervaring.

Terug
Bovenaan