Alfa Romeo C-SUV

Alfista

Kilometervreter
Teaser van de nieuwe C-SUV, opvolger van de Tonale.

be9d3728a2c6ee56a3c9a3ebfa487b91cead82f8.jpeg

Emanuele Cappellanno , hoofd van de Europese activiteiten van Stellantis, greep de gelegenheid van de Automotive Roundtable, bijeengeroepen in het Mimit door minister van Economische Zaken Adolfo Urso, aan om een eerste, gedeeltelijke afbeelding te onthullen van Alfa Romeo's volgende SUV in het C-segment .

"Tegen het einde van 2027 kan Melfi ook rekenen op een nieuw Alfa Romeo-model, waarbij we de lokale toeleveringsketen steeds meer zullen betrekken. In dat kader wil ik u graag een voorproefje van deze nieuwe auto laten zien ," aldus de directeur. "Ik weet dat het maar een klein detail is, maar meer kan ik op dit moment niet delen. Het Alfa Romeo-designteam werkt aan de laatste details, maar zoals u ziet, is hij al klaar .

Bron: quattroruote.it

Als die klaar is, hoef je niet aan de laatste details te werken. Maar we gaan het meemaken waar ze over anderhalf jaar staan.

Alfa kennende komt hij in 2030 op de markt en wordt hij in 2029 afgeschoten en komt hij niet.
je bent vergeten dat eerst een over ander baasje zich er nog mee gaat bemoeien, nee dat dashboard kan niet, weer een jaar langer ontwikkelen, dan komt er nog een ander baasje die vindt de grille niet mooi. En dan is het 2033, en blijkt de markt voor coupe suv volledig opgedroogd en beslist de dan nieuwe stellantis CEO om het hele project te schrappen om te kijken of AR toch niet aan de chinezen kan worden verkocht

Ik zat eens ff naar de prijzen van een "goede" Alfa te kijken. De Giulia. Nou, die krengen zijn ook 2e hands nog aardig aan de prijs. Blijkbaar markt voor.

Ik heb nog wat zitten rommelen met AI en deze teaserfoto en wat aanvullende informatie en daaruit komen leuke plaatjes. Geloof niet dat ik die hier makkelijk kan delen (zit nauwelijks op social media). Maar probeer eventueel zelf maar.

Tja, wie zit er met spanning op de zoveelste C-segment SUV te wachten, wat brengt het nog bij? Er worden meer dan dubbel zoveel Porsches en Land/Range Rovers verkocht in Nederland dan Alfa's om maar te zeggen. Lekker exclusief, dat wel, maar of je dat op deze manier wil zijn is weer een ander verhaal.

Wordt toch weer een rebadge van een Opel, Citroën, Fiat, Lancia, DS, Abarth, Dodge en noem het allemaal maar.

Een echte RAM-Alfa met V8... Waarom niet he.

Trouwens, er is vorige eeuw ooit een Alfa-Jeep gebouwd geweest:

AR_1900M_Matta15_Massimo_Galli.jpg

Laatst bewerkt:
Deze nieuwe Alfa kan wel wat worden, maar dan moeten design en rij eigenschappen echt kloppen. Qua techniek en prestaties valt er tegenwoordig nog weinig onderscheidend vermogen te halen, dus daar zullen het niet (meer) van moeten hebben.

Met een gemiddelde Stellantis SUV met wat leuke designdetails en middle of the road rij-eigenschappen ga je niet weg komen bij een Alfa, dan heeft het merk geen meerwaarde meer. Design en rij-eigenschappen hebben de 156 ook succesvol gemaakt, dus misschien dat ze die eens in het achterhoofd moeten houden bij het ontwikkelen van deze auto.

Terug
Bovenaan