Alpine A390 - configuratie

Coupe life

Asfaltkampioen
Alhoewel de prijs van de Alpine A390 stevig is, hoop ik stiekum deze auto als volgende auto van mijn baas te gaan rijden. Om de prijs zo veel mogelijk te drukken, heb ik slechts twee opties aangekruist en een metallic kleur gekozen. De 22kW AC boordlader omdat de laadpalen op het werk 22 kW leveren en dat voor mij echt een meerwaarde heeft (lees een must is) a € 1.200,- en het Franse vlaggetje op de c-stijl. Ik heb dat ook op mijn A110 en "het hoort" daar gewoon. Kost € 100,-. Dan de kleur, even getwijfeld om gewoon de standaard witte te kiezen, eventueel met een zwart dak. Zo een staat er in Arnhem en dat staat eigenlijk best goed. Maar een zwart dak kost € 1.500,- en een metallic kleur € 1.600,-. Dus dan toch maar voor Bleu Alpine Vision gekozen, dan komt er wat meer kleur op straat, vind ik ook belangrijk.

Alpine A390 configuratie

Image

Image

Onderstaande combinatie is € 100,- goedkoper. Wat vinden jullie? Overigens doet de configurator geen recht aan de auto en de kleuren, in de showroom vond ik onderstaande combinatie echt veel beter smoelen dan hier op dit plaatje.
Image

Laatst bewerkt:
1200 euro extra voor 22kw vind ik wel fors. Doorgaans als je een dagje kantoor hebt is die met 11Kw toch ook gewoon vol? Die blauwe kleur is gewoon heel erg goed, zou voor mij ook een must zijn. verder is zo'n alpine al lekker goed aangekleed, zou er ook niet al te veel meer mee willen, al is 500 euro voor de alpine telemetrie ook wel geinig. Wel jammer dat ze bij vrijwel elk autoblad ze een beetje gematigd enthousiast zijn in tegenstelling tot andere alpine modellen

Mijn Alpine A390 GTS, ik ga nog proberen foto’s toe te voegen maar lekker werkt dat niet. Ik kom op 83.800€ voor een riant uitgeruste versie met wat gekkigheid zoals matte lak.
Prijzen NL/BE zijn vrij gelijklopend.

Ik heb er ook eens mee gespeeld. Ik ben voor de GT gegaan, blauw met blauwe details. De wielen heb ik geslepen gehouden, helemaal zwart vond ik wat too much. Prijskaartje wordt 69.750 euro.

20260623-Alpine-A390-blauw.jpg

@Niseko - ik heb voor het plaatje uiteindelijk een schermprint gemaakt. Bij andere merken (ook Renault) gaat dat eenvoudiger, daar kun je een afbeelding wel gemakkelijk opslaan.

Terug
Bovenaan