Alzheimer door navigatie

Nico 3224364

Kilometervreter
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat taxichauffeurs en ambulance rijders een veel lager risico hebben om te overlijden aan Alzheimer dan andere mensen (link nieuws rtl). Betekend dit dan ook dat we door de introductie van de navigatie in de auto in de toekomst massaal aan alzheimer gaan overlijden? Met ik mijn navigatie er maar uit gaan slopen?

Dat staat er niet... het gaat niet er om of je navigatie hebt maar je brein blijft stimuleren en daar passen bepaalde beroepen bij. 30% van het aantal gevallen van dementie kan voorkomen worden door gezonde levensstijl. Langer onderwijs volgen, bewegen, sociaal actief zijn, verminderen of stoppen met roken en het voorkomen en de behandeling van gehoorverlies, depressie, diabetes, hoge bloeddruk en obesitas kunnen helpen met het verkleinen van de kans op dementie. Erfelijkheid of gewoon pech tellen ook mee.

Alzheimer door navigatie zit wel een logica in, maar we moeten het niet zo benoemen.

Bij mij staat hij aan voor hoe laat ik op mijn bestemming bent en alternatieve route ivm de files.

Elke dag/paar dagen een camping of camperplaats zoeken en daar naar toe navigeren. Het zoekwerk doet mijn vrouw en het navigeren doe ik terwijl ik tegelijk de aanwijzingen van de andere navigatie (mijn vrouw) probeer te negeren.
Ja dat doe ik ook meestal zo en kom er dan aan het einde achter dat mijn vrouw de hele weg gelijk heeft gehad -en ik ongelijk- maar ik wel een mooie rit heb gehad.

Terug
Bovenaan