Andere auto ivm arthodese enkel rechts

Yaris Verso

Startmotor
Beste forummers,

Graag advies voor het veranderen van auto.
Momenteel heb ik een YV (yaris verso uit 2004) waar ik helaas afscheid moet gaan nemen omdat deze geen cruise control heeft, ga ik voor wat anders.

Wat ik zoek is dus een automaat met en goede adaptive cruise control.
Ook ben ik elk jaar wel een maand of 4 in het buitenland en staat de auto dus stil. ( met de YV koppel pluspool los en start ie gewoon na 4 maanden).
Een wat hogere instap zou fijn zijn en niet te zwaar (< 1050 kilo? heeft voorkeur)
Zelf heb ik bijna altijd Japans gereden en hier zeer positieve ervaringen mee vanwege de betrouwbaarheid.
Aanschaf budget is rekbaar metals indicatie max 20k voor een 2-de hands. Bij een nieuwe ligt het budget tot zo'n 25k

Zelf vind ik bv de suzuki baleno automaat.
Graag jullie input in welke auto's ik nog meer zou kunnen overwegen en wat jullie vinden van de baleno kwa keuze.

Groet Robbert

Maak weinig km per jaar. Minder dan 10k km aygo is wel klein.
Hebik trouwens vroeger gehad (2006) met robotbak en vond ik niet fijn kwa schakelen.
En zijn die er met adap cr control ?
Een nieuwere yaris is een optie, maar lees dat deze niet zolang kunnen stilstaan zonder start problemen

Andere suggestie: Mazda CX-3? Volgens Google (Autoweek spreekt van een kleine 100 kg meer) vanaf 1.080 kg en vanaf 2017 kon je die krijgen met ACC in sommige uitvoeringen. Wel zijn ze lastiger te vinden met Automaat.

Andere suggestie: Mazda CX-3? Volgens Google (Autoweek spreekt van een kleine 100 kg meer) vanaf 1.080 kg en vanaf 2017 kon je die krijgen met ACC in sommige uitvoeringen. Wel zijn ze lastiger te vinden met Automaat.
Zelf een geïmporteerde CX-3 uit 2015 en deze heeft ACC. Zou vergelijkbaar moeten zijn met de GT-M. Maar de Mazda 2 GT-M uit 2019 van mijn zoon heeft alleen CC. Altijd opletten als ik daar een stukje met rijd.

Ik zie dat een 1.0 boosterjet (112 pk) S-Cross slechts 1135 kg weegt. 1 klasse meer dan een Baleno.

Ik zie dat een 1.0 boosterjet (112 pk) S-Cross slechts 1135 kg weegt. 1 klasse meer dan een Baleno.

OH dat lijkt me ook wel wat, is wat groter dan de baleno en een hogere instap.

Die blauwe is niet ver bij mij vandaan en ik vind het ook een mooie kleur.
Morgen ( na 12 weken) het gips eraf en dan eens verder orienteren.
Staat al 150 dagen bij huidige eigenaar te koop.....

Misschien is een Dacia Sandero ook wel interessant.
Ze zijn relatief goedkoop in aanschaf, maar wegen wel rond de 1100 kilo.
Daarentegen zijn ze relatief zuinig met brandstof en zijn zeer betaalbaar (ook met automaat) en met lage kilometerstand.
De Sandero heeft al een relatief hoge instap, maar de 'Stepway' is nog iets hoger.

Robbert, qua auto keuze is er al veel geschreven, daar ga ik niet overheen. Mij valt op dat je schrijft, dat je de pluspool van de accu los neemt als je de YV een paar maanden niet gebruikt. Het is echter veiliger om de minpool los te maken.

Daarentegen zijn ze relatief zuinig met brandstof en zijn zeer betaalbaar (ook met automaat) en met lage kilometerstand.
Voor dat budget heb je een jong gebruikte Dacia Sandero (denk aan 2023 of 2024 met redelijke kilometers). Met jouw 'opgerekte' budget kun je trouwens zelfs een nieuwe Sandero krijgen, de lpg-uitvoering is gekoppeld aan automaat (de benzine-uitvoeringen lijken alleen met handbak te krijgen).

Cruise control is niet dynamisch hierbij en het gewicht gaat voor beide Sandero's boven jouw maximum: 1205 kg voor de lpg/automaat en 1159 voor de uitvoeringen met handbak (nieuw).

Voor dat budget heb je een jong gebruikte Dacia Sandero (denk aan 2023 of 2024 met redelijke kilometers). Met jouw 'opgerekte' budget kun je trouwens zelfs een nieuwe Sandero krijgen, de lpg-uitvoering is gekoppeld aan automaat (de benzine-uitvoeringen lijken alleen met handbak te krijgen).

Cruise control is niet dynamisch hierbij en het gewicht gaat voor beide Sandero's boven jouw maximum: 1205 kg voor de lpg/automaat en 1159 voor de uitvoeringen met handbak (nieuw).

Ik had het specifiek over de versie van 2021-2024, dus benzineversies met automaat.
Ik had eroverheen gelezen dat de cruise control adaptive moest zijn, mijn excuses hiervoor.
In mijn vorige auto (Kia Niro uit 2021) zorgde de adaptive cruise control soms juist voor gevaarlijke situaties zoals af en toe onnodig in de noodrem (bijvoorbeeld in bochten of onduidelijke wegmarkeringen), Dus de vraag is of je dit eigenlijk wel zou moeten willen.

Robbert, qua auto keuze is er al veel geschreven, daar ga ik niet overheen. Mij valt op dat je schrijft, dat je de pluspool van de accu los neemt als je de YV een paar maanden niet gebruikt. Het is echter veiliger om de minpool los te maken.
Dank voor je reactie.
Maak overigens eigenlijk beide los. Dus zowel de min als de plus.
Is 1 minuut werk, dus zo gedaan.

Is geen vraag die eenduidig met Ja of Nee te beantwoorden is...
- het ene merk heeft het ACC kunstje beter onder de knie dan het andere (hoe recenter / duurder hoe beter het wel zal zijn);
- type verplaatsing dat je vooral doet: in stadsverkeer en bij rustig vlot verkeer langs de snelweg vind ik het echt heerlijk; bij zeer druk verkeer op de snelweg of pakweg een bochtige Eifel-weg meer een kwelling;
- er is ook een groep bestuurders die de bemoeienis simpelweg niet wil.

Het is echt iets dat je voor jezelf moet ervaren in de eerste plaats eens je je selectie qua auto wat helderder hebt & een paar proefritten inplant. Ook in de MyReview rubriek van AW kan je lezen wat de ervaringen van de gebruikers zijn van de wagen die je op het oog hebt.

Stomme vraag misschien maar waarom laat je geen cruisecontrol in de Yaris inbouwen?
Nee hoor. Is geen stomme vraag en heb ik ook aan gedacht.
Voor tussen de 1000 en 1500 euro is dat zeker mogelijk.
Wel is dit dan de standaard cc en niet de adaptive cc.
De YV is kwa staat het zeker wel waard en mocht het zo zijn dat ik uiteindelijk besluit dat acc eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft, doe ik dat.

Met dit budget kun je veel kanten op. Ik heb zelf een Renault Clio 130 TCe automaat en adaptieve Cruise control, de Captur is hoger en heeft de zelfde techniek.

De adaptieve cruisecontrol werkt heel goed als het niet heel druk is, in de spits, en op wegen met heel veel in en uitvoegen rijdt die wel erg veilig, in Nederland rijden we erg dicht op elkaar. Laat dan te grote gaten vallen, en remt regelmatig bij door in en uitvoegend verkeer.

Tot nu toe in ruim 6 jaar geen enkele foutieve ingreep gehad, en geen enkele reparatie of storing gehad.
Zijn fijne, comfortabele, en zeer betrouwbare auto’s.

Wat ook fijn is dat deze versie met 1.3 TCe, en de hybride uitvoering erg zuinig zijn.

Briljante auto en super betrouwbaar zo'n YV!

Een 'gewone' Yaris Cross misschien? Dus niet de hybride versie?

En zou inbouw van gewone Cruise Control ook een oplossing zijn?
Voor rond de 500 laat je een John Gold CC set inbouwen.. kan je zelfs op wachten.

Briljante auto en super betrouwbaar zo'n YV!

Een 'gewone' Yaris Cross misschien? Dus niet de hybride versie?

En zou inbouw van gewone Cruise Control ook een oplossing zijn?
Voor rond de 500 laat je een John Gold CC set inbouwen.. kan je zelfs op wachten.
Ja iid een hele fijne auto.
Indien het alleen cc zou zijn, wordt dat ook zeker de optie.
Echter overweeg ik een andere auto vanwege acc ipv alleen cc.
Gewone cruise control laten inbouwen is overigens wel iets duurder dan 500 euro.
Maar als jij een adres hebt, waar ze het inbouwen voor 500, dan hou ik me aanbevolen.

Terug
Bovenaan