Alpine Grey of Obsidiaan Zwart?

Welke kleur voor 2024 Mercedes GLE 53 AMG coupe hybride

• Obsidiaanzwart

Stemmen: 1 7.1%
  • Alpine grijs.

Stemmen: 13 92.9%

• Totaal aantal stemmers
    14

GMC USA

Startmotor
Alpine Grey:
6540daaa782d0_o_original.jpg
Zelf heb ik al heb ik al voor 99% zeker van mijn zaak, maar ben benieuwt hoe hier erover gedacht wordt.

Tja, het boek "50 tinten grijs" gaat over een Nederlands parkeerterrein... In een land vol kuddedieren zijn er maar weinigen die autonoom keuzes durven te maken. "Ik vind het niet mooi" is in ons saaie landje voor meer dan 50% ingekleurd door wat mensen om zich heen zien en doordat ze niet uit de toon durven te vallen. Ach, des te leuker voor diegenen die daar wel van af willen wijken.

Kleuradvies is enorm persoonlijk en eigen smaak. Mijn mening, omdat er om wordt gevraagd ;)
- grondlakgrijs laat de auto er uit zien alsof hij niet af is,
- zwart laat de auto er fout, kamp, proleterig uit zien.
Maar ja, dit is ook niets anders dan ingekleurd door mijn subjectieve ogen. En is getypt door iemand met een felblauwe auto, met een oranje auto, met schoenen / broekriemen / horlogebandjes in alle kleuren van de regenboog :p

PS: Een ingetogen kleur kiezen om minder op te vallen met zo'n auto is zinloos, dit bakbeest valt sowieso op. Toen ik mijn B samenstelde, heb ik er verder over nagedacht. Met een duistere kleur roep je eerder negatieve emoties op dan met een vrolijke kleur die meer liefhebberij uitstraalt. Opvallen doe je toch, dus dan maar goed en met een volledig eigenwijze kleurkeuze - dat is oranje geworden dus.

Was snel eens in de Mercedes BEL configurator gaan kijken, een GLE heeft voor zo een dure auto wel erg weinig kleurkeuzes te bieden: 8 met name, waarvan 3x zilver/grijs, 1x wit, 1x zwart en 1x extreem donkergroen (weliswaar allen met poepchique namen). En daarnaast het hier al gepostte rood en blauw.

Dat Alpingegrijs is overigens een optie van > 3.500€ :oops:

Zwart op een GLE zou ik sowieso niet doen. Zeker niet met zwarte wielen. Dat mensen saaie kleuren kiezen, voila, maar zwart op zwart is toch wel de meest foute wat je kunt kiezen. Als ondernemer lijkt me het ook niet representatief.

Zwart op een GLE zou ik sowieso niet doen. Zeker niet met zwarte wielen. Dat mensen saaie kleuren kiezen, voila, maar zwart op zwart is toch wel de meest foute wat je kunt kiezen. Als ondernemer lijkt me het ook niet representatief.

Ligt er aan waar je ondernemer in bent toch ;)

Als ik dan toch moest kiezen tussen zwart of grondverf, dan zwart. Ja je krijgt er een beetje een voetballers auto van, dat wel.

Die donkere groen is overigens ook best fraai! Maar dan wel met behoud van chrome / alu om er niet een grote donkere vlek van te maken, zo dus:
2879517_3.jpg

Maar de blauwe vind ik persoonlijk de mooiste kleur, maar zoals gezegd, het is persoonlijk

Obsidiaanzwart (metallic) is de enige 'kleur' zonder meerprijs, voor de uni Alpine Grey grondverflak moet je wel bijbetalen. Smaragdgroen (erg mooi wel) en Sodalietblauw zijn gekoppeld aan andere accessoires of uitrusting. Mijn voorkeur zou eigenlijk hyacintrood zijn (wellicht fout maar een mooie kleur).
53628936626_5717bb67cd_c.jpg

Hierboven zie je trouwens alle kleuren voor de GLE.

Goede foto AsconaGT, ik ging af op de configurator en daar leek het eerder zwart met een groene tint (zie screenshot van Joost) dan de mooie kleur die jij postte. Dat zou dan mijn keuze zijn, helaas winkel ik een aantal klasses lager :).

Succes met het samenstellen van je GLE GMC USA, zal vast wat avondjes toevoegen / schrappen / veranderen kosten gezien de vele mogelijkheden!

Wat is er fout aan?
Leuk als ze meekomt uit de sportschool, maar op de familie bbq schaam je je ervoor.

Grijs trouwens.

Zwarte SUV is geen porem, op zwarte wielen helemaal. Doe dan ook alle kleding zwart, bomberjack aan en elastiek over je neus.

Onee die gasten gaan ook niet voor zwart..

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd of GMC USA ons nog laat weten welke kleur hij gaat bestellen. Gaat hij ons wagenpark wat opvrolijken of toch voor de grauwe middelmoot ? Hij zou de auto ook kunnen laten wrappen in een mooie kleur dan is de lak ook nog extra beschermd.

, maar op de familie bbq schaam je je ervoor.

lekker belangrijk toch wat anderen er van vinden? Die G klasse uit je avatar vind ook bijna niemand mooi naast wat Russische gangsters (en ik ;))

Persoonlijk zou ik een blauwe nemen met rood leder interieur :cool:

Wow, dat donkergroen met gedistingeerd chroom en aluminium :love: :love: :love: Een SUV is immers sowieso al een auto uitsluitend voor mensen die meer náást het asfalt dan er op rijden, dus dan past Staatsbosbeheer-huisstijl er perfect op. Hoewel het voor veruit de meeste berijders enkel bij interessant-denken of naïef-dagdromen over de capaciteiten van hun koets blijft al filekruipend op het asfalt...

Ik zag gisteren een X5 in dezelfde soort kleur rijden, kan hem alleen niet terugvinden in de configurator. Het stond hem niet verkeerd, liever blauw of rood maar beter dan zwart.

Plannen zijn gewijzigd de Mercedes is gewijzigd in een Porsche Cayenne Coupé Chromite Black Metallic met 22 inch 911 turbo design velgen. Levering juli 2024.

Net als 80% van de andere klanten het "mooi" vindt. Het is niet het mooist, maar meest veilig. Mooi zou bv. Zanzibar zijn.

Blijkbaar vind TS deze auto in het zwart wel het mooist. Ook al zou de rest hier een andere keuze gemaakt hebben.
Smaken verschillen, gelukkig maar

Als je de lijn van een auto mooi vindt kies je geen zwart, want daarin zie je juist zo min mogelijk van het ontwerp. Zwart is m.i. alleen een logische keuze als je vindt dat je in een lelijke auto moet rijden. Daarbij val je ook nog eens zo min mogelijk op tussen de grauwe middelmaat op de weg. Maar als TS daar gelukkig van wordt moet hij dat vooral doen en lekker van die dikke bak genieten!

Van harte met de keuze (y)

Puur feitelijk naar de regels van de esthetiek heeft MWH volledig gelijk met zijn eerste zin. Zwart slaat lijnen in een ontwerp dood. We leven in een vrij land, dus mag iedereen kiezen wat hij/zij wil. En het zal per persoon verschillen in hoeverre de persoonlijke definitie van "mooi" stilletjes toch wordt geleid door afgeleide variabelen als veilig, doorsnee, omdatiedereendatdoet, etc. etc.

Omdat zwart (vind ik) gewoon het mooiste is bij deze auto.
Voilà, ik ook, al begrijp ik de argumenten tegen ook wel deels en dan vooral qua poetsen na 10 jaar zwarte cabrio's haha - maar wie betaalt, bepaalt. Ik werk in een sector/bedrijf waar veel laagverdieners (M/V) aan de slag zijn @logistiek en waar veel mensen aangewezen zijn op een fiets of op het OV. Kan het niet maken daar voor te rijden met een knalrode of hemelsblauwe cabrio, maar als het mooi weer is neem ik die wel graag. Hoekje van de parking, valt totaal niet op. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

Proficiat met je keuze en succes met het wachten, post je nog een plaatje hier eens je Porsche er is?

Ik vind dat uni-grijs zoals Alpine Grey wel wat hebben. Los van de kleur, een Cayenne coupé vind ik geslaagder dan de GLE coupé. (y)

Terug
Bovenaan