AI in auto advertenties gespot

MX6

Kilometervreter
Het valt mij op dat je steeds vaker foto's en teksten in advertenties ziet die duidelijk met AI zijn bewerkt of gemaakt.
Prima als je de weerspiegeling van de fotograaf op die manier wilt verwijderen van een foto, maar niet als je de zaken mooier voorstelt dan ze in werkelijkheid zijn.

De bekende verkoopsites maken zelf ook gebruik van AI, die teksten genereren op basis van de foto's die worden geplaatst, om de verkoper het werk uit handen te nemen.
Maar de verkopers laten de foto's ook al vaak door AI aanpassen of volledig genereren, zodat je moet afwachten wat je in werkelijkheid aantreft.

In dit topic kun je advertenties plaatsen van advertenties, die door AI zijn bewerkt.

Ik trap zelf al af met deze Corvette, waarbij de verhoudingen zijn aangepast door AI, wat vooral aan de achterkant goed is te zien.
Ook de kilometerteller geeft wel hele rare getallen weer op de schaal

Chevrolet Corvette Z06 LS7 – 505pk – Manual
1b02e083-550f-4915-bca1-ab77caabce6c

670e7a9c-3911-40c4-931e-6b6af4ea8670

Zou de tekst ook AI zijn?

"De wagen is gespoten in de exclusieve kleur Lamborghini Balloon White, wat hem een unieke uitstraling geeft."

Volgens mij was het origineel: "Hij heeft schade, maar ik had nog een blikje verf van een ander klusje staan" :rolleyes:

Het tweede van de vier achterlichten heeft een witte binnenkant op de foto van schuinachter, de spiegelsteunen zijn wit en later zwart. De gril is rechthoekig onder het nummerbord op de andere foto's zitten er onderaan zwarte uitlopers naar opzij. Achter het voorwiel zitten op sommige foto's een 'embleem plus knipperlicht' (beter gezegd: vage pukkels) en op andere foto's slechts 1 pukkel.

De kleine wijzers van de cockpit slaan ook nergens op 0...40...1, corvette gebruikt 0....1/2....1 en de accu loopt in het echt tot 18V en niet 51. Op de eerste foto is er een 'inset' van de cockpit en daar zien de kleine wijzers er ineens uit als 'karrewieltjes'. De kap van het motorblok ziet er ook anders uit.

Ik denk dat dit scam is. Waarschijnlijk worden gepikte foto's tegenwoordig herkend door advertentiesites dus zal de scammer zijn toevlucht nemen naar gegenereerde foto's zodat kleur, bouwjaar en uitvoering uniek en aantrekkelijk is.

Die collage aan het begin is al helemaal hilarisch
55205467273_55c53594fa_b.jpg

Zie je wel vaker met AI dat de hoofdafbeelding dan nog wel enigszins klopt maar dat de rekencapaciteit voor de kleinere afbeeldingen tekort schiet.
Vooral de afbeelding van de achterkant is hilarisch. Dak lijkt achterstevoren gegenereerd en niet gecentreerd op de koets. Achterlichten kloppen niet meer met de rest en de meest linker is zwaar vervormd, kenteken klopt niet met hoofdafbeelding.
Het instrumentarium is niet alleen niet kloppend, voor de kleinere meters zijn gewoon random cirkeltjes met streepjes ingevuld. En dat interieurshot aan de rechterkant, ach, dat is gewoon een willekeurige verzameling pixels.

En dan die tekst eronder, willekeurige collectie aan dik en dun gedrukt, vier vinkjes voor 3 items en allen verschillend in grootte en kleur

Terug
Bovenaan