Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Wegverkenner
Het is in ieder geval weer een auto die de tongen losmaakt en is wat dat betreft weer een echte Alfa Romeo!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BENZine zei:Zo zie je maar, wat voor de één een concessie is hoeft dat voor een ander niet te zijn. Het is mooi dat er weer mensen zijn die voor een Alfa Romeo kiezen in plaats van een BMW, Audi of Mercedes, want het is lang geleden dat deze merken in één adem genoemd werden. Ik hoop dan ook dat Alfa snel met meer nieuwe modellen komt, een groter model met RWD dat het kan opnemen tegen de 5, A6 en E zou fantastisch zijn![]()
Hybride Alfa Romeo Giulia in aantocht van 350 pk
Alfa Romeo mag niet klagen over het verloop van de eerste verkoopresultaten in de VS en werkt aan een verdere uitbreiding van het gamma. Zo is volgens uitgelekte lijstjes van lokale dealers daar een 350 pk versie van de Giulia in aantocht, die zich tussen de Quadrifoglio en de 280 pk sterke TI (bij ons Veloce) in zal plaatsen. Alfa Romeo is in de VS een niche merk in het hogere segment en dus zet men vooral in op rijk uitgeruste versies met krachtige motoren. De 350 pk is volgens insiders die met het lijstje (afbeelding onder) naar buiten kwamen een 2.0 turbo die gekoppeld is aan FCA’s nieuwe 48v ‘Mild Hybrid’ systeem.
Men verwacht de komst van deze hybride ergens halverwege 2018 tijdens de introductie van een MY2019 versie, oftewel een update voor de Giulia (en Stelvio). Beide mogen we trouwens ook op ons continent verwachten, al zijn daar nog geen concrete aanwijzingen voor.
P. Klieder zei:@ D2; wat je stelt klopt. Ik heb met beide auto's gereden. De Alfa stuurt scherper en voelt ook lichter. Dus als echt rij-ijzer wellicht beter. Maar ik kan mij voorstellen dat het scherpe sturen je in daily modus gaat irriteren (vrij veel corrigeren op de snelweg).
RobEU zei:Ik denk dat hetzelfde geldt voor de RWD van veel BMW's. Maar haal dat eruit en de 'echte' fans staan op hun achterste poten.
Volgens mij verwar je nu rijgedrag en rijcapaciteiten (als je het zo mag noemen) met elkaar. Misschien heeft de Giulia op de limiet gereden wel een betere wegligging dan de 3, misschien ook wel niet. Maar volgens mij is dat niet wat P Klieder bedoelt. Het rijgedrag van een auto is mijns inziens bij normale snelheden ook al prima te beoordelen. Je merkt in je roadster toch ook niet pas op de limiet dat die scherper, wendbaarder en lichtvoetiger is dan je 3-serie?Niseko zei:P. Klieder zei:@ D2; wat je stelt klopt. Ik heb met beide auto's gereden. De Alfa stuurt scherper en voelt ook lichter. Dus als echt rij-ijzer wellicht beter. Maar ik kan mij voorstellen dat het scherpe sturen je in daily modus gaat irriteren (vrij veel corrigeren op de snelweg).
Ik geloof je graag, ik kan enkel vergelijken tussen >100K km met een 159SW en >115K km met de huidige 3 Touring.
Ik rij ontzettend graag met de BMW, doe er 30.000 km per jaar mee en vind het een enorm fijn rijdende auto. Tot ik mijn roadster uit de garage haal. Die stuurt pas scherp, die is pas wendbaar, lichtvoetig etc.
Het punt dat ik wil maken : de aan de Giulia toegeschreven betere rij eigenschappen tov 3 serie zullen door 95% van de eigenaars niet eens gevoeld worden, laat staan dat er al 1% (of 2-3%) zal zijn die het eruit zal kunnen halen. En of dit laatste verantwoord is op de openbare weg... Niet iedereen heet Chris Harris![]()
Buff zei:Het is een leaseauto , 19" is echt een hele boel geld extra ....(vooral met de kilometrage waarmee ik hem ga leasen) Ben bang dat ik toch enigzins rationeel moet blijven.
Ik vind 19" inch ook veel mooier en velgkeuze is beter maar ja vind ik kwa kosten eigenlijk niet te verantwoorden.
EdeG83 zei:Volgens mij gaat het om deze velg:
https://photos.app.goo.gl/wiCWQHcFWEGUDCIl1
Heel anders dan de 19" versie.
Te zien in de configurator van alfaromeo usa.
DagDromer zei:@dca12 - lichtmetaal in 16'' is standaard op de Guilia. Geen wieldoppen. Wellicht heb je de indruk dat het standaard wiel voor de Advanced Technology versies (de velg heet ook toepassend 'Eco') een wieldop is.
EdeG83 zei:Trouwens dikke complimenten voor alle veiligheidssystemen op de Giulia. Bij gladheid ontzettend stabiel, koersvast en bij een kleine slip corrigeert de auto snel en effectief.
P. Klieder zei:EdeG83 zei:Trouwens dikke complimenten voor alle veiligheidssystemen op de Giulia. Bij gladheid ontzettend stabiel, koersvast en bij een kleine slip corrigeert de auto snel en effectief.
Dat is bij mijn 3-serie precies zo. Al heb ik gisteren de systemen even helemaal uit uitgezet. Wat mooie glijpartijen gemaakt (op groot, leeg terrein hoor).
P. Klieder zei:Aan de andere kant, buiten dit sneeuw gebeuren heb ik niet echt de behoefte om met rokende banden bochtjes te ronden.
Niseko zei:gisteren wel handig om de bmw uit de garage te krijgen hoor dat TC uit kan (opgehoopte sneeuw door het vrijmaken van het fietspad voor de garage), anders knijpt de elektronica alles dicht en sta je stil.