AI Fotowedstrijd #94 - Onbekend segment - SVF heeft gewonnen!

Leuk gebruik van de ISPOILER!
Niet eens bewust. Weet eigenlijk nog niet zo goed hoe het werkt. :p

Ik ontdekte nu wel een aantal dingen die weer ongevraagd zijn aangepast, dat stoort mij :ROFLMAO: , dus ik ga er morgen nog een keer voor zitten.

Laatst bewerkt:
nog even en stellantis is grotendeels chinees. een mpv heeft alfa romeo nooit gehad dus met wat hulp van leapmotor weten ze wel een mooie elektrische mpv op de markt te brengen. De Alfa Romeo Famiglia.

hTisGmL.jpeg
lardVSQ.jpeg

Laatst bewerkt:
@PiPa : John van dat bekend autobedrijf uit Uden wil graag die zogezegd 18" maar in realiteit giga 23" wielen van je Audi GRATIS inruilen voor een setje 18" - nieuwe banden daarvan mag je zelf kiezen :giggle:

Niet eens bewust. Weet eigenlijk nog niet zo goed hoe het werkt. :p

Ik ontdekte nu wel een aantal dingen die weer ongevraagd zijn aangepast, dat stoort mij :ROFLMAO: , dus ik ga er morgen nog een keer voor zitten.
Dat alvast kunnen fixen, de fout zat in Gemini, nu nog wachten tot morgen op ChatGPT voor de nabewerking. Heb mijn kansen verbruikt voor vandaag. :ROFLMAO:

Jullie hebben vast gelezen dat de president van Frankrijk weer een nieuwe auto heeft gekregen, een DS. Dat is een op en top Franse Auto. Ondertussen rijdt onze Koning Willem Alexander - toch ook een echte autoliefhebber - al jaren rond in een verlengde Audi A8.
Duits, dat kan toch niet? Hij wil een auto van Hollandsch Fabrikaat! Eentje die er niet zo knullig uitziet als die DS, en waarbij zelfs The Beast van die andere president compleet verbleekt.
Maar ja, welke fabrikant kies je dan om een unieke limousine voor je te bouwen?

Zie hier het nieuwe vervoer van onze Koning, de Spyker R(oyal) 27 Amsterdam-to-The Hague, voorzien van alle gemakken die een modern koninklijk gezin nodig heeft. Met dank aan Chat.

afbeelding-2026-08-09-152705744.png

afbeelding-2026-08-10-222527815.png

afbeelding-2026-08-10-230846647.png

Laatst bewerkt:
Het is 2010. Na een turbulente tijd wil Saab groeien. Eén van de opties is een model onder de 9-3. In het geheim wordt met Ford onderhandeld om het platform van de Fiesta te mogen gebruiken. Op deze basis wordt een kleine Saab (werknaam 9-0) ontworpen. Het heeft allemaal niet zo mogen zijn, maar uit door Gemini gevonden beelden (zie hieronder) blijkt dat Saab heel ver was met het ontwerp.

xNcA9iP.png

De Alfa Romeo Trebbia Ultra: Waarom?
Gemini-Generated-Image-pv8tkrpv8tkrpv8t.png

Ik heb de opdracht vrij letterlijk genomen, oftewel: er bestaat nog helemaal geen convertible-SUV-met-pickup-bed. Het is nogal wiedes dat dit segment nog niet werd aangeboord, het marketingteam van Alfa Romeo kwam daarom ook met de pakkende slogan: per ché?

Ik heb hier overigens echt veel te lang mee zitten klooien. Als je echt een stuk buiten de algoritmen (i.e., bekende ontwerpen) gaat dan is AI - niet verrassend - niet ideaal.
(Gemaakt met Gemini en ChatGPT, trouwens.)

Het is heel lastig voor Toyota (Lexus uitgezonderd) een segment te vinden waar zij zich niet in bevinden of dat zij al 50 jaar hebben verlaten. Sinds 2011 zitten ze ook al in het kei-segment en ik dacht nog even aan de Personal Luxury Car, maar die hebben ze nu ook weer betreden dankzij de Century Coupé.

Nu heb ik nog wel een segment gevonden waar ik (nog) geen bewijs van heb dat Toyota daar in zit of recent in heeft gezeten: het Quadicycle segment, oftewel de Toplino's, Ami's, Twizzy's. Dus bij deze, de Q-Aygo:
AP1GczNtyavgU2giKE7TQrHA8wMuvf9HB3xzFBvgfhGLxFPXqu4Jvj0uTonZDLEGnlzX5h3um_iSo6HYZGHHHo7Tg-MgMO3Yn8pr-5yf9Y915MQmqNBVOmj2aiTM6xwYsa3gyKyxg8rVafoDhceileGl25rWDg=w1462-h1076-s-no

Aangedreven door een 150 cc 2-cilinder benzinemotor met een elektromotor (ruitenwissermotor van de Camry) om het een hybride te maken. Gezamelijk produceren ze 15kW (20 pk) en heeft hij een (gelimiteerde) maximum snelheid van 90 km/h,

Alfista en JL86; tenzij de meme met die rapper van zondag JL86 zijn inzending is, maar de link met het thema van deze week ontgaat mij vooralsnog...
<edit> en Roadracer uiteraard - precies ook wat nieuwe namen die deelnemen, altijd leuk!!

Mijn inzending (@Niseko - ik had bij mijn weten nog geen inzending gedaan...) Sinds de SM heeft Citroën geen coupé (meer) gehad en een sportieve/stijlvolle cabriolet anders dan de 2CV-varianten, Méhari, C3 Pluriel en DS3 Cabrio was er ook niet - als je die echt cabrio kunt noemen in de geest van de cabrio. Dat gat wordt nu gevuld en het duo - de C Coupé en C Décapotable worden als bijzondere vierdeursuitvoeringen gepresenteerd. Gezien de markt voor elektrische wordt van de cabriolet het meest verwacht en de vierdeurscoupé moet ervoor zorgen dat het segment van de sedan-coupé blijft leven. Deze keuze moet Citroën ook het eigen gezicht geven met verrassende concepten waar het merk groot mee is geworden. Ook vonden de ontwerpers van studio Copilot dat het logo in de ovaal toch niet goed bij deze auto's paste waardoor is gekozen voor een nieuwe variant van de double chévron op de voorzijde.

20260812-Citroen-cabrio-coupe.png

Citroën had de vraag ook bij ontwerpstudio Gemini weggelegd maar deze ontwerpen werden als 'te conventioneel' aan de kant geschoven
20260812-Citroen-sportautos-Gemini.jpg

1. Roy, oprecht een mooie bus en lijkt me inderdaad wel een markt voor te vinden.
2. Alfista, gewoon een schitterend ontwerp, zou goed bij het merk passen.
3. Roadracer, hoog tijd dat Citroën weer eens een mooie statige auto maakt.

Oow ja, vergeten vermelden in mijn scorepost - sorry Harry Cabrio, maar ik kan vrijdagavond niet tellen...

Kleine update: De afgelopen dagen heb ik het heel druk gehad op mijn werk en had ik niet veel tijd voor de 'verplichting' die ik mezelf had op gelegd. Inmiddels heb ik opdrachten 1 t/m 35 en 88 t/m 92 ingevuld. Deze opdrachten hebben bij elkaar 2892 punten onder elkaar verdeeld. Het is nog steeds de bedoeling dat ik omstreeks opdracht 100 klaar ben.
tussenstand.jpg

Ik ben zelf ook aan een projectje bezig, maar dat gaat een stapje verder. Eerst even kijken hoe ik het beste websites kan scrapen...

Terug
Bovenaan