Alpine A290 - configuratie

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Na de Renault 5 E-TECH en de Nissan Micra leek het me ook leuk om eens te kijken hoe ik de Alpine A290 zou configureren, mede naar aanleiding van het bericht op de FP.

En natuurlijk keek ik naar de mogelijkheden voor de besproken uitvoering, de GT Executive. Volgens mij zou die me al een heel eind tevreden kunnen stellen, net als een van de reageerders onder dat artikel. Jammer van het wit, maar in dit geval zou ik heel krenterig ook de 900 euro voor de blauwe lak in mijn zak houden (en dat lekker besteden aan een leuke trip naar Frankrijk bijvoorbeeld). Daarmee ben ik dan voor 36.600 euro klaar.

20260701-Alpine-a290-GT-Executive.jpg

Maar goed, wat als ik wél wat dieper in de uitvoeringen en opties ga duiken? Waar kom ik dan op uit? Tja, dan wordt het toch een GTS... eigenlijk doordat je pas bij die uitvoering de écht leuke dingen zonder meerprijs krijgt. En ik geef 'm dan ook nog een kleurtje blauw en een Frans vlaggetje op de C-stijl als meest in het zicht springende zaken. De prijs wordt daarmee 47.250 euro. Omdat het kan.

20260701-Alpine-a290-GTS.jpg

Maar als je 't mij vraagt gaat dan op het laaste moment toch de handtekening onder de offerte voor de GT-Executive, met één aanpassing: kleur blauw. Dus 37.500 euro uit mijn hoofd.

• Leuk
Waarderingen: ak2
Ik vind nog steeds dat er weinig keuze in kleuren en personalisatie is voor zo'n relatief dure auto. En er mist een echt topmodel. Een "R" versie op basis van de A290 Rallye zou de hele range denk ik begerenswaardiger maken.

Privé zou ik op dit moment zeker ook de GT Executive aankruisen, in het blauw.

Zou gewoon de GT executive bestellen in het wit.

Ik vind blauw ook leuk, maar die zie je al zoveel.

Terug
Bovenaan