AI Fotowedstrijd #76: Brand Shift - Gullwing is de winnaar!

Zadelsnuiver

Kilometervreter

Welkom bij AI fotowedstrijd #76 Brand Shift.

"Moderne auto's zijn net witgoed!" Het is een term die je nog regelmatig vaak voorbij hoort komen. En natuurlijk zit er een kern van waarheid in; een paar elektromotoren, een groot scherm, 4 wielen en een flinke batterij en je beschrijft een groot deel van de huidige auto's op de weg. Maar hoe zou het nu zijn als bijvoorbeeld Philips écht een auto zou maken? Of wat als Apple met een iCar op de proppen zou komen? Of een flitsende coupe gemaakt door.. Samsung? Deze week gaan we auto's ontwerpen die gemaakt zouden (kunnen) worden door een bedrijf dat zich normaal gesproken (helemaal) niet met auto's bezig houdt.

De Samsung SSC-1 concept

De uitdaging deze week:
Gebruik je favoriete AI tool om een auto te ontwerpen die door een niet-automerk gemaakt is. Het mag een klassiek model zijn of iets goedje nieuw en modern. Een dure sportwagen of een rugzakje voor in de stad, zolang het maar duidelijk gemaakt is door een merk dat zich normaliter niet bezig houdt met auto's produceren.

De Messerschmitt KR200

Doelgroep:
De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale afbeeldingen / kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:

• De winnaar van de vorige keer bepaalt de opdracht en geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht.
  • Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host (bvb postimages.org). Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
  • Geef bij je inzending aan welke AI-tool je hebt gebruikt.
  • Een inzending mag zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
  • Na afloop (WOE 20h) maakt de wedstrijdleiding een OER, waarna er gestemd kan worden tot VRIJ 20h.
  • Het is de bedoeling dat het OER in ieder geval binnen redelijke tijd wordt geplaatst. Mocht de opdrachtbedenker niet precies weten hoe dit werkt, of mocht er sprake zijn van tijdgebrek, dan is het belangrijk dat dit op tijd wordt aangegeven. Er is immers altijd wel iemand bereid om het over te nemen.
  • Stemmen: de deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
  • Het is de bedoeling dat als je meedoet, je ook meestemt.
  • Het is wel toegestaan om te stemmen, ook al heb je geen inzending geplaatst.
  • Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. - Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
  • In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
  • De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 dit mag doen. Als de winnaar zich niet (op tijd) meldt, gaat de beurt naar de nummer 2.
  • Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
  • Winnaars die vervolgens de wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
  • De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels (rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

De Yamaha Sports Ride concept

Vorige wedstrijden:
001: Het refrein - Marleen
002: Starman - Zadelsnuiver
003: Auto van de toekomst - Gullwing
004: Auto voor een beroep - 2CV Lover
005: Het stripverhaal - Marleen
006: Een beetje gezelligheid - Gullwing
007: Even wat warmers - Rudyke
008: Er op uit - Niseko
009: Een persoonlijke kerstkaart van een autoliefhebber - 929V6
010: Het Nieuwe jaar inluiden - D.E.N.N.I.S.
011: De snelweg bij nacht - Rudyke
012: De garage - RONR
013: Je familieauto-herinnering - 929V6
014: De auto als oase van rust - RONR
015: Jouw automotive multitool - Zadelsnuiver
016: Mad Max - Marleen
016b: De banner (tussenopdracht) - D.E.N.N.I,S
017: Het vroege voorjaar! - Joost Boers
018. De auto voor een lange afstandsreis - Marleen
019. De auto als kunstwerk - 929V6
020. Het theorie-oefenboek - Gullwing
021. 90s AutoStyle Challenge - RonR
022. De advertentie - Niseko
023. Dé redders van Maserati! - Jay DoubleYou
024. Centro Stile di.. - Zadelsnuiver
025. 4+2 - RONR
026. Stel dat die het was geworden? - RONR
027. Nieuwe Paus, nieuwe ride - Zadelsnuiver
028. Iets aan de haak - 929V6
029. Op de sportieve toer - Jay DoubleYou
030. Het hulpverleningsvoertuig! - Geuzert
031. Ander tijdperk - JL86
032. Back to the Future - D.E.N.N.I.S.
033. Getekend... - Okmoi
034: Klimaatbestendig Voertuig van de Toekomst - StenilsoN
035: AI Fotowedstrijd #35: De nieuwe koets - Gullwing
036: AI Fotowedstrijd #36: Film & Serie Editie - 929V6
037: Beestachtige auto's - RONR
038: Het perfecte plaatje - Zadelsnuiver
039: Art Deco - Jay DoubleYou
040: Barnfind! - Pink Panther
041: Made in Russia - D.E.N.N.I.S.
042: „Het Refrein Revisited“ - 929V6
043: Om op te vreten! - Zadelsnuiver
044: Helemaal kaal- Pink Panther
045: Bomvol! - RONR
046: Auto's in strips - Zadelsnuiver
047: Help Jaguar uit de brand! - Zadelsnuiver
048: At the drive-in - Zadelsnuiver
049: De vrijetijdsauto - 2CV Lover
050: Frankenstein's Garage - 2CV Lover
051: De Godin - Pink Panther
052: Das Beste oder Nichts - zonder BMW met Skoda
053: Het Zwitsers zakmes - Gullwing
054: De Hobby camper - ex-aequo 2CV Lover en Niseko
055: De teletijdmachine, Urban Mobility in 2040 - Roadracer
056: Een auto met landstypische stijl, afgebeeld in het thuisland - 2CV Lover
057: Sinterklaas vs Santa Claus - D.E.N.N.I.S.
058: Lowriders and Special Paint - RonR
059: Speelgoedauto Revival - Roadracer
059b: Ontwerp een nieuwe banner - 2CV Lover
060: De aflevering van je nieuwe auto - Gullwint!
061: De Droomgarage – Waar staat jouw creatie gestald? - Gullwint!
062: De Mars Commute - RONR
063: Breaking news! - ex aequo Zadelsnuiver en Harry Cabrio
064: Wat als…? - Jay DoubleYou
065: Ouderwets wordt weer nieuwerwets - Alfista
066: De Trumpmobiel - Twix
067: De varianten - Alfista
068: The Love Machine - Jay W
069: Breng de sedans & stations terug - SJ 1001
070: De ultieme cabrio - 929V6
071: Spreekwoorden en gezegden - 929V6
072: De auto in de hoofdrol, maar uit een andere tijd - Twix
073: Bussie (of MPV) komt zo! - 929V6
074: In Paassferen - SVF
075: De compacte stadsauto - Zadelsnuiver

Inzenden kan tot woensdag 8 april 2026 om 20.00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 10 april 2026 om 20.00 uur

Laatst bewerkt:
Als je met een Louis Vuitton reist, dan moet die natuurlijk wel ook in een auto van hetzelfde merk vervoerd worden. Gemini heeft de kofferstructuur gewoon aangehouden op de carrosserie, die is dan ook van een leerachtig materiaal gemaakt met uiteraard de beeldlogo's van het merk erin gestanst. Ook het interieur ademt Louis Vuitton, veel luxer wordt het niet met veel hout, leer en gouden details. Voor mij is dit het toppunt van wansmaak, maar ik vond het te grappig om niet in te zenden.

Laatst bewerkt:
Ooh, dat is een leuke - dit iconische merk dat door het vorige management compleet ten gronde is gericht, probeert met een nieuwe ploeg nu een doorstart te maken met nieuwe producten.

Een veelkleurige en multifunctionele auto van kunststof op de foto bij het voormalige HQ in Orlando. Komt met levenslange garantie en heet de Earl T naar de founding Father van het bedrijf, Earl Tupper.

Laatst bewerkt:
In een parallel universum waar je wel op tijd op je werk bent met de NS.

IMG-8228.png

Nee joh, echt gaaf bedacht - en het is niet dat de motorfietsen divisie nu zo lekker draait in Milwaukee. Verouderend publiek, wel met geld, jouw roadster biedt kansen & komt als geroepen!

Ik vroeg Gemini om een auto door Levi's ontworpen, met een Ford motor...

Dat vond ik niets, dus de prompt aangepast.

LEVI’S® INTRODUCES THE HERITAGE 1873 LVC 'DENIM BUILT' OFF-ROAD VEHICLE, A RUGGED CELEBRATION OF AMERICAN CRAFTSMANSHIP

SAN FRANCISCO, CA
– Today, Levi’s®, the definitive name in global denim, is proud to unveil its most adventurous project yet: the Levi’s Heritage 1873 'LVC' Denim Built 4x4. This custom-engineered concept vehicle is a physical manifestation of the rugged durability and timeless style that has defined the Levi's brand since its founding in San Francisco in 1873.

The Heritage 1873, a bespoke transformation of a vintage-inspired compact 4x4, is not merely inspired by denim; it is crafted with the same attention to detail and texture that goes into a pair of 501® jeans. The exterior features a unique matte denim-blue textured finish, meticulously accented by visible orange double-stitching along the panel seams. Distinctive copper rivet details adorn the custom fender flares, side mirrors, and wheels, providing both structural integrity and iconic visual flair.

The front grille, designed with a rugged mesh, prominently displays the Levi's red batwing logo, with the text "EST. 1873 SAN FRANCISCO" subtly integrated below, honoring over 150 years of heritage. The side windows bear the "DENIM BUILT" tagline, while the front heavy-duty bumper features an integrated winch system and embossed "LEVI’S" branding.

Engineered for exploration, the 'LVC' is fully equipped for a coastal or backcountry expedition. It rides on BFGoodrich All-Terrain tires and features a customized roof rack. The rack includes denim-wrapped recovery tools, spare fuel cans, and canvas bedrolls, all securely integrated with custom LVC (Levi’s Vintage Clothing) leather patches. The interior mirrors this commitment, with denim seating surfaces and reinforced copper stitching.

The Levi's 'LVC' Denim Built 4x4 is a concept vehicle designed to showcase the limitless potential of the brand's aesthetic. Please visit the Levi's official website for more information on the project's development and future availability.

Laatst bewerkt:
IHOP is heel fijn inderdaad, staat ook niemand raar te kijken wanneer je met een jetlag om 8 uur sochtends een lekkere T-bone steak besteld. De koffie rijkelijk bijgevuld en altijd goede en vriendelijke service. De pannenkoeken zelf vond ik echter altijd wel heel droog, dat kannetje maple syrup dat je er dan bij krijgt was voor mij te klein :D

Och, wat een legendarische tent!

Toegegeven, ik ben er vaker geweest vóór ik hier woonde dan sinds 2022. :D
Ik lol er af en toe met m'n dochter. Het eten is okay, maar ook niet meer dan dat.

IHOP is heel fijn inderdaad, staat ook niemand raar te kijken wanneer je met een jetlag om 8 uur sochtends een lekkere T-bone steak besteld.
Jetlag? Daar doe je toch zeker niet aan?

@Grozz: erg leuk bedacht!
Ik zou wel de volgorde van de foto’s aanpassen, voor het OER op woensdag wordt de 1ste foto genomen als je er meerdere hebt geplaatst en dan is je inzending een hoop dozen ;)

Een typisch speelgoedmerk uit de jaren '70 (mijn tijd :giggle: ) was Tonka. Op de televisie kwam regelmatig een reclame voorbij waarin de illusie werd gewerkt dat de Tonka-auto's zó sterk waren, dat er een olifant(*) op kon staan.

Mijn idee: in deze onzekere tijden is het de hoogste tijd om een dergelijke onverwoestbare auto tot leven te wekken:

TONKA 4REAL

(Jammer: Gemini wilde de ietwat lomp uitgevallen miniatuurauto op de motorkap ook na flink aandringen niet kleiner maken)

(*) = Zie deze compilatie van vroegere tv-reclames - na ca. 2 minuten

Laatst bewerkt:
mercedes-eactros600-1-1280x720-1.jpg
Mercedes kwam met de e-Actros 600 op de markt, die al snel de bijnaam wasmachine kreeg.

Miele kon daarop niet nalaten om ook een serieuze auto te ontwerpen.
Natuurlijk komt de First Edition er alleen in het wit.
Ze zijn altijd elektrisch en van de allerhoogste kwaliteit. Met een interieur wat weer ouderwets vol met directe knoppen is uitgerust, zodat een ieder snel en probleemloos alle functies kan bedienen.

Miele Fahrmeister

E61C4F1C-FE1B-406E-A258-21E0F5F0BB0C.png

Na de First Edition komen er meer varianten, maar Miele blijft zich wel richten op de bovenzijde van de markt. Wetende dat men met productie in Duitsland nooit prijstechnisch kan wedijveren met Oost-Europa, laat staan Azië.

Men gaat ook benamingen vanuit het witgoed gebruiken in de varianten die leverbaar worden.

De 1e variant wordt een iets ruigere variant, de Fahrmeister WCS.
WCS staat bij wasmachines voor Water Control System.
Bij de Fahrmeister voor Wheel Control System, alle wielen worden individueel aangestuurd met Torque Vectoring. De electromotoren zitten in de wielnaven geīntegreerd, een direct drive systeem. Miele heeft met de ervaring in elektromotoren als 1e een motor ontwikkeld die zowel de schokken in de wielen kunnen weerstaan, zonder dat ze het onafgeveerde gewicht te veel verhogen.

F8F35884-4D98-4DEE-9CD6-2C4C44D3464F.png

De WCS is ook leverbaar met luxe interieurs, een combinatie van leer en alcantara. Miele deed hiervoor inspiratie op bij Audi (TT Baseball) en Alpina interieurs. Het leer wordt in de UK gemaakt, waar men nog veel know-how heeft over de productie van deze exclusieve materialen, maar er ook producenten zijn die rechtenvrij kunnen leveren.

DCD28909-5354-49F8-B3F4-E0C558979BE0.png

Laatst bewerkt:
Met dank aan ChatGPT:

“Designed to disappear into your life.”
Van_Moof_elektrisch_crossover_concept_in_stad.png

VanMoof Urban S — Redefining Urban Driving

Wat als een merk dat mobiliteit opnieuw heeft uitgevonden op twee wielen, hetzelfde zou doen op vier?

De VanMoof Urban S is het antwoord.
Geen traditionele auto, maar een logisch vervolg op hoe we ons door de stad bewegen.

Gebouwd rond rustige, doordachte lijnen en volledig gevormd door VanMoof’s designfilosofie: minimalistisch, intuïtief en onmiskenbaar modern..

Het exterieur is teruggebracht tot pure vorm. Geen grille. Geen visuele ruis. Alleen een strak volume met een subtiele lichtsignatuur die direct herkenbaar is — zelfs in het donker.

Binnenin gaat die filosofie verder.
Het interieur is stil, schoon en bijna architectonisch.
Een dashboard dat verdwijnt totdat je het nodig hebt.
Een interface die je niet leert — maar begrijpt.

Zoals bij elke VanMoof draait alles om gebruiksgemak:
  • Automatisch ontgrendelen zodra je nadert
  • Volledige controle via je smartphone
  • Een subtiele “boost” wanneer je hem nodig hebt
De Urban S is niet gebouwd om indruk te maken op de snelweg.
Hij is gebouwd voor de stad. Voor flow. Voor eenvoud.

Voor mensen die vaak fietsen —
maar vandaag net iets verder willen.

Minimalistisch_interieur_van_een_elektrische_auto.png

Mijn Tonka (ik had er slechts één) was een blauwe stationcar, ondefinieerbaar qua merk en model, in mijn herinnering in een schaal van 1:50(??) of zo. Ik heb er zelden mee gespeeld, juist omdat hij niet 'echt' leek en net te groot of te klein was vergeleken bij mijn andere autootjes waar ik mee speelde. Hij zal ongetwijfeld nog ergens op zolder liggen...

De EV der EVs. 100kwh batterij maar door de Duracell technologie kan je hier wel 1000km mee rijden. Hoeveel batterij er nog over is? Simpel even drukken op de achterkant en je ziet het!
Zitter er AA of AAA batterijen in? En hoeveel?

@D E N N I S, ik snap je maar ik denk dat dat bij meer inzendingen wat twijfelachtig is en hij heeft trouwens (nog) geen kenteken. Voor gebruik op eigen terrein of op een circuit is dat volgens mij ook niet perse noodzakelijk...

Ik twijfel nog of ik hem zo laat want ik kan me indenken dat Grozz bezwaar maakt en het zou kunnen opvatten als meeliften (mooie woordspeling) op zijn inzending wat ik begrijpelijk zou vinden. Zo niet dan laat ik het zo

@D E N N I S, ik snap je maar ik denk dat dat bij meer inzendingen wat twijfelachtig is en hij heeft trouwens (nog) geen kenteken. Voor gebruik op eigen terrein of op een circuit is dat volgens mij ook niet perse noodzakelijk...

Ik twijfel nog of ik hem zo laat want ik kan me indenken dat Grozz bezwaar maakt en het zou kunnen opvatten als meeliften (mooie woordspeling) op zijn inzending wat ik begrijpelijk zou vinden. Zo niet dan laat ik het zo
Ehm … bezwaar maken ? Nee hoor, ik vind het juist wel grappig dat de ene inzending de andere inspireert , laat maar komen. De kopers van het bouwpakket zijn je dankbaar

Na een lange ontwikkeling is het van de grote tech-reuzen niet Apple, niet Google maar Microsoft die tijdens de komende CES elektronicabeurs een auto daadwerkelijk op de markt brengt, de E-Verse. En direct in drie varianten: een praktische hatchback, een cabrio en een sportieve driedeurs coupé.

20260408-Microsoft-e-verse.png

Bonus: een beeld van het dashboard
20260408-dashboard-en-interieur.png

Beelden: Copilot (hoe kan het ook anders).

En zodra je op bestemming aangekomen bent krijgt de auto updates die geïnstalleerd moeten worden. Moet je 5 minuten wachten voordat je uitstapt.

En na 2,5 jaar bezit krijg je te horen dat Windscreen 2 (Zo zou ik Windows voor auto's noemen) niet te installeren valt met je oude CPU; dus mag je een nieuwe auto kopen.

Terug
Bovenaan