AI Fotowedstrijd #69: breng de sedans & stations terug! [TIJD OM TE STEMMEN]

Wat is er precies gemoderniseerd? Ik zie niet bepaald iets moderners dan de echte Focus 1. De verlichting lijkt zelfs geen LED.

Laatst bewerkt:
Misschien ook wel interessant om te bedenken welke LLMs er gebruikt worden voor deze engines. Dan zie je dat ze toch allemaal verbonden zijn. Dit gaat overigens te ver om voor deze wedstrijd bij te houden.
Goede vraag, maar te technisch voor mij en msschn meer iets voor het algemeen AI topic?
Gemini - Google
ChatGPT - OpenAI
Copilot - Microsoft (samen met OpenAI)

Maar het verandert allemaal zeer snel…

Het was best wel een tricky opdracht! De aandacht voor de Volvo EX30 blijft wat achter, waardoor het Volvo management heeft besloten dichter bij de kernwaarden van het merk te gaan zitten. Met enkele succesvolle modellen uit het verleden in het achterhoofd presenteren ze dan ook trots de Volvo ES30 sedan (in de traditie van de Volvo 340/360 sedan) en de EV30 stationwagon als aanvulling op het programma.

20260218-volvo-ES30-en-EV30-gepresenteerd.jpg

Beeld: Gemini

Alfista - Alfa Giulia
1771413524325.png

SVF - Suzuki Baleno
Gemini_Generated_Image_vjfol3vjfol3vjfo.jpg

Zonder BMW met Skoda - Lancia Aurelia
Gemini-Generated-Image-nvzzt4nvzzt4nvzz.png

Gemini-Generated-Image-jj8ljjjj8ljjjj8l.png

Twix - Toyota Camry
1771073565035.png

Pink Panther - Lancia Thema EV
7E629C48-B619-43F8-80F2-88CE163A0B93.png

929V6 - Rover 75
55096010660_48139f54f6_o.jpg

Pjotr - FSO Polonez
55101425285_8cf19c2140_c.jpg

Zadelsnuiver - BMW 8-serie
Gemini-Generated-Image-xufg42xufg42xufg.png

RONR - Renault Twingo
Gemini-Generated-Image-ei1el2ei1el2ei1e.png

DENNIS - VW Up!?
Chat-GPT-Image-15-feb-2026-19-38-41.png

S J 1001 - Ford Scorpio
Chat-GPT-Image-17-feb-2026-12-47-55.png

2CV Lover - Citroen C6
1771325368006.png

OnlyElectric - 2CV
5E0D27E9_A40B_46F2_923B_75E79A88BF9A.png

Niseko - BMW 3-serie [e30]
AI-FEB-2.jpg

Watersports - Mini EV
Chat-GPT-Image-16-feb-2026-19-29-07.png

MarcusF1 - Mercedes S-klasse
55100566436_1688f8072d_b.jpg

Harry Cabrio - Ford Focus
TaPFc7b.jpeg

Roadracer - Volvo EX30
20260218-volvo-ES30-en-EV30-gepresenteerd.jpg

Stemmen maar!!

Laatst bewerkt:
Tijd om te stemmen. Ik vind het altijd erg belangrijk dat de deelnemers de opdracht goed volgen. De wedstrijdleiding denkt hier vaak goed over na en geeft door middel van de regels zijn of haar visie. Daarom heb ik de volgende criteria aangehouden bij het stemmen:
  • De mate waaraan de inzending voldoet aan de regels. Als de regels niet helemaal gevolgd zijn, voldoet het dan wel aan de geest van de wedstrijd?
  • Mijn persoonlijke voorkeur. Zou ik in het getoonde model willen rijden?
<Tromgeroffel>

1. @S J 1001
  2. @2CV Lover
  3. @Roadracer

Ik kijk ook naar de opdracht en naar de uitvoering..

1-2cv lover
2-zonder bmw met Skoda
3-pjotr

Had svf of 929v6 ook mogelijk een podiumplek gegeven maar staan niet in een showroom. RONR, DENNIS en roadracer ook hele goede pogingen alleen zijn die modellen nooit als sedan geleverd geweest. Bedankt voor de inzendingen allemaal! Meer dan ik had verwacht.

1 - Niseko. Ik zou spontaan instappen en rijden tot er getankt moet worden.
2 - Pink Panther. Dat het EV neem ik een keer voor lief, de auto ademt comfortabel toeren met heerlijke looks.
3 - Alfista. Omdat Giulia een plekje veroverd heeft in mijn autohart.

1. Alfista
2. RonR
3. Zadelsnuiver

BTW n.a.v. de opmerking van @S J 1001 - ik had in de regels geïnterpreteerd 'creëer een sedan en een stationwagon", niet dat de sedan al had moeten bestaan. De regel waartegen ik mogelijk gezondheid heb (maar volgens mij is die ook impliciet) dat het model niet actueel zou moeten zijn? Afffijn, jullie bepalen! :) Ik vond het leuk om hiermee bezig te zijn en te kijken waaraan de engines wilden meewerken. Een aantal automodellen/types waarmee is was gestart gaven geen (goed) resultaat.

Ik zie wat je bedoelt, het is ook anders te interpreteren inderdaad! Desondanks denk ik dat zo een EX30 sedan/station best een succes zou kunnen zijn. Veel leuker dan die hatch.

Mijn top 3

1. 929V6 - Rover 75 als Rover-rijder bijna verplicht, maar ik vind het ook een tof ontwerp geworden.
2. SVF - Suzuki Baleno
3. S J 1001 - Ford Scorpio

Het is goed kijken deze keer wat helemaal aan de opdracht voldoet, maar dan kom ik tot het volgende rijtje:
De inzending van Twix voldeed letterlijk aan euh Nix qua de opdracht invullen, maar ik vond het wel grappig dus een punt gegeven. Gewoon omdat ik recalcitrant ben.

Recalcitrant. Oh man, ik krijg dat woord nu ganse dagen (het is hier carnavalverlof dus verlof genomen) van zowel groot als klein te horen als ik iets niet / niet snel genoeg doe hier :ROFLMAO: Ik snak weer naar gaan werken Jom ;)

Had svf of 929v6 ook mogelijk een podiumplek gegeven maar staan niet in een showroom. RONR, DENNIS en roadracer ook hele goede pogingen alleen zijn die modellen nooit als sedan geleverd geweest. Bedankt voor de inzendingen allemaal! Meer dan ik had verwacht.
Ik las deze opmerking met verbazing. Zoals ik de opdracht in eerste instantie begreep, moest je een afbeelding maken van een sedan en een station die nooit in die vorm op de markt zijn verschenen. Daarom koos ik voor de Up!. Een klassiek gevalletje begrijpend lezen voor beginners.

1. Pjotr - FSO Polonez
2. S J 1001 - Ford Scorpio
3. SVF - Suzuki Baleno

We zijn sowieso al met z'n drieën voor de cursus begrijpend lezen want ook ik dacht dat de sedan gebaseerd moest zijn op een niet bestaand model.

Zoals ik de opdracht in eerste instantie begreep, moest je een afbeelding maken van een sedan en een station die nooit in die vorm op de markt zijn verschenen. Daarom koos ik voor de Up!. Een klassiek gevalletje begrijpend lezen voor beginners.
Ik dacht dat het een sedan en stationwagon moesten zijn die ooit wél zijn geleverd, maar nu niet meer.

Oeps… en dan heb ik nog wel een opmerking gemaakt over het feit dat men niet goed had gelezen (dat de auto’s in een showroom moesten staan) :oops:, maar ondertussen heb ik het deel over ooit leverbaar zijn geweest ook niet goed gelezen :rolleyes:

Anyway aan het aantal inzendingen te zien is het wél een geslaagde wedstrijd en heeft iedereen weer veel plezier gehad bij het maken(y)

1. Roadracer
2. Zadelsnuiver
3. SVF

Laatst bewerkt:
Leuke opdracht, ik snapte er geen biet van ;)
Mocht ik wel een E30 M3 nemen (altijd 2 deurs toen) en daar dan een meer moderne sedan (is er nu, toen niet) en een station (idem) van maken of niet? Of moest het echt een model zijn dat nu niet meer bestaat zoals die Scorpio of Omega?
Toen ik zag dat iedereen de showroom onder het tapijt veegde heb ik dat ook maar gedaan.
Goed gelachen trouwens bij de inzendingen.

Leuke opdracht, ik snapte er geen biet van ;)
Mocht ik wel een E30 M3 nemen (altijd 2 deurs toen) en daar dan een meer moderne sedan (is er nu, toen niet) en een station (idem) van maken of niet? Of moest het echt een model zijn dat nu niet meer bestaat zoals die Scorpio of Omega?
Toen ik zag dat iedereen de showroom onder het tapijt veegde heb ik dat ook maar gedaan.
Goed gelachen trouwens bij de inzendingen.

Nou ja er is nog steeds een 3 sedan en touring. Dus in mijn gedachten past die niet in de opdracht. Maar goed, inmiddels zie ik ook dat ik duidelijker had moeten zijn of gewoon vrijer.

Vind de inzendingen wel erg leuk!

18 inzendingen deze week waaronder een aantal nieuwe gezichten, top! En Machiner, leuk dat je stemt, maar neem ook gerust deel in dit AI forum hoekje. Als je het topic doorgelezen hebt, het is een jolige boel en ieder doet gewoon lekker recalcitrant® zijn ding - 16 stemmers.

De uitslag :

WIEENGINEPNTN1STE2DE3DESTEMMEN
S J 1001-132158
ZadelsnuiverGemini101315
AlfistaGemini92114
929V6Gemini82103
2CV LoverGemini81214
Pink PantherChat GPT81135
RoadracerGemini72013
RONRGemini71203
SVFGemini71124
PjotrGemini41012
Only ElectricChat GPT40202
NisekoGemini31001
WatersportsChat GPT31001
Zonder BMWGemini20101
MarcusF1Gemini20101
TwixGemini10011
DENNISChat GPT00000
Harry CabrioGemini00000

Proficiat S J 1001 en veel succes met het organiseren van wedstrijd nummer 70!

Heyyy ik heb gewonnen! Mn eigen wedstrijd hahaha

Kom net uit bar en zit in de trein dus ik zal later vanavond een nieuwe maken! Even nadenken wat het wordt

Danken @Niseko voor het optelle
Graag gedaan - het is intussen redelijk geoptimaliseerd in XLS, ook voor de globale wedstrijdstats bij te houden. Ik vul de scores telkens aan en doublecheck ze vrijdag nog eens snel tijdens mijn lunchbreak.
Na mijn werk (ik werk thuis op vrijdag) zet ik de prompt klaar tegen 18h en dan is het hopen dat niemand nadien nog stemt, want is met de kinderen en hun hobbies altijd een drukke avond tot 21h.

Let’s go

Terug
Bovenaan